Mergi la conţinutul principal

Activitatea Camerei de Comerţ, Industrie şi Agricultură Brăila pe anul 2016 şi trimestrul I 2017. Strategia pentru 2017

Activitatea Camerei de Comerţ, Industrie şi Agricultură Brăila, pe parcursul anului 2016, a fost orientată cu consecvenţă în direcţia îndeplinirii obiectivelor stabilite, în concordanţă cu strategia adoptată de Camera de Comerţ şi Industrie a României şi de întregul sistem cameral.

 

Principalele direcţii de acţiune au fost structurate pe următoarele direcţii:

I. CCIA Brăila – catalizator de creştere economică şi competitivitate

  • CCIA Brăila – girantul unui mediu de afaceri diversificat şi dinamic - premisa unei dezvoltări economice sustenabile
    1. Târgul Pascal şi Festivalul florilor de primăvară, evenimente organizate de CCIA Brăila în parteneriat cu Consiliul Judeţean şi Primăria Brăila, la sala Polivalentă “Danubius”.

Evenimentul a inclus expoziţii cu vânzare de flori, artizanat, preparate tradiţionale - ouă vopsite, preparate din carne, peşte, brânzeturi, vinuri; dulciuri de casă, produse apicole, confecţii, cadouri.

  1. Salonul Auto Pro, a XVII-a ediţie, organizat într-un cadru frumos oferit de natura generoasă a oraşului nostru şi anume, Faleza Dunării.

Platforma expoziţională a oferit o gamă largă de mărci de automobile: Ford, Toyota, Opel, Citroen, Mazda, Peugeot, Skoda, Suzuki, prezentate de dealerii auto din Brăila: Estima Motors, Est Motors, Irmex, Radacini şi firma Ivas din Galaţi.

De asemenea, s-au bucurat de un interes deosebit ambarcaţiunile sport şi de agrement expuse de firmele American Nautics din Bucureşti şi Motor International din Brăila. Cei interesaţi au putut admira ambarcaţiuni din fibră de sticlă: Quicksilver, Bayliner, Boston Whaler, smartliner şi cele din aluminiu Tracker şi Suntracker, Linder, Smartliner, Lund ale firmei American Nautics şi marca See Ray a firmei brăilene Motor International.

 

  1. Târgul Naţional AgriCultura 2016

Editia a XX-a a Târgului Naţional AgriCultura de la Brăila s-a desfăşurat pe parcursul a patru zile, în zona de parcare a complexului comercial Brăila Mall, unde au fost etalate zeci de utilaje agricole şi tehnologii de ultimă generaţie aplicabile în agricultura de performanţă, producători de seminţe şi material săditor, echipamente pentru producerea de energii regenerabile, horticultori, dealeri de maşini de teren, instituţii de cercetare-dezvoltare agricolă, meşteri populari, asociaţii şi cooperative agricole, bănci.

Suprafaţa de expunere a crescut anul acesta la circa 7.000 mp, numărul utilajelor performante expuse fiind mai mare decât la ediţiile anterioare. Fermierii brăileni, şi nu numai, au avut posibilitatea cunoaşterii noilor tendinţe de dezvoltare în domeniul agricol, noi căi de colaborare, crearea de parteneriate, noi pieţe de desfacere, cunoaşterea concurenţei etc.

Sesiunile de informare din cadrul târgului, au completat acest eveniment, oferind o oportunitate în plus firmelor care au dorit să îşi prezinte mai detaliat oferta.

 

  1. Au fost organizate seminarii şi workshop-uri de informare pe diverse teme de interes:

 

  1. susţinut de Prof. Univ. Dr. Alexandru Puiu, rectorul-fondator al Universităţii „Constantin Brâncoveanu” Piteşti.

2.2.”Principalele aspecte privind închiderea exerciţiului financiar 2015 pentru operatorii economici. Noutăţi în domeniul contabilităţii începând cu 01 ianuarie 2016.” - studii de caz şi aplicaţii sustinut de Elena Iancu - şef serviciu în cadrul Direcţiei de Legislaţie şi Reglementări Contabile din Ministerul Finanţelor Publice.

