Tragedie de 1 Mai pe DN 2B. Final de anchetă | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Tragedie de 1 Mai pe DN 2B. Final de anchetă

Final de anchetă în dosarul tragediei rutiere petrecute în dimineaţa zilei de 1 Mai 2012, între localităţile Lacu Sărat şi Silistraru. Un tânăr în vârstă de 30 de ani, din Galaţi, şi-a pierdut viaţa şi alte nouă persoane au fost rănite, suferind leziuni ce au necesitat până la 90 de zile de îngrijiri medicale. Singurul răspunzător pentru nenorocirea care i-a lovit pe gălăţeni chiar în ziua de 1 Mai este Mihai-George Pătraşcu, student la Facultatea de Ştiinţe şi Mediu din cadrul Universităţii "Dunărea de Jos", care a efectuat o depăşire imprudentă, ignorând regulile de circulaţie, sunt de părere anchetatorii.

Un mort, nouă răniţi şi două maşini distruse pe DN 2B

Potrivit dosarului penal instrumentat de procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Brăila, în dimineaţa zilei de 1 Mai 2012, la ora 8:00, poliţiştii brăileni erau sesizaţi în legătură cu o tragedie rutieră produsă pe DN 2B (Brăila - Buzău), între localităţile Lacu Sărat şi Silistraru. În accident fuseseră implicate două autoturisme pline cu pasageri, astfel că la faţa locului au fost trimise două echipaje ale ISU (descarcerare), precum şi echipaje ale Poliţiei Rutiere şi SAJ Brăila. Oamenii legii nu aveau încă un bilanţ al victimelor accidentului, însă se temeau de ce e mai rău.
Ajunşi la faţa locului, ofiţerii de poliţie judiciară au găsit autoturismul Dacia Logan cu numărul de înmatriculare BR-01-KRL răsturnat în şanţul din dreapta şoselei, pe sensul de deplasare Brăila - Buzău, având urme de înfundare în partea din spate, bara de protecţie distrusă şi capota portbagaj şi aripa îndoite. La mai puţin de un metru distanţă, în spatele Daciei, a fost identificat al doilea autoturism implicat în accident, Skoda Fabia cu numărul GL-84-BAN, ce fusese condusă de inculpatul Mihai-George Pătraşcu. Skoda era răsturnată pe plafonieră, cu spatele către carosabil şi avea avarii mai ales la nivelul aripilor din stânga faţă şi spate, precum şi la portiera din dreapta spate. Oamenii legii au efectuat cercetarea la locul faptei, au luat declaraţii şi au refăcut filmul evenimentului rutier; în acest timp, ocupanţii celor două autoturisme erau transportaţi la Spitalul Judeţean de Urgenţă Brăila, pentru îngrijiri medicale.
Din pricina rănilor grave suferite în accidentul de pe DN 2B, Aurelian Fainarea a murit în drum spre spital. Celelalte nouă victime ale tragediei rutiere au suferit leziuni ce au necesitat între 5 şi 90 de zile de îngrijiri medicale. Astfel, potrivit rapoartelor de constatare medico-legală ataşate la dosar, au suferit leziuni corporale: Nela Fainarea (45 zile de îngrijiri medicale), Mihaela Lazăr (59 de zile de îngrijiri medicale), Raluca Bradea (90 de zile de îngrijiri), Georgiana Baltă (50 de zile), Cristinel Frăţilă (55 de zile), Oana Frăţilă (8 zile), Dragoş Frăţilă (9 zile), Ionuţ Jirebie (9 zile) şi Adrian Ciortan (7 zile de îngrijiri medicale).
Potrivit anchetatorilor, şoferii celor două autoturisme implicate în accident, Mihai-George Pătraşcu şi Adrian Ciortan, nu consumaseră băuturi alcoolice.

Petrecere de 1 Mai sfârşită în şanţul de lângă DN 2B

În dimineaţa zilei de 1 Mai 2012, înainte de producerea tragediei, mai mulţi prieteni şi colegi din municipiul Galaţi s-au hotărât să meargă la picnic, în judeţul Buzău, că era sărbătoare. S-au îmbarcat în trei autoturisme (două dintre acestea au fost ulterior implicate în accident). În Skoda cu numărul de înmatriculare GL-84-BAN, proprietatea Nelei Fainarea, condus de inculpatul Mihai-George Pătraşcu, s-au urcat cinci persoane, pe locul din dreapta faţă ("locul mortului") aflându-se tânărul de 30 de ani care avea să fie ucis în accident, Aurelian Fainarea.
În Dacia Logan cu numărul BR-01-KRL, condus de Adrian Ciortan, au urcat şase persoane, iar în cel de-al treilea autoturism cu gălăţeni, VW Golf cu numărul de înmatriculare GL-09-BOH, care era condus de George Marian Bitere, au urcat alte cinci persoane. Încă de la plecarea din Galaţi, la ora 7:00, cei de mai sus au convenit că în faţă va rula Dacia Logan, urmată de Skoda şi apoi de autoturismul VW Golf.
Ajunşi pe DN 2B, între localităţile Lacu Sărat şi Silistraru (judeţul Brăila), în zona km. 93, gălăţenii rulau în ordinea menţionată. Skoda însă se afla la 10 metri distanţă faţă de Dacia Logan, în timp ce VW Golf se afla la 1-2 kilometri în spatele Skodei. Procurorul care s-a ocupat de caz precizează: "La un moment dat, inculpatul Pătraşcu Mihai-George s-a angajat în depăşirea autoturismului aflat în faţa sa, contrar celor discutate la plecare din Galaţi. Ocupanţii autoturismului s-au speriat, iar acesta a luat viraj stânga, pătrunzând cu roţile pe acostament. În încercarea de a redresa maşina, Pătraşcu a virat spre dreapta, însă partea din spate a autoturismului a intrat în derapaj. A pierdut controlul volanului, iar autoturismul a acroşat cu partea dreapta faţă autoturismul din faţa sa, care a fost proiectat în afara părţii carosabile dreapta, unde s-a răsturnat. Autoturismul condus de inculpat a părăsit şi el partea carosabilă, s-a lovit de un copac şi apoi s-a răsturnat lângă primul autoturism".
Demn de menţionat este faptul că Mihai-George Pătraşcu avea permis de conducere de un an, iar pe parcursul urmăririi penale şi-a schimbat declaraţiile date în faţa poliţiştilor de câteva ori. Ultima dată, pe 25 februarie 2016, a declarat că "nu se consideră responsabil pentru producerea accidentului" şi nu crede că, în timp ce conducea Skoda Fabia, ar fi efectuat vreo manevră greşită sau imprudentă, care să fi dus la producerea evenimentului rutier. Pătraşcu a dat vina pe CNADNR - SDN Brăila, care, în acel moment, n-ar fi semnalizat lucrările de frezare a carosabilului pe DN 2B.

Pătraşcu, singurul răspunzător pentru tragedia de pe DN 2B

Pentru lămurirea împrejurărilor în care s-a produs accidentul, au fost efectuate nu una, ci două rapoarte de expertiză tehnică auto. Ambele l-au găsit pe studentul gălăţean răspunzător de producerea tragediei rutiere de pe DN 2B. "Analizând aspectele rezultate din actele de cercetare penală întocmite în cauză (declaraţiile martorilor şi persoanelor vătămate) şi coroborându-le cu concluziile celor două rapoarte de expertiză tehnică auto, rezultă că inculpatul Pătraşcu Mihai-George poartă întreaga responsabilitate pentru producerea accidentului de circulaţie", este concluzia procurorului PT Brăila, care a supravegheat cercetările în tragedia de pe DN 2B.
Pătraşcu nu a putut fi cercetat şi pentru vătămare corporală din culpă, pentru că răniţii au suferit leziuni ce au necesitat cel mult 90 de zile de îngrijiri medicale. În plus, conducătorul auto nu s-a aflat sub influenţa băuturilor alcoolice ori a drogurilor. În aceste condiţii, potrivit legii, procurorul de caz a dispus clasarea cauzei în ceea ce priveşte vătămarea corporală din culpă a ocupanţilor celor două autoturisme implicate în accident.
Cazul a fost preluat de instanţa de judecată.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro