judetul Braila, doua drumuri judetene, DJ 211A si DJ 212, ce vin unul in continuarea celuilalt formind impreuna asa-numitul "drum al marii",
reprezinta o pata de rusine in ochii tuturor soferilor din alte judete, care aleg aceasta varianta rutiera pentru a ajunge pe litoral. Si
asta pentru ca, in fiecare vara, aceasta sosea le provoaca neplaceri conducatorilor auto, prin gropile din carosabil, chiar daca, an de an,
autoritatile judetene au alocat bani pentru reparatii. Fondul problemei e, insa, dupa cum recunosc si mai-marii Consiliului Judetean, faptul
ca au fost bani putini, iar reparatiile s-au rezumat la plombari asfaltice, adica la cirpeli. Pentru ca totul sa fie in regula, e nevoie de o
reabilitare completa a acestei sosele, ce a fost gindita, la origini, strict ca drum judetean. Sint sanse foarte mari ca o astfel de
reabilitare sa inceapa la anul. Dupa cum ne-a informat conducerea CJ, judetul nostru a cistigat finantarea, cu 5 milioane de euro, din
fonduri europene, a unui proiect intitulat "Restructurare si largire a drumului judetean Viziru - Cuza Voda - Mihai Bravu". Lucrarile vor
incepe, cel mai probabil, in 2007, insa nimeni nu poate sa spuna cu exactitate in cit timp se vor finaliza.
Pina atunci, insa, "drumul
marii" continua sa ne faca judetul de ris. De la inceperea sezonului cald, soferii care au circulat pe tronsonul cuprins intre Viziru si Cuza
Voda, s-au confruntat cu adevarate cratere, aparute pe marginile carosabilului. Acoperirea acestora va incepe cit mai curind, dupa cum
promite Niculina Moisescu, vicepresedintele CJ. "Saptamina viitoare se va licita pentru incredintarea contractului de reparare a DJ 211A,
intre localitatile Viziru si Cuza Voda. Pina in prezent, pe acelasi tronson s-a executat tratarea fisurilor, iar in continuare, pe DJ 212,
intre Cuza Voda si Mihai Bravu, pina la iesirea din judet, s-au facut reparatii prin plombari asfaltice", ne-a informat Moisescu.
Vicepresedintele CJ ne-a asigurat ca lucrarile de pina acum - executate de firma "Tancrad" ar fi fost facute cu simt de raspundere.
"Calitatea lucrarilor este urmarita de diriginti de santier, mai exact firme cu care Consiliul Judetean a incheiat contracte in acest sens,
si speram noi ca astfel s-a pus capat lucrarilor de mintuiala", ne-a explicat Niculina Moisescu. Si aceasta este de parere, insa, ca, la cit
este de circulat, "drumul marii" nu va fi niciodata corespunzator, atit timp cit nu va avea parte decit de plombari. "Alta va fi situatia
dupa ce se va implementa proiectul de cinci milioane de euro!", spune aceasta.
In ideea ca "drumul marii" va beneficia de respectivul
proiect, autoritatile judetene i-au alocat, anul acesta, peste 5 miliarde de lei vechi, dar au directionat fondurile avute la dispozitie si
spre drumurile care n-au mai beneficiat de reparatii de foarte mult timp. De exemplu, DJ 221 Cazasu-Romanu-Sutesti va baneficia de reparatii
in valoare de 4,1 miliarde de lei vechi. Aproximativ aceeasi suma a fost alocata pentru DJ 203 Galbenu-Faurei-Ulmu-Insuratei. DJ 211B
Tataru-Baraganu-Victoria-Mihai Bravu a beneficiat, pina in prezent, de 3,7 miliarde de lei vechi.