2.3. „Noutăţi în domeniul certificării sistemelor de management al calităţii, mediului şi certificării produselor

2.4. “Oportunităţi de finanţare pentru IMM-uri prin Programul Operaţional Regional 2014-2020 şi Programe Naţionale de Finantare”

2.5. „Negocierea - condiţie eseţială pentru obţinerea performanţelor în afaceri”, organizat în parteneriat cu Universitatea „Constantin Brâncoveanu” Piteşti, filiala Brăila.

2.6. „Public speaking pentru companiisusţinut de domnul lect. dr. Tudor Popescu, Directorul Dep. Relaţii Internaţionale şi Relaţii Publice din cadrul Universitaţii C. Brâncoveanu Piteşti.

  1. . „Protecţia proprietăţii industriale la nivel naţional şi european”,

 

  • CCIA Brăila – actorul principal în creşterea şi dezvoltarea paletei de programe de formare şi perfecţionare profesională;

În calitate de furnizor autorizat de formare profesională a adulţilor, Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Brăila a organizat instruiri pe programe de formare profesională pentru stimularea proceselor suport din companii: Cadru tehnic cu atribuţii în domeniul prevenirii şi stingerii incendiilor, Expert în sănătate şi securitate în muncă, Inspector/ referent resurse umane, Responsabil de mediu,Formator, Expert achiziţii publice.

 

A II. CCIA Brăila – contributor major al îmbunătăţirii infrastructurii de afaceri şi adjuvant al iniţierii de politici economice de coeziune

  • CCIA Brăila – susţinătorul mediului antreprenorial bazat pe concurenţa liberă şi loială
    1. Organizarea Topului firmelor brăilene 2015, Ediţia a XXIII-a

Organizat anual de Camerele de Comerţ şi Industrie Judeţene, Topul firmelor alături de Topul Naţional al Camerei de Comerţ şi Industrie a României, rămâne cel mai obiectiv şi mai concludent clasament al performanţelor economice obţinute de firmele din România, care promovează reuşita şi performanţa în afaceri, prin ierarhizarea firmelor pe baza a 5 indicatori, criterii de performanţă aplicate datelor financiar-contabile din anul financiar anterior celui în care se organizează evenimentul.

 

  1. Una dintre preocupările CCIA Brăila a constat în realizarea de parteneriate de afaceri active bazate pe libera concurenţă şi pe transferul de modele de bună practică:

- Instituţia noastră a fost gazda Excelenţei sale Coşer Ion, Consul al Republicii Moldova în România la Consulatul General din Iaşi.

- Parteneriat de afaceri România-Italia cu vizite de lucru la firme din domeniul agricol şi nu numai, în vederea realizării de exporturi

- Întâlnire de afaceri cu o delegaţie chineză condusă de Consulul General al Republicii Populare Chineze la Constanţa şi mediul de afaceri brăilean.

    - Întâlnire de afaceri cu Preşedintele Camerei de Comerţ Iberico - Română, domnul Roberto Vâlsan, pentru identificarea de oportunităţi de colaborare între întreprinzătorii brăileni şi cei din Barcelona/ Catalonia.

Strategia Camerei de Comerţ, Industrie şi Agricultură Brăila pentru anul 2017

 

Consecventă misiunii sale de reprezentant al mediului de afaceri şi membru al sistemului Cameral românesc, Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Brăila susţine comunitatea de business şi interesele acesteia, prin demersuri specifice de reprezentare şi advocacy, concretizate printr-un dialog deschis cu autorităţile publice, mediul asociativ, alte organisme private.

Obiectivul strategic general este construirea unor parteneriate puternice, pe de o parte, cu instituţiile administraţiei publice locale şi, pe de altă parte, cu organisme asociative reprezentative ale mediului de afaceri, în vederea asigurării predictibilităţii, aspect imperativ pentru dezvoltarea de proiecte sustenabile, conectate la nevoile mediului de afaceri şi aprofundarea vizibilităţii Camerei de Comerţ şi a afacerilor locale, în vederea exploatării tuturor oportunităţilor existente şi viitoare şi extinderea afacerilor peste hotare.

