Mergi la conţinutul principal
Strigător la cer! Alo! Prefectura! Guvernul! Bătaie de joc!

Abandonat în izolare

* un brăilean de 35 de ani a ajuns la capătul răbdării și ne-a cerut ajutorul * el spune că, deoarece rămăsese fără miros, a ajuns la spital la data de 10 noiembrie, ca să i se facă testul Covid – 19 * de atunci, bărbatul s-a autoizolat, soția și copilul de numai 4 luni au mers la bunici * bărbatul ne-a spus că a sunat în repetate rânduri la Direcția de Sănătate Publică și la spital, însă toți îi spuneau să aștepte rezultatul * brăileanul ajunsese să fie convins că testul său a fost pierdut * abia după ce redactorii noștri au solicitat un punct de vedere de la DSP, conducerea instituției a dispus să se facă verificări, constatându-se că problema a fost cauzată de un CNP introdus greșit în sistem * după 10 zile, brăileanul a primit rezultatul testului, care era pozitiv * cert este că, izolându-se voluntar atâtea zile, bărbatul nu a mai infectat și pe altcineva, atitudinea sa fiind exemplară

 

Rezultat la testul Covid – 19 așteptat timp de 10 zile. Un brăilean de 35 de ani ne-a cerut ajutorul pentru că nu mai suporta situația în care se află. Având unele simptome, în sensul că a rămas fără miros, George a luat legătura cu medicul de familie, la data de 10 noiembrie, apoi a mers la Unitatea de Primire Urgențe și acolo i s-au prelevat probe pentru testul Covid – 19. Speriat să nu își infecteze soția și copilașul de numai 4 luni, bărbatul a decis să se autoizoleze. El a rămas acasă, iar soția și copilul s-au mutat la bunici.

Numai că, după ce trecuseră 10 zile fără ca bărbatul să primească  o confirmare a testului, ca să știe dacă este sau nu infectat cu Covid – 19, acesta a decis să ceară ajutorul presei. Astfel, a contactat cotidianul nostru pentru a reclama faptul că a dat nenumărate telefoane, la Direcția de Sănătate Publică (DSP), unde a trimis și solicitare pe adresa de e-mail, a sunat și la spital, însă totul a fost în zadar. Nimeni nu i-a dat vreun răspuns, el fiind convins că acel test al său a fost pierdut, spunând chiar că are informații că ar mai fi și alte persoane în situația asta. Vineri dimineață, când am documentat acest articol, bărbatul era încă izolat, nu putea merge la muncă, plus că nu i se dăduse nici concediu medical pe cele 10 zile, asta deoarece încă nu primise un rezultat pozitiv. Abia vineri seară, după ce redactorii noștri au solicitat un punct de vedere de la conducerea DSP, situația s-a rezolvat. Directorul Gabriel Ciochină ne-a cerut datele reclamantului pentru a verifica situația acestuia, iar peste câteva ore reclamantul a primit un telefon de la medicul de familie, care l-a informat că testul său a fost găsit și că, din păcate, rezultatul este pozitiv.

 

