Preşedintele Traian Băsescu i-a spus noului ministru al Transporturilor, Ioan Rus, să fie atent la premisele contractării Autostrăzii Comarnic-Braşov, precizând că, din informaţiile sale, deja s-au produs acte de corupţie.
"Atenţionez că mergeţi într-un minister cu probleme. Acolo ar trebui să fiţi atent în mod deosebit la premisele de contractare a Autostrăzii Comarnic-Braşov. Din informaţiile mele, deja s-au produs acte de corupţie. De asemenea, s-au contractat studii de fezabilitate de circa 50 de milioane de euro, care nu vor mai fi valabile, cea mai mare parte din ele, în 2 ani. Dar s-au găsit nişte firme cărora să li se facă cadouri. Am rugămintea să verificaţi cu atenţie lucrurile acestea înainte de a vă asuma derularea mandatului", i-a spus Băsescu lui Rus, după ce acesta a depus jurământul ca ministru al Transporturilor.
"Sigur, cu Loteria nu sunteţi dumneavoastră şi nici cu banii de la Rompetrol, dar poate vă uitaţi la colegii din Guvern. Vă mulţumesc mult şi vă doresc succes", a adăugat el.
După ceremonia de învestire a lui Ioan Rus la conducerea Ministerului Transporturilor, preşedintele Traian Băsescu nu a dat mâna cu premierul Victor Ponta, ci doar cu vicepremierul Gabriel Oprea şi cu noul ministru.
Ulterior, premierul s-a dus la consilierii prezidenţiali şi a dat mâna cu ei, spunând: "Nu stau în Ministerul Transporturilor autostrăzile. Nu ştie. E mai bătrân". Apoi Ponta a părăsit Salonul Ambasadorilor, unde a avut loc ceremonia.
Eşecul suprem
Fostul ministru al Transporturilor, Dan Şova, nu a reuşit să semneze în perioada mandatului său contractul pentru una dintre cele mai aşteptate autostrăzi, respectiv Comarnic - Braşov. Premierul Victor Ponta şi Dan Şova s-au întâlnit la jumătatea lunii ianuarie, la Palatul Victoria, cu reprezentanţii asocierii Vinci - Strabag - Aktor, care a câştigat licitaţia pentru construcţia acestui tronson de autostradă Comarnic-Braşov, prilej cu care cele două părţi au semnat un memorandum de înţelegere.
Ponta afirma atunci că autostrada Comarnic-Braşov, în lungime de 53 kilometri, va fi finalizată în 2017, la un cost estimat de 1,8 miliarde euro, iar taxa de utilizare avută în vedere va fi de 5,7 lei plus TVA, lucrările de construcţie urmând să înceapă la finalul lunii aprilie.
La sfârşitul lunii martie, ministrul Transporturilor anunţa că acordul pentru construcţia autostrăzii va fi semnat în iunie, nu în aprilie, aşa cum se anunţase iniţial, amânarea termenului fiind un lucru "eminamente pozitiv" întrucât statul a reuşit să obţină angajamentul ferm din partea BEI, BERD şi Băncii Mondiale pentru susţinerea proiectului.