Una dintre cele mai mari provocări, în actualul context economic şi politic global, o reprezintă menţinerea competitivităţii economice, iar eforturile Camerei vizează, în principal, susţinerea întreprinderilor, de toate dimensiunile şi din toate sectoarele economice, prin oferirea de oportunităţi, acces la informaţii şi, în egală măsură, în mediul virtual, consiliere şi suport.

Totodată, creşterea gradului de absorbţie a fondurilor europene, politică publică asumată ca prioritate la nivel naţional este, în egală măsură, o condiţionalitate definitorie a Camerei de Comerţ, finanţările specifice reprezentând  calea cea mai eficientă pentru materializarea proiectelor de importanţă fundamentală, dar şi o oportunitate pentru mediul de afaceri în vederea consolidării capitalului propriu.

Obiective specifice

1. Continuarea demersurilor vizând sporirea gradului de expunere a instituţiei camerale şi consolidarea rolului şi importanţei acesteia de mediator între decidentul politic şi mediul de afaceri;

2. Consolidarea  imaginii şi legitimităţii Camerei, prin creşterea notorietăţii în spaţiul public;

3. Dinamizarea şi flexibilizarea nivelului de reprezentare a membrilor Camerei şi a comunităţii de afaceri, prin activităţi specifice, inclusiv advocacy, la nivelul autorităţilor publice locale;

4. Recunoaşterea de către decidentul politic a rolului, vocaţiei şi a competenţei instituţionale a Camerei pentru calificarea ca organism competent, în ceea ce priveşte autorizarea/acreditarea operatorilor economici implicaţi în programele de formare în sistem dual, conform modelului german;

5. Stimularea creşterii accesului membrilor şi a mediului de afaceri la programele de finanţare din cadrul noului Program Operaţional 2014 – 2020;

6. Promovarea capitalului autohton pe plan global -  Conform Programului de Guvernare 2017-2020, Camera de Comerţ şi Industrie a României va fi entitatea prin care se vor derula toate operaţiunile specifice participării firmelor româneşti la târgurile şi expoziţiile internaţionale, astfel încât să nu mai existe sincope în reprezentarea mediului de afaceri naţional la aceste evenimente. Camera de Comerţ a României va conlucra cu toate Camerele Judeţene pentru aceste evenimente.

7. Stimularea dezvoltării unei comunităţi cu preocupări active în domeniul antreprenoriatului.

 

 

 

 

 

Direcţii de acţiune strategice prioritare pentru  anul 2017

 

● Promovarea unui cadru normativ caracterizat prin predictibilitate şi transparenţă şi susţinerea la nivel decizional politic a unor poziţii fundamentale în raport cu temele de pe agenda politică

- Camera de Comerţ susţine necesitatea implicării tuturor actorilor implicaţi în consultările politice care preced adoptarea unui act normativ şi realizarea unor analize de impact corespunzătoare;

- asigurarea predictibilităţii cadrului legislativ în scopul de a sprijini dezvoltarea durabilă a comunităţii de afaceri;

- consolidarea parteneriatului dintre mediul public şi cel privat, prin implementarea corespunzătoare a legislaţiei în domeniul parteneriatului public-privat ca mecanism real de stimulare a investiţiilor şi de colaborare între mediul de afaceri, companiile de stat şi instituţiile financiare.

● Crearea unui climat favorabil afacerilor

- implicarea Camerei de Comerţ în elaborarea strategiei de dezvoltare locală, conform Strategiei privind dezvoltarea teritoriului naţional pentru orizontul 2035;

- impunerea studiilor anuale privind percepţia mediului de afaceri asupra economiei naţionale, drept sinteze de referinţă pentru autorităţile publice locale şi centrale;

- adoptarea unei strategii de Promovare a serviciilor Camerei, care să asigure o comunicare în timp real între Camera şi membrii săi;

- utilizarea cât mai intensă a reţelelor de socializare consacrate Facebook, LinkedIn, Twitter, ce asigura accesul Camerei la o categorie nouă şi dinamică de potenţiali clienţi, prin sporirea vizibilităţii şi conectarea rapidă cu grupurile ţintă vizate.

