Mergi la conţinutul principal

Bancul cu benzina

Actualul guvern are şi el un banc despre benzină şi motorină. Unul prost, dar care va fi transpus în realitate, în care e vorba despre o mare chetă. Adică taxe noi, mai mari, aplicate carburanţilor şi pe care, vrem nu vrem, le vom plăti de fapt cu toţii, fie că suntem sau nu şoferi. Atât de multe, încât nici guvernul nu le mai poate ţine socoteala. Dar să le luăm pe rând.
Accizele la carburanţi, fixate în euro (care, apropo, cuprind şi fosta taxă de drum a lui Băsescu), vor creşte cu 20% de la începutul anului viitor, ceea ce înseamnă un cost suplimentar de 7 eurocenţi la litrul de benzină şi 10 eurocenţi la cel de motorină. La acesta se va adăuga şi TVA de 24%, ceea ce va duce la un cost de 8,7 eurocenţi, respectiv 12,4 eurocenţi pe litru. Dar actualului guvern nu-i mai e suficient cursul euro pentru calculul accizelor, aşa că s-a gândit să aplice, suplimentar, şi rata inflaţiei la leu, ceea ce înseamnă încă vreo 1,5-2 eurocenţi la litru. Scopul acestor majorări nu a fost explicat, banii urmând să ajungă pur şi simplu la buget.
Pe lângă acestea, USL a venit şi cu ideea aplicării, de anul viitor, a unei accize suplimentare de 7 eurocenţi la litrul de carburant (adică 8,7 cu TVA), cu banii colectaţi urmând să se construiască, cică, autostrăzi noi. Dar, ca bancul să fie şi mai prost, nimeni nu garantează că sumele astfel strânse chiar vor fi cheltuite exclusiv pentru construirea de autostrăzi noi. Ba că s-ar putea folosi şi la întreţinerea şi reabilitarea de drumuri naţionale, ba că de fapt nu este exclus ca banii strânşi să fie folosiţi şi la orice altceva, din simplul motiv că oricum se duc grămadă, aţi ghicit, tot la buget, neputând fi colectaţi într-un cont special.
Dacă v-aţi pierdut în calcule, vă luminăm noi: numai din aceste accize preţul carburanţilor va creşte cu circa 20 de eurocenţi, adică 90 de bani pe litru, în medie. Ferească "Sfântul Golf", de vreo nouă criză a petrolului!
Să nu uităm rovinieta, taxa aia pe care orice şofer o plăteşte dacă vrea să circule cu maşina pe drumurile naţionale şi autostrăzile patriei, acum în valoare de 28 de euro pe an, în cazul autoturismelor, şi de peste 1.000 de euro pentru tiruri. Teoretic, banii din rovinietă sunt pentru întreţinerea, reabilitarea şi construirea de drumuri şi autostrăzi noi. Desigur, şi rovinieta se va scumpi de anul viitor cu nişte zeci de procente.
Iar ca bancul să fie revoltător de prost, se pregăteşte şi o taxă pe unele autostrăzi noi, de 3 euro/100 de kilometri, deşi autostrăzile ar trebui să se construiască, nu-i aşa?, din acei 7 eurocenţi pe litru, pe care fiecare dintre noi îi va plăti "special" pentru asta. Adică vom plăti pentru a avea voie să circulăm pe autostrăzi pe care, de fapt, le plătim deja de cel puţin 3 ori: prin accizele "clasice", prin rovinieta şi prin accizele suplimentare. Nu-i aşa că vă tentează să puneţi de-o chetă?

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro