Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Bătălia pe proiecte. Cosmin Mihăilă - Candidat CLM Brăila Nouă

1. DENUMIRE PROIECT: “Străzi mai sigure în Brăila. Dezvoltarea unei mobilităţi locale durabile şi inteligente”

2. PREZENTARE GENERALĂ:

Traficul din oraş a devenit foarte anevoios mai ales în marile intersecţii şi pe marile bulevarde (Dorobanţilor, Călăraşilor, Barieră, Calea Galaţi) odată cu creşterea parcului auto.

Nivelul de poluare fonică şi atmosferică este foarte ridicat în timpul orelor de vârf.

Regulile de circulaţie devin facultative pentru unii şoferi, nu mai există empatie şi respect în trafic, claxonatul la semafor a devenit sport naţional.

Atât în calitate de şofer, de pieton cât şi de biciclist am observat câteva lucruri care pot îmbunătăţi circulaţia maşinilor şi pietonilor în Brăila.

Propunerile mele sunt următoarele :

I. Instalarea de semne de circulaţie care interzic blocarea intersecţiei precum şi aplicarea vizibilă pe carosabil de 2 ori pe an a acestor tipuri de marcaje.

În Brăila există o singură intersecţie cu astfel de marcaje (Bariera Lacu Dulce - Cartier Obor).

Exemple de intersecţii care se blochează din cauza numărului mare de maşini care aşteaptă la semafor şi împiedică ieşirea sau intrarea pe străzile adiacente:

- Str. Apollo x Str I.C. Brătianu (blocaj datorită semaforului din B-dul Dorobanţilor);

- Str. General Eremia Grigorescu x Str Roşiorilor (semafor Dorobanţilor);

- Calea Galaţi x Blv Dorobanţilor (Şcoala 18 - Mihu Dragomir);

- Calea Galaţi x Str Graţiei;

- Calea Călăraşilor X Str Tineretului (blocaj datorat acordării de prioritate la trecerea de pietoni);

- Şos. Buzăului x Sos Naţională Veche;

- Str. Şcolilor – TOATE intersecţiile cuprinse între Biserica “Sf Constantin şi Elena” şi Cimitirul Sf. Constantin.

II. Prelungirea marcajului rutier cu rezonatoare la peste 30 de metri pentru toate refugiile de tramvai din Brăila şi vopsirea capătului acestora cu vopsea fosforescentă.

O maşină care rulează cu 50 de km/h opreşte în siguranţă în cazul unui obstacol care apare brusc, în 32 de m.

Majoritatea acestor accidente s-au produs pe fondul slabei semnalizări a acestor refugii, coroborată cu necunoaşterea străzilor din oraş (de către şoferi) şi pe fondul unor condiţii meteo nefavorabile.

III. Îmbunătăţirea traficului pietonal.

Toate firmele care  amenajează trotuare în Brăila vor face OBLIGATORIU  rampe de acces pietonale între trotuar şi carosabil. La joncţiunea între carosabil şi rampă de acces pietonală nu trebuie să existe diferenţă de nivel mai mare de 2 cm.

La ce şi pe cine ajută acest lucru ?

- persoanele cu dizabilităţi să poată să ducă o viaţă normală (lipsa acestui tip de infrastructură le face dependente de un însoţitor);

- mămicile cu copii în cărucior să se poată deplasa uşor;

- femei însărcinate – uşurinţă în deplasare;

- copiii mici care învaţă să meargă;

- persoanele cu mobilitate redusă;

- persoanele în vârstă;

- persoane care transportă obiecte voluminoase.

- De asemenea, acolo unde lăţimea trotuarelor permite, aceste rampe între trotuare vor avea şi rolul de a încuraja copiii şi adolescenţii să folosească bicicletele şi trotinetele pentru deplasare.

Menţionez că există o lege în acest sens, dar ea nu este respectată la Brăila nici de firmele de construcţii şi nici de Primăria Brăila care recepţionează şi plăteşte lucrările.

3. SCOP, OBIECTIVE, IMPACT SOCIAL

- Reducerea timpilor de aşteptare în trafic;

- Decongestionarea intersecţiilor;

- Reducerea poluării şi consumului de carburant;

- Reducerea accidentelor mortale;

- Semnalizare îmbunătăţită a refugiilor de tramvai pentru evitarea accidentelor;

- Încurajarea mobilităţii şi sănătăţii locuitorilor oraşului. Lăsăm maşina acasă şi mergem pe jos sau cu bicicleta;

- Investim în lucruri (piste de biciclete) care vor permite comunităţii să ajungă mai repede unde are treabă, fără distrugerea iremediabilă a zonelor de locuit prin suprafeţe uriaşe asfaltate şi distrugerea spaţiilor verzi.