● Creşterea imaginii şi legimităţii Camerei de Comerţ, Industrie şi Agricultură Brăila

Camera de Comerţ va promova o strategie de Comunicare dinamică, centrată pe sporirea gradului de expunere mediatică şi implicarea în proiecte cu impact major asupra mediului de afaceri.

În anul 2017, nivelul de notorietate al Camerei de Comerţ în spaţial public va fi consolidat constant prin:

- Intervenţii şi mesaje pe teme importante aflate pe agenda politică, prin participarea la dezbateri şi emisiuni ale instituţiilor media;

- Diseminarea de mesaje organizaţionale puternice, prin dezvoltarea de parteneriate la toate nivelurile de reprezentare;

- Promovarea ofertei de servicii a Camerei de Comerţ prin exploatarea eficientă a parteneriatelor media iniţiate, dar şi a oportunităţilor oferite de utilizarea platformelor social-media;

- Promovarea Business Center al Camerei de Comerţ şi Industrie a României în rândul oamenilor de afaceri.

● Promovarea Camerei de Comerţ că structura suport, esenţială pentru dezvoltarea şi consolidarea afacerilor

Camera de Comerţ deţine avantaje exclusive, precum cea mai bună reprezentare la nivel naţional şi o oferta de servicii de sprijin dedicate pentru comunitatea de afaceri, potenţate de relaţia directă cu cele mai importante companii din fiecare judeţ.

Demersurile Camerei din această perspectiva vor fi:

- Menţinerea unui dialog constant cu mediul de afaceri prin platforme de Comunicare moderne, pentru a cunoaşte în permanentă necesităţile acestora şi pentru a putea adapta corespunzător oferta de servicii a Camerei;

- Dezvoltarea abilităţii Camerei de a oferi servicii cât mai aproape de nevoile antreprenorilor, ţinând cont de conjunctură economiei locale;

- Consolidarea bazelor de date cu companii, asociaţii, reprezentanţe ale companiilor străine şi conectarea lor la un sistem on-line modern;

- Oferirea pachetelor de servicii de consultanţă prin structuri camerale de tip one-stop-shop – asistenţă pentru activităţi economice, aspecte legislative, accesarea programelor de finanţare, cercetări şi studii de marketing, aspecte fiscale şi financiare;

- Realizarea de parteneriate cu ministerele economice şi alte organizaţii relevante – prin intermediul sistemului cameral – în vederea informării membrilor în timp real cu privire la oportunităţile de piaţă din ţară şi străinătate, tendinţele de dezvoltare a pieţelor, anunţuri de licitaţii, evenimente interne şi internaţionale;

- Promovarea programelor naţionale de finanţare pentru dezvoltarea antreprenoriatului şi consolidarea sectorului IMM-urilor;

- Promovarea finanţărilor furnizate prin Programele Operaţionale 2014 – 2020 şi menţinerea unei colaborări cu autorităţile de management ale acestor programe, tocmai pentru a facilita creşterea ratei de absorbţie a fondurilor europene;

- Continuarea strânsei colaborări cu Romexpo Bucureşti, pentru a deveni un real centru de legătură dedicat afacerilor româneşti, potenţial vector de imagine şi notorietate al comunităţii de afaceri, pe plan naţional şi  internaţional.

● Implicarea Camerei de Comerţ în organizarea învăţământului profesional în sistem dual

Camera se angajează să se implice în proiectarea şi implementarea programelor de formare în sistem dual, valorizând utilitatea desemnării  Camerelor de Comerţ în ceea ce priveşte autorizarea/acreditarea operatorilor economici implicaţi în formarea profesională, în calitate de organisme competente, după modelul german, unde Camerele de Comerţ asigura şi dezvoltă legătură dintre elev- şcoală- companie.

O nouă abordare a învăţământului profesional şi tehnic este o problema de politică economică a României pentru următorii ani – resursa umană fiind deosebit de valoroasă şi definitorie în asigurarea competitivităţii produselor şi serviciilor companiilor româneşti.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro