Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Autobuze hibrid şi piste pentru biciclete, în Ianca, pe bani europeni

• totul face parte dintr-un proiect pentru reducerea emisiilor de carbon în zonele urbane • locuitorii vor fi încurajaţi să folosească transportul public în comun, după ce vor fi amenajate, tot în cadrul proiectului, parcări de tip “park&ride”

 

Ianca va avea transport public în comun, în curând. Consiliul Local se află în faza de precontractare cu un proiect finanţat din bani europeni pentru achiziţia unor autobuze hibrid, asfaltarea străzilor pe care vor circula acestea, amenajarea staţiilor, a pistelor pentru biciclete şi a unor parcări de tip park&ride. După ce vor trece şi de această fază, proiectul intră în linie dreaptă, iar Primăria ar trebui să-l implementeze până la finele anului 2020. Practic, administraţia locală îşi doreşte să reducă poluarea în zonă, iar locuitorii să renunţe la maşini şi să circule cu autobuzele, atunci când este posibil acest lucru.

Traficul în zona noastră e mai intens în ultimii ani, astfel că gradul de poluare a crescut. Ne-am gândit că prin acest proiect am încuraja locuitorii să folosească mijloacele de transport public în comun. Totodată, proiectul presupune şi asfaltarea sau repararea străzilor pe care vor circula autobuzele. În ceea  ce priveşte pistele pentru biciclete, acestea vor fi realizate de-a lungul Căii Brăilei, între trotuarele existente şi gardurile locuitorilor, deoarece există suficient spaţiu pentru construcţia lor”, ne-a declarat primarul George Chiriţă.

Primăria Ianca şi-a propus accesarea de fonduri europene prin Programul Operaţional Regional (POR) 2014-2020. Întregul proiect valorează circa 23 milioane lei (inclusiv TVA), din care contribuţia primăriei pentru cheltuielile neeligibile va fi de 139.349 lei, plus contribuţia pentru cele eligibile în cuantum de 458.011,5 lei.

Concret, vor fi achiziţionate 4 autobuze cu motoare tip hibrid cu capacitatea de 40-50 de locuri, va fi amenajat un terminal (locul de parcare şi pornire în cursă), vor fi înfiinţate 7 parcări adiacente traseelor de autobuz (în apropierea gărilor, a stadioanelor, târgului, intersecţiilor cu DN 2B etc) şi vor fi reabilitate şi modernizate străzile pe care vor circula autobuzele, acolo unde este cazul. Cele 44 de staţii de autobuz planificate a fi realizate vor avea platforme asfaltate, băncuţă şi coş de gunoi, sistem sau afişat de informare, precum şi automate de eliberare bilete de transport. De asemenea, tot în cadrul proiectului vor fi înfiinţate piste cu dublu sens pentru biciclete de-a lungul Căii Brăilei, deoarece proiectul permite acest aspect, fiind vorba despre “Obiectivul Specific 3.2 - Reducerea emisiilor de carbon în zonele urbane bazată pe Planurile de Mobilitate Urbană Durabilă”. Pistele vor fi realizate între trotuarele existente şi gardurile locuitorilor, deoarece spaţiul permite acest lucru. În capătul celor două piste vor exista rasteluri de parcare pentru biciclete.

Vor exista 4 trasee de transport în comun care să deservească toate localităţile aflate în administrarea oraşului Ianca. Spre exemplu, traseele vor fi următoarele: Ianca intern, Ianca-Berleşti, Ianca-Târlele Filiului şi Ianca-Gară-Oprişeneşti. În principiu, vor fi cam 2 curse pe zi, cu excepţia zilei de vineri când vor fi mai multe curse, datorită târgului săptămânal ce atrage mulţi oameni în oraş.

 




Categorie articol: 

Comentarii