• în ciuda plângerilor repetate formulate de brăilenii care locuiesc pe străzi precum Calea Galaţi sau Carantinei, referitoare la faptul că TIR-urile de mare tonaj le distrug casele, Primăria nu are deocamdată o soluţie pentru rezolvarea problemei • primarul Marian Dragomir spune că situaţia va fi rezolvată parţial, după ce se va da în folosinţă podul peste Dunăre
Proiectul unei noi centuri ocolitoare a Brăilei bate pasul pe loc, în ciuda faptului că locatarii străzilor pe unde circulă camioanele de mare tonaj, cum ar fi Calea Galaţi sau strada Carantinei, se plâng de ani de zile că li se deteriorează casele din cauza trepidaţiilor. Consilierul local Bogdan Botea a abordat această problemă în ultima şedinţă a CLM, întrebând conducerea Primăriei când are de gând să facă ceva în sprijinul brăilenilor afectaţi de lipsa rutei alternative. Intervenţia lui Botea a fost făcută şi în contextul în care Calea Galaţi a fost recent reabilitată şi există riscul ca noul carosabil să fie afectat de traficul greu. “Nu avem nici până acum un proiect pentru o centură ocolitoare pentru maşinile grele, care vor continua să intre pe Calea Galaţi, pe care tocmai aţi reabilitat-o, şi care vor distruge carosabilul. Nu este normal să nu existe niciun proiect pentru o rută ocolitoare pentru maşinile de tonaj greu, să nu se mai creeze poluare sonoră şi să se pună în pericol traficul pe Calea Galaţi şi să se distrugă carosabilul”, a spus Botea.
Din păcate, în viitorul prea apropiat nu prea sunt şanse să se întâmple ceva concret. Asta în ciuda faptului că despre această problemă se vorbeşte de ani buni, încă de când primar era Aurel Simionescu şi viceprimar Alexandru Dănăilă. Reamintim că Dănăilă a promis, la un moment dat, că se va ocupa de realizarea unei rute ocolitoare, care să scoată cel puţin strada Carantinei de pe traseul TIR-urilor. O variantă era amenajarea unei şosele pe locul unei linii de cale ferată, în prezent dezactivată, aflată la marginea cartierului Comorofca. Acest proiect a picat, până la urmă, iar singurul lucru realizat pe vremea mandatului lui Dănăilă a fost realizarea unor limitatoare de viteză pe carosabilul străzii Carantinei. Acestea, însă, nu au rezolvat nici pe departe problema.
Primarul Marian Dragomir a răspuns la interpelarea consilierului Botea, precizând că problema rutei ocolitoare pentru traficul greu se va rezolva parţial după ce va fi dat în folosinţă podul peste Dunăre. “Dumneavoastră ar trebui să ştiţi foarte bine că noi am avut în vedere, la un moment dat, realizarea unei centuri ocolitoare a Municipiului Brăila pe un amplasament care aparţine CFR-ului, o cale ferată care nu este folosită până în prezent. Avem un răspuns negativ în acest sens, deoarece CFR-ul nu doreşte să îşi diminueze reţeaua de infrastructură, chiar dacă ea momentan nu este folosită la întreaga capacitate. Totodată, ar trebui să ştiţi că proiectul podului prevede racordarea de la Şoseaua Baldovineşti, de la fostul FNC, prevede ca tot traficul către Tulcea, Constanţa, Deltă, să fie preluat de acolo, inclusiv cu bretea de pe zona Dig, astfel încât mijloacele de mare tonaj să nu mai intre către Calea Galaţi. Vor intra cu siguranţă cele care merg către port, transportând cereale în anumite momente ale anului sau diverse mărfuri pentru port”, a declarat primarul Marian Dragomir.