Filmul unei așteptări care nu se mai termina

Izolat în casă, George nu și-a putut vedea soția și copilul decât în filmulețele pe care le-a primit pe internet. “Marțea trecută, pe data de 10, am observat că am rămas fără miros, am discutat cu medicul de familie, zic gata...este Covid. A zis să mă duc ori la privat, ori la UPU. Am zis mai bine să mă duc la UPU din seara aia, să nu fie probleme. Soția și copilul au plecat la părinți, nu au rămas cu mine, oricum a doua zi soția a făcut testul și a ieșit negativ. Eu m-am dus la UPU, mi s-a făcut testul pe data de 10, mi-a dat concediu medical 3 zile și a zis să aștept rezultatul testului și stau în așteptare de 10 zile. Eu acum stau în casă, la muncă nu mă pot duce, că sunt în izolare, nici nu îmi dă ceva la mână, că nu am voie să ies, să îmi iau concediu medical pe toată perioada asta, nu îmi dă medicul fără un rezultat. Dar nici nu îmi spune nimeni, stai în casă că ești bolnav și pui în pericol alte persoane, măcar să știu. Nimeni nu îmi spune nimic!  Am sunat la DSP, am zis să întreb dacă este mai bine să fac testul la privat, măcar să știu care este situația, nu am primit niciun răspuns, am tot sunat, la secretariat, peste tot, mi-a zis că nu poate vorbi cu mine, că sunt în ședință. Și cu doamnele de la statistică, care trebuie să spună dacă au rezultatul sau nu, nu spune nimeni nimic. Că nu mă pot ajuta, așa spun toți. Oricum nu pot pleca la privat să fac test, să trimită cei de la DSP, să mă ia cu izoletă, să fie protecție. Să mă îmbrace în costum, nu conta, numai să rezolve cineva problema mea. Că tot stau și aștept. Eu acum stau acasă degeaba, dacă nu știu nimic, să nu mă trezesc cu poliția la ușă să îmi dea amendă și să îmi facă dosar penal. Stau acasă. Bine, sunt cu capul pe umeri, m-am autoizolat singur nu ies că nu vreau să îmbolnăvesc pe nimeni, mai ales familia. Medicul de familie mi-a zis să mă duc la UPU, de atunci din seara aia m-am dus”,,ne- a spus, cu disperare, bărbatul, vineri dimineață.

Omul a adăugat că nu a avut alte simptome, însă dacă a văzut că nu mai are miros, a ajuns la concluzia că are Covid și de aceea a mers să se testeze. La spital l-au testat,i s-au făcut raze la plămâni, i s-a luat sânge și i-au pus “acele bețișoare în nas și în gât”, după cum a explicat bărbatul. “Izolarea este numai 3 zile, mi-a dat concediu medical pe 3 zile, carantina este în baza unui rezultat, ești pozitiv, stai în casă, ești negativ poți ieși afară din casă. Eu sunt între, sunt o cauză pierdută, nu știu nimic. Dacă s-au luat probe, trebuia să am și un rezultat, așa de câte ori am sunat au spus că mă caută în baza de date și mă anunță. Și nu mă suna nimeni. După 2-3 ore sunam iar, am ajuns să mi se atragă atenția că le hărțuiesc. Am explicat că nu este hărțuire, este incompetență din partea unor angajați. Ori sunt niște legi care le impun să procedeze așa, ori nu știu să rezolve aceste situații. Probabil s-a pierdut acest rezultat, nu știu ce să zic, dar nimeni nu spune nimic. Am întrebat dacă este posibil să se fi pierdut, au spus că nu are cum să se întâmple așa ceva. M s-a spus «O să vedeți că o să primiți rezultatul». Dar s-au făcut deja 10 zile. Eu la muncă am spus că aștept un rezultat”, a mai povestit Georgel.

Bărbatul a declarat că i-a anunțat pe toți că va spune peste tot despre situația cu care se confruntă, că va face sesizări și că va face reclamație la ziar. Mai ales că ar fi înțeles că ar mai fi încă 8 – 9 persoane în situația sa. El a adăugat că așa ceva nu este posibil și speră ca într-un final să primescă acel rezultat. Bărbatul ne-a mai spus, vineri dimineață,  că și-a mai revenit cu mirosul, însă el era convins că este cu virusul SARS – COV – 2. Nu știa de unde ar fi putut lua acest virus, mai ales că la muncă a stat tot timpul cu mască,, la fel peste tot pe unde s-a deplasat.

