Pentru ca soferii de TIR trebuie sa-si lase, totusi, masinile undeva, Primaria a contactat administratorii autobazelor de la marginea orasului - gen "Atlas" sau "Sitas" - iar acestia s-au declarat de acord sa le primeasca in incinta unitatii, contra unui tarif stabilit de comun acord. TIR-istii nu s-au grabit, insa, sa se conformeze. Ionel Partenie, directorul "Atlas" SA, ne-a declarat ca pina in momentul de fata, nu a fost contactat de nici un agent economic profilat pe transport de marfa sau de vreun sofer de TIR, persoana fizica, dornic sa isi lase vehiculul in incinta autobazei, noaptea ori in perioadele fara curse. "Nu e nimeni interesat sa-si aduca masina aici. Toti prefera sa o tina in fata portii sau linga bloc", ne-a spus Partenie. Intrebat de reporterul nostru daca nu cumva cere un tarif prea mare pentru spatiul de parcare pus la dispozitie, directorul "Atlas" ne-a precizat ca, deocamdata, nu a stabilit nici un pret, dat fiind ca nu a avut nici o cerere. "Oricum, nu e vorba de cine stie ce suma. Daca pentru autobuzele lasate pe peroanele autogarii luam un milion vechi pe luna, lor cit am putea sa le cerem? Sa vina sa discutam si o sa ne intelegem, cu siguranta", a conchis Ionel Partenie.
Intii fluturasi de informare, pe urma amenzi
Competenta sanctionarii soferilor de TIR care nu isi parcheaza autovehiculele in locurile stabilite de Primaria Brailei ii apartine Politiei Rutiere. Comisarul Marian Caragata, seful acestei institutii, ne-a declarat ca pina acum nu s-a aplicat nici o sanctiune in baza HCLM nr. 103. "In prima instanta, am cautat sa informam conducatorii auto despre noile reglementari, lasindu-le note de instiintare pe parbriz. Apoi, am solicitat tuturor firmelor de transport sa ne precizeze numele soferilor de pe fiecare masina in parte. In prezent, derulam aceasta corespondenta cu agentii economici. Cind vom avea datele complete, incepem aplicarea sanctiunilor, care sint substantiale, ajungind pina la 25 milioane de lei vechi, asa ca soferii ar trebui sa nu ignore avertismentele noastre. Oricum, dupa ce am distribuit fluturasii de informare, multi au inteles si s-au conformat. Pe Soseaua Buzaului, de exemplu, linga supermarket-ul “Billa”, numarul TIR-urilor stationate ilegal a scazut la 5, de la circa 20. Vom avea, si de acum incolo, in vedere aceasta zona, dar si altele, cum ar fi platoul din fata cimitirului "Sf. Constantin" unde, de asemenea, numarul vehiculelor grele s-a redus, dupa campania noastra de informare", ne-a declarat comisarul Caragata.
Exista, insa, multe alte locuri din oras unde TIR-urile fie sufoca spatiile de parcare fie afecteaza circulatia rutiera. Linga hipermarket-ul "Praktiker", de exemplu, pe Sos. Rimnicu Sarat, banda intii e ocupata, la sfirsit de saptamina, de astfel de mastodonti, care obtureaza vederea soferilor ce vor sa se incadreze in trafic, de pe strazile laterale. "Oricine are probleme cu TIR-urile, sa ne sesizeze si vom lua masuri", asigura seful Politiei Rutiere Braila.