Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Rețete pentru o alimentație corectă a copiilor - Ziua 5

* Inginer Marius BOBOTAN, specialist în nutriție, director executiv Titan Group, vine în întâmpinarea cititorilor cu sfaturi utile în ceea ce privește alimentația sănătoasă a celor mici * vă sunt propuse șapte exemple de rețete pentru tot atâtea zile, plus informații importante legate de beneficiile alimentelor folosite

 

Activitatea fizică și consumul energetic

În calcularea necesarului energetic (respectiv cheltuiala energetica zilnică) se va ține cont de tipul de activitate fizică depusă. Astfel, în funcție de intesitatea efortului depus, consumul energetic (ce trebuie acoperit prin alimentație) va fi:

- 50 - 90 kcal/ora pentru efort usor

-100 - 150 kcal/ora pentru efort mediu

- 150 - 400 kcal/ora pentru efort intens (sportivi de performanță).

 

Mic dejun :

- suc de morcov și mere: 250 ml

- ou fiert 1 buc  

- cascaval: 25 gr

- roșie 40 gr

- unt: 10 gr

- gem de caise: 20 gr

 

Gustare ora 10.00

- Polen crud din flori de prun: 30 gr

- Măr verde: 250 gr   

 

Prânz

- Supă de pasăre cu găluști de gris: 250 ml

- Ardei umplut cu carne și smântană: 260 gr

- Tartă cu vișine: 80 gr

- Pâine intermediara: 1 felie

 

Gustarea ora 16.00

- Iaurt cu biscuiți de casă: 150 gr

 

Cina

- vită la grătar servită cu fasole verde trasă în ulei de măsline: 250 gr

- suc natural de sfeclă roșie și morcov: 250 ml

- compot de piersici: 150 ml

 

Total calorii/zi: 2350 kcal

 

Polenul crud are un conținut bogat de vitamine de tip B, de proteine, minerale și enzime suplinind foarte bine carențele alimentare. Magazinele naturiste și cele care distribuie produse apicole pun la dispoziție o gamă diversificată de polen crud de calitate superioară.

 

Ing. Marius BOBOTAN,

Specialist în nutriție




Categorie articol: 

Like / Share

Comentarii