4. COSTURI:

- Aplicarea de marcaj rutier costă între 25 şi 42 lei/metru liniar în funcţie de suprafaţă;

- Vopsea specială pentru marcaj rutier cu rezonatoare 19 lei/;

- Cost rampe de acces pietonale - ZERO lei (trebuie incluse obligatoriu în proiectul de refacere sau modernizare a unei străzi sau a unui trotuar)

5. SURSE DE FINANŢARE:

- Bugetul local prin hotărâre a Consiliului Local Municipal şi a Primarului plus fonduri europene. 

- Programul Operaţional Regional pentru regiunea Sud-Est 2021-2027, axa prioritară 4 “O regiune accesibilă”.

6. PERIOADĂ DE IMPLEMENTARE

- Implementarea marcajelor rutiere trebuie făcută în lunile februarie-martie ale fiecărui an, după perioada de iarnă, în cazul de faţă februarie - martie 2021.

- Implementarea rampelor de acces ar trebui să fie un proces în desfăşurare (on going) dar, trebuie adusă la cunoştinţă factorilor de decizie la prima şedinţă a noului CLM.

Odată cu aducerea la cunoştinţă nu mai trebuie recepţionate şi plătite lucrări fără aceste tipuri de trotuare/rampe de acces.

Legea ne obligă să le avem.

 

PROIECTUL DOI

 

1. DENUMIRE PROIECT: “Stop exodului de creiere”

2. PREZENTARE GENERALĂ:

Pierderea forţei de muncă tinere şi educate reprezintă o provocare uriaşă pentru comunitatea locală din Brăila. Fenomenul exodului de creiere va reprezenta un risc pentru sustenabilitatea pe termen lung, dacă dezechilibrele sociale şi economice dintre regiunile „exportatoare” şi cele „receptoare” vor rămâne nesoluţionate.

Brăila este o regiune exportatoare de creiere şi acest lucru trebuie schimbat.

Susţin circulaţia forţei de muncă în cadrul ţării şi UE, dar numai prin dorinţa proprie a absolventului de facultate şi nu pentru că a fost împins să facă acest lucru datorită lipsei de oportunităţi economice sau a sărăciei din oraşul de baştină.

Pentru combaterea acestui fenomen în Brăila susţin acordarea de către Primărie a 30 de burse anuale, în valoare de 600 de lei/lună.

Cui se vor adresa ?
Absolvenţilor de liceu din Brăila cu media peste 9 care doresc să urmeze o facultate acreditată în oricare centru universitar din România.

 

Cum se va acorda ?
Bursa se acordă lunar pe perioada celor 3/4 ani de facultate, studentul având obligaţia să efectueze un internship (practică) de 1 lună într-una dintre vacanţe, în fiecare an. La sfârşitul celor 3 ani, studentul va avea obligaţia, prin contract să se angajeze în Brăila.

Unde ?
Practica va fi asigurată în instituţiile şi direcţiile subordonate Primăriei, pentru a acorda timp studenţilor de familiarizare cu lucrul în administraţia publică .

Studenţii vor avea posibilitatea să îşi aleagă departamentul în care doresc să facă practică: juridic, comercial, managementul resurselor umane, comunicare, managementul proiectelor, urbanism - arhitectura, asistenţă socială, mediu.

Costuri ?
Aproximativ 1.300.000 lei în 3 ani, bani din bugetul Primăriei.
Dacă vi se pare mult, vă rog să luaţi în calcul că sensul giratoriu de la intrarea dinspre Galaţi (DIG) a costat 550.000 lei.

Rezultatul ?
Un corp de funcţionari profesionişti, brăileni, alcătuit din copii străluciţi la învăţătură, oameni care vor veni cu o altă viziune, întorcând oraşului serviciile lor.

Stoparea emigraţiei copiiilor. Doar 5% dintre absolvenţii de licee de elită din Brăila, se întorc în oraş după absolvirea facultăţii.

Ridicarea nivelului intelectual şi cultural al urbei.




Categorie articol: 

Comentarii