Mergi la conţinutul principal
Cozi permanente la ghișeul „Electrica Furnizare” SA de pe B-dul Dorobanților

Coșmarul facturilor

• zi de zi, dis-de-dimineață, zeci de brăileni stau ore în șir la coadă, unii pentru a-și achita facturile, cei mai mulți pentru a cere lămuriri în legătură cu calcularea consumului • alții, revoltați, spun că nu au mai primit factura la curent de astă-primăvară • pentru a veni în sprijinul celor care se confruntă cu probleme legate de plata facturilor, cotidianul nostru a adresat câteva întrebări societății Electrica Furnizare, iar răspunsurile primite sunt redate, integral, în acest articol

 

La mai bine de trei decenii de la căderea regimului comunist, brăilenii nu au scăpat de coșmarul statului la coadă. Cozi interminabile, nervi întinși la maximum și proteste mai mult sau mai puțin violente - asta vezi, zi de zi, în fața sediului SC „Electrica Furnizare” SA de pe B-dul Dorobanților. Și Doamne ferește să încerce careva să se bage în față! Mai grav este că brăilenii sosiți să ceară lămuriri sunt, în mare parte, pensionari, unii dintre ei bolnavi și sprijinindu-se în baston, care nu sunt familiarizați cu plata online a facturilor. 

„Nu am mai primit factura la curent din luna martie a.c. și am venit să cer lămuriri. N-am înțeles mare lucru, așa că mă aștept să plătesc toată pensia când va veni factura pentru lunile restante. Am înțeles că nu se poate plăti în rate”, ne-a declarat unul dintre clienții „Electrica Furnizare” SA, care se afla, zilele trecute, pe treptele ghișeului de pe B-dul Dorobanților. Alături, un domn care, de asemenea, a preferat să nu-și dezvăluie identitatea, a precizat că nu și-a primit factura la curent din luna februarie a.c. (!). „Am stat pe puțin trei sferturi de oră la coadă la ghișeul de pe B-dul Dorobanților, în ploaie, iar dumnealor stăteau bine-mersi la căldură, în birou. Nu primisem factura de curent și nici nu veniseră cu citirea contorului, așa că venisem la ghișeu, ca să le cer informații”, a precizat o altă brăileancă, administrator de firmă, indignată de situație.

 

Întrebări și răspunsuri de la Electrica Furnizare

Pentru a veni în sprijinul brăilenilor care se confruntă cu probleme în genul celor relatate mai sus, redactorii noștri au adresat societății Electrica Furnizare câteva întrebări punctuale. Redăm integral răspunsurile primite:

 

1. Care este modalitatea de calculare a facturilor, în funcție de consum și de reglementările legislative actuale?

Electrica Furnizare emite facturi aplicând prețul valabil în perioada facturată, conform ofertei comerciale în vigoare la data consumului, cu mențiunea că, pe perioada de valabilitate a OUG 27/2022 cu modificările și completările ulterioare, clientul este facturat cu prețul plafonat în cazul în care acesta se încadrează în plafoanele prevăzute de lege. Conform OUG 119/2022 pentru modificarea și completarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 27/2022 privind măsurile aplicabile clienților finali din piața de energie electrică, încadrarea și facturarea acestora se realizează în baza mