Candidatura Rovanei Plumb pentru postul de Comisar european al Transporturilor a fost respinsă, pentru a doua oară, de Comisia pentru Afaceri Judiciare (JURI) a Parlamentului European. De data asta, definitiv. Evident, Rovana Plumb, Viorica Dăncilă şi PSD au reacţionat vehement: vinovaţii sunt Klaus Iohannis, Dacian Cioloş, Siegfried Mureşan, partidele de Opoziţie, Comisia JURI în sine, care a avut interesul de a bloca candidatura României, care a tratat cazul ei doar politic şi care a încălcat regulamentul, respingându-i candidatura. Mai ales că, anunţa duminică Rovana cu surle şi trâmbiţe, şi-a plătit datoria de vreo 170.000 de euro către persoana fizică de la care se împrumutase fără nicio obligaţie şi fără nicio dobândă, pentru campania electorală de la alegerile europarlamentare, cedându-i pur şi simplu două apartamente pe care le deţine. Oricine e vinovat, numai ea, Rovana, nu.
De fapt, aşa cum am mai spus-o, Rovana Plumb şi gaşca PSD nu vor să priceapă nici în ruptul capului că în lumea civilizată manevre de-astea cu sute de mii de euro, făcute de un politician şi o persoană fizică, reprezintă ceva de neacceptat.
La fel, faptul că, peste noapte, îţi acoperi o datorie de vreo 170.000 de euro cedând două apartamente, pentru a rezolva problema iniţială, este de netolerat şi de neînţeles. Trebuie să fii bătut în cap să poţi să crezi că poţi prosti nişte oameni cu un aranjament de genul acesta, făcut în weekend, şi că astfel le închizi gura, iar ei vor putea închide ochii.
Nu, decizia Comisiei JURI nu e una pur politică. Pur politică şi total iresponsabilă a fost decizia PSD şi a Vioricăi Dăncilă de a o nominaliza şi de a o susţine cu orice preţ pe Rovana Plumb pentru funcţia de Comisar european al Transporturilor, deşi se ştia de la bun început că are probleme de integritate – să nu uităm de acuzaţia de complicitate la abuz în serviciu, făcută de DNA, fără a avea şansa de a o proba, după ce Parlamentul României i-a acordat imunitate în faţa Justiţiei.
Măcar de-ar fi fost vreo profesionistă deosebită în domeniul Transporturilor. Dar nu e.
Rovana Plumb, pentru cine a uitat, a fost şi ministru interimar al Transporturilor în Cabinetul Dăncilă, timp de o lună şi jumătate, la începutul acestui an. În această calitate, Plumb anunţa, în ianuarie, că în acest an guvernul va da în folosinţă nu mai puţin de 180 de kilometri de autostradă. „În cei 180 de kilometri care se vor da în trafic, deci pe care vom putea să circulăm fiecare dintre noi până la sfârşitul acestui an, s-a făcut o analiză plecând de la stadiul fizic în care se găseşte...”, declara madam ministreasa.
Numai că, până acum, în tot acest an, s-au dat în folosinţă doar 22 de kilometri, iar pentru alţi 21 de kilometri, finalizaţi, Ministerul Transporturilor caută motive pentru a nu-i deschide circulaţiei. Şi atât. Doar aceşti 43 de kilometri se vor deschide - dacă se vor deschide - în acest an. În niciun caz 180 de kilometri, cum minţea, cu tupeu şi fără să clipească, Rovana Plumb. Doar pentru asta şi nu merita să ocupe un portofoliu atât de important precum cel al Transporturilor în Comisia Europeană. Numai pentru această minciună ar fi trebuit să dispară din peisajul politic românesc. Bine că măcar la Bruxelles nu merge cu politica asta de centură cu care încearcă PSD să prostească Europa.