Mergi la conţinutul principal

Aveţi Volkswagen pe motorină? Ce taxă de poluare aţi plătit?

Consumatorul român ar putea plăti diferenţa în contul taxei de poluare, actual timbru de mediu, pentru noxele emise de autoturismele Volkswagen, consideră avocaţii Gheorghe Piperea şi Marius Coltuc.
„În mod sigur vor fi probabil puşi să plătească diferenţa de taxă oamenii care au cumpărat această maşină fiind convinşi că nu are emisii prea ridicate. Autorităţile româneşti cu siguranţă vor cere banii aceştia de la populaţie. Populaţia ar trebui să fie supărată pe tema asta pentru că, în realitate, dacă această taxă trebuie s-o plătească cineva atunci trebuie să fie Volkswagen. Volkswagen va spune că nu trebuie să plătească această taxă pentru că şi Comisia Europeană a considerat-o ca fiind ilegală", a spus Piperea, citat de Agerpres.
Pe de altă parte, avocatul a arătat că este convins că autorităţile europene şi cele româneşti vor spune că Volkswagen nu trebuie să plătească.
La rândul său, avocatul Marius Coltuc a menţionat că statul român poate solicita Registrului Auto Român să cheme consumatorii să mai facă o dată testul de emisii. „Pentru cei care au plătit timbrul de mediu sau taxa de poluare, statul român prin RAR poate determina (consumatorii n.r.) în momentul în care există suspiciuni să mai treacă o dată să facă testul de emisii poluante. În momentul în care se face din nou testul de emisii poluante atunci se emite o nouă decizie de calcul. Dacă vor exista diferenţe, atunci ANAF poate executa silit suma înscrisă în decizia de calcul sau să rămână cu maşina neînmatriculată. Raporturile sunt între autoritatea publică şi cel care a înmatriculat-o", a explicat Coltuc.

Grup mixt de lucru pentru identificarea măsurilor pe care statul român le va impune

Autorităţile de la Bucureşti vor înfiinţa, în perioada următoare, un Grup mixt de lucru ce va avea ca misiune identificarea măsurilor pe care statul român trebuie să le impună în cazul Volkswagen, a declarat, vineri, pentru Agerpres, Graţiela Gavrilescu, ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor.
„Am hotărât cu ministrul Transporturilor ca specialiştii din interiorul ambelor ministere să se întâlnească. Ieri (joi, 24 septembrie 2015, n.r.), am convocat la sediul Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor o întâlnire între specialiştii Autorităţii de mediu şi cei ai Registrului Auto Român. La discuţii au mai participat preşedintele ANPM, Toma Petcu, şi comisarul general al Gărzii Naţionale de Mediu, Florin Diaconu, cât şi directorul general al Registrului Auto Român, George Adrian Dincă.
Întâlnirea a fost organizată pentru a se stabili care sunt acţiunile pe care statul român ar trebui să le întreprindă în privinţa acestui caz. Specialiştii au stabilit că vor pune bazele unui Grup mixt de lucru, în care să fie implicaţi atât specialiştii RAR, cât şi cei ai Agenţiei Naţionale de Protecţie a Mediului şi Gărzii Naţionale de Mediu. În acelaşi timp, ministrul Transporturilor a solicitat deja Autorităţii de omologare germane clarificări pe această temă. Prin urmare, în funcţie de rezultatele Grupului mixt de lucru, dar şi în funcţie de răspunsul pe care îl vom primi din partea autorităţii de omologare germane, statul român va decide care sunt măsurile legale care trebuie impuse", a afirmat Gavrilescu.
Ministrul Mediului a adăugat că, în perioada următoare, va fi stabilită componenţa Grupului mixt, entitate ce poate fi înfiinţată fie printr-o decizie a Guvernului, fie printr-o decizie inter-ministerială.
„Nu ştim când ar trebui să vină răspunsul din partea autorităţii de omologare germană. Bănuim că deja autoritatea este asaltată de solicitări pe acest subiect din partea statelor membre ale Uniunii Europene. Grupul mixt de lucru poate fi înfiinţat fie printr-o decizie în Guvern, fie printr-o decizie inter-ministerială, depinde ce cale se va alege. Grupul va începe să funcţioneze cel mai probabil de săptămâna viitoare când specialiştii se vor întâlni pentru a stabili componenţa Grupului. Vom vedea exact care va fi procedura de lucru, în funcţie de ce ne vor spune specialiştii. Din punctul nostru de vedere suntem pregătiţi, facem monitorizări permanente", a precizat oficialul.
În privinţa unei eventuale modificări a taxei auto, ministrul Mediului a subliniat că „este extrem de prematur să vorbim până nu avem toate informaţiile".
„Nu vreau să intrăm pe un teren al speculaţiilor. Mai întâi de toate trebuie înfiinţat Grupul de lucru mixt, iar în funcţie de rezultatul analizei putem decide ce avem de făcut mai departe", a spus ministrul Mediului.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro