Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Brăileanul Ion Sterian, directorul general Transgaz SA: “BRUA este autostrada dintre Muntenia şi Banat pe care economia României o aştepta”

brăileanul nostru coordonează cel mai important proiect pentru România care ne poate asigura independenţa energetică şi ne aşează pe harta actorilor importanţi pe piaţa energiei

 

Brăileanul Ion Sterian, directorul general Transgaz SA, este foarte bine cotat pe plan internaţional având în vedere numeroasele invitaţii şI participări la tot felul de evenimente, nu numai legate de energie. Numai în ultima perioadă Sterian a fost prezent la Tokio în Japonia cu ocazia încoronării noului împărat. În ţară, chiar ieri a participat la inaugurarea Staţiei de comprimare gaze naturale Podişor (judeţul Giurgiu). Despre investiţiile strategice în infrastructura energetică pe care le derulează SNTGN TRANSGAZ, Sterian a vorbit recent într-un amplu interviu apărut în presa centrală.Transgaz îşi ia foarte în serios rolul strategic pe care-l are în calitate de operator de sistem pentru transportul gazelor naturale şi, respectând întocmai prevederile legale şi pe cele ale guvernanţei corporative, a elaborat un plan de dezvoltare pe următorii 10 ani. În acest plan, avizat de către ANRE şi de Adunarea Generală a Acţionarilor, avem prevăzute investiţii importante de peste 4 miliarde euro în ceea ce priveşte interconectările cu statele vecine, noi sau existente, dezvoltarea infrastructurii necesare pentru preluarea gazelor naturale de la ţărmul Mării Negre, cât şi în ceea ce priveşte dezvoltarea Sistemului Naţional de Transport gaze naturale pe cuprinsul României, pentru a permite comunităţilor locale şi investitorilor acces la reţeaua de gaze”, a declarat Sterian. Concret, sursa citată s-a referit la proiectul BRUA, faza 1 -  aflată în prezent în execuţie într-un stadiu foarte avansat, şi faza 2- care va urma să fie implementată în funcţie de procedura de sezon deschis şi de deciziile de investiţie ale concesionarilor de perimetre off-shore, dezvoltarea pe teritoriul României a Coridorului Sudic de Transport pentru preluarea gazelor naturale de la ţărmul Mării Negre, la Interconectarea sistemului naţional de transport (SNT) gaze naturale cu conducta de transport internaţional gaze naturale T1 şi reverse flow Isaccea, la dezvoltările SNT în zona de nord-est a României în scopul îmbunătăţirii aprovizionării cu gaze naturale a zonei, precum şi a asigurării capacităţilor de transport spre Republica Moldova, la dezvoltările SNT care permit ţării noastre să preia gazele din perimetrele off-shore, la interconectarea cu Serbia sau la modernizarea staţiilor Negru Vodă 1 şi Isaccea 1.

“Toate aceste exemple sunt proiecte importante, de valori diferite, dar cu un obiectiv comun: consolidarea rolului României în sectorul gazier. Această consolidare înseamnă şi creşterea calităţii vieţii cetăţenilor şi creşterea atractivităţii pentru investitori, care vor avea acces la o reţea puternică de gaze, într-o ţară cu resurse bogate şi cu opţiuni suficiente pentru aprovizionarea cu gaze. Cu alte cuvinte, România devine nu doar independentă energetic, ci şi cu un sector gazier, motor al dezvoltării durabile”, a punctat directorul general al Transgaz. În acelaşi context, brăileanul Ion Sterian a declarat că Proiectul „Dezvoltarea pe teritoriul României a Sistemului Naţional de Transport Gaze Naturale pe Coridorul Bulgaria–România–Ungaria–Austria (BRUA) este în grafic de la un capăt la altul.

“Am inaugurat la 30 septembrie prima staţie de comprimare gaze naturale la Jupa, primul obiectiv major de investiţii de pe traseul BRUA în România, urmează să inaugurăm, curând, staţia de comprimare gaze de la Podişor, iar la firul linear se lucrează în ritm susţinut, fiind sudaţi deja peste 330 kilometri de conductă din cei 479 prevăzuţi în proiect”, a declarat recent Sterian pentru presa centrală. Întradevăr chiar ieri, 31 octombrie, a fost inaugurată staţia de la Podişor. “Noi acum lucrăm la BRUA faza 1, ceea ce va conduce la asigurarea posibilităţii fizice de curgere bidirecţională permanentă între interconectările cu Bulgaria şi cu Ungaria, asigurându-se următoarele capacităţi de transport gaze naturale: spre Ungaria - 1,75 miliarde metri cubi pe an şi  1,5 miliarde metri cubi pe an spre Bulgaria. Ceea ce este cel mai important de reţinut la BRUA este că, după ce va fi finalizată şi va fi începută operarea, BRUA va face parte din Sistemul Naţional de Transport gaze naturale. Este o autostradă gazieră, care permite atât conectarea comunităţilor locale, cât şi a viitoarelor proiecte de investiţii industriale. BRUA este autostrada dintre Muntenia şi Banat pe care economia României o aştepta, a explicat directorul general al Transgaz cât de importantă pentru România este acest proiect BRUA. Cât priveşte finanţarea acestui proiect uriaş: BRUA faza 1 are o valoare totală de 478,6 milioane de euro, dintre care 20% reprezintă surse proprii, iar 80% reprezintă finanţare atrasă pentru proiect (aproximativ 380 milioane de euro). Din aceştia, granturile europene reprezintă peste 180 de milioane de euro”, a mai punctat Ion Sterian.




Categorie articol: 

Comentarii