 

Reacția DSP

Vineri, am luat legătura cu directorul DSP Brăila, Gabriel Ciochină, căruia i-am spus că avem o sesizare de la un brăilean care susține că de 10 zile așteaptă să primească rezultatul la un test Covid – 19 și că tot dă telefoane, dar nimeni nu îl informează cu nimic. Culmea, Ciochină a declarat că bărbatul se poate adresa cu sesizare pe adresa de mail. Oricum, reclamantul ne-a spus că a făcut deja acest lucru, însă răspunsul tot nu a venit. I-am explicat directorului DSP că bărbatul a sunat și a discutat cu lucrători de acolo dar este expediat și nimeni nu îi dă un răspuns. I-am spus și că brăileanul așteaptă de 10 zile, familia a plecat de acasă, are copil mic, a sunat și la UPU, la DSP. Directorul ne-a dat asigurări că se va implica personal în rezolvarea situației. “Cineva în situația aceasta primește un sms, primește și medicul de familie, conform noilor proceduri. Să discutați cu persoana și să îi comunicați să transmită pe telefonul meu, numele, prenumele complet și CNP-ul d-lui. O să verific și îl sun eu personal și îi transmit rezultatul verificării. Nu pot face acum afirmații care este posibil să nu aibă un fundament real. Trebuie să verific situația”.

Am întrebat dacă au fost situații să se rătăcească aceste teste, să nu se mai găsească rezultatele, să nu apară în evidențe. “Nu există așa ceva. Nu pot să cred aceste lucruri. Uneori sunt numere de telefon date eronat de persoanele respective și atunci... De aici și acele situații în care unele persoane care nu au făcut testul s-au trezit cu rezultate prin sms, fără să știe despre ce este vorba. Numărul respectiv nu îl băgăm noi în sistem de la DSP, ci atunci când se prelevează proba, în UPU, în laborator, unde se ia proba, se încheie un formular de însoțire a probelor unde se trec niște date despre pacientul respectiv, cu număr de telefon și adresă de email dacă are. Laboratorul care face analiza introduce în programul național toate datele comunicate, inclusiv numărul de telefon. Atunci când alocăm pacientul respectiv județului Brăila, se generează apoi niște mesaje de confirmare și noi dăm doar trimitere la numărul de telefon care este setat deja în sistem. Se transmite SMS automat. Acesta pleacă la numărul de acolo nu am de unde să știu alt număr”, a explicat directorul Ciochină.

 

Un CNP pe care nimeni nu s-a sinchisit să îl verifice, timp de 10 zile

După îndelungi așteptări și după sesizările privind acest caz făcute de redactorii cotidianului la conducerea Direcției de Sănătate Publică Brăila, bărbatul a primit rezultatul testului pentru Covid – 19, care a fost pozitiv. Vineri seara, George ne-a contactat telefonic și ne-a anunțat că l-a sunat medicul de familie care primise pe e-mail rezultatul testului prelevat în urmă cu 10 zile.Culmea, situația s-a rezolvat prompt după ce jurnaliștii au dat toate datele solicitate către DSP, reclamantul fiind îndrumat să transmită numele complet și CNP-ul către numărul de telefon al directorului instituției.

Pentru a afla cum s-a produs încurcătura, care l-a ținut în așteptare pentru 10 zile pe bărbatul în cauză, sâmbătă redactorii au discutat cu directorul Ciochină pentru a ne explica ce s-a întâmplat. Acesta a precizat că, în urma verificărilor, s-a constatat că era o greșeală la CNP. “A avut comunicat CNP-ul greșit. Aici a fost problema, fiind CNP -ul greșit nu am putut clarifica situația. Totul s-a rezolvat și a primit rezultatul. Domnul a trimis mesaj și ne-a mulțumit pentru că am transmis rezultatul”, a declarat Gabriel Ciochină.

Rămâne, totuși, un mare semn de întrebare de ce nu s-a sinchisit nimeni să verifice, timp de 10 zile, dacă toate datele sunt în regulă, în contextul în care brăileanul abandonat în izolare a dat zeci de telefoane pentru a cere lămuriri, telefoane care,  după cum spune el, începuseră să îi agaseze pe angajații DSP.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro