Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Aberatiile unui proiect finantat cu bani europeni

In urma cu citeva zile, pe citeva strazi din Chercea, locatarii erau multumiti ca, in sfirsit, dupa ce luni de zile - chiar ani, in anumite cazuri - au avut un santier plin de gropi in fata portii, firma greceasca "Athena" isi face datoria si toarna mult asteptatul strat de asfalt. Odata euforia trecuta, insa, oamenii au inceput sa priveasca mai atent in jur si sa-si dea seama ca anumite aspecte nu prea sint in regula. Un exemplu concludent este cel al strazii Alexandru Vlahuta: nu se stie din ce motiv, proiectul dupa care s-a lucrat a prevazut o latime a partii carosabile meschin de mica, in comparatie cu ce ar fi putut fi. Practic, pe aceasta strada de o latime considerabila puteau fi lejer amenajate patru benzi de circulatie, cite doua pe fiecare sens. In schimb, s-au lasat tot doua, ca si inainte, iar trotuarele au ramas, si pe o parte si pe cealalta, cu o latime de circa 15 metri. Astfel, in loc de artera de circulatie moderna, conforma cu actualele cerinte de trafic, Str. Alexandru Vlahuta a ramas cu un carosabil pe care doua masini de mare tonaj pot trece cu mare greutate una pe linga cealalta. In schimb, pe margini se lafaie nelipsitele gradini de zarzavat, cu citeva rosii ofilite si napadite de balarii. Intrebat de reporterul nostru de ce aceasta stare de lucruri nefireasca, primarul Aurel Simionescu ne-a declarat ca, deocamdata, asa este prevazut in proiectul finantat de Uniunea Europeana, dupa care lucreaza firma "Athena". Ulterior, se vor mai putea face modificari, dar nu se stie cind si nici cu ce finantare. Primarul a atras atentia ca si o alta strada importanta din Chercea, si anume Comuna din Paris, va avea aceeasi soarta, pe portiunea cuprinsa intre Sos. Focsani si Sos. Rimnicu Sarat. "Asa prevede proiectul si nu avem ce sa facem. Am solicitat ca, macar pe cite o jumatate de metru, pe o parte si pe cealalta, sa se faca o banda de refugiu, acoperita cu pietris, astfel incit strada sa capete un aspect cit de cit modern", ne-a marturisit Simionescu.
Pina una alta, pe Str. Alexandru Vlahuta, dupa ce s-a turnat asfaltul, cei de la "Athena" au uitat sa amenajeze si trotuarele, macar in dreptul garajelor, astfel incit posesorii de masini sint nevoiti sa improvizeze singuri rampe de acces, deoarece diferenta de nivel intre carosabil si restul strazii este de circa jumatate de metru.

Piste de raliu pentru maxi-taxi si scutere

O alta problema ridicata de cherceni este legata de nesemnalizarea intersectiilor, pe strazile recent asfaltate. Fiindca au disparut gropile, exista tendinta de a se apasa mai tare pedala de acceleratie, iar lipsa indicatoarelor rutiere cu "Stop" sau "Cedeaza trecerea" ar putea duce cit de curind la producerea de accidente. Si asta mai ales din vina mopedistilor si a maxi-taxistilor. "Cei cu maxi-taxi circula cu viteza mare si uita sa respecte macar regula prioritatii de dreapta, daca tot nu sint indicatoare. Plus de asta, mai sint si baietii cu scuterele, care nu au nici o treaba cu regulile de circulatie. Minune mare sa nu fie vreun accident, daca situatia va continua asa!", ne-a declarat Ionut Cioarec, unul dintre locatarii zonei.
Problema indicatoarelor rutiere s-ar putea rezolva, pina la sfirsitul lunii august. Primarul Simionescu ne-a spus ca, in prezent, Primaria si Politia Rutiera se pun de acord in privinta modului de semnalizare a intersectiilor recent asfaltate din Chercea.
Reamintim ca programul de extindere a retelei de canalizare in cartierele periferice Chercea, Radu Negru si Brailita si de asfaltare a strazilor aferente are o valoare de 17,7 milioane euro si este finantat in proportie de 75% de Uniunea Europeana si 25% de Consiliul Local Municipal. Lucrarile erau prevazute sa dureze intre 2002 si 2006, insa firma care a cistigat la licitatie implementarea proiectului - "Athena" SA Grecia - a inceput treaba in 2004 si nu a reusit sa o finalizeze nici pina in prezent.




Categorie articol: 

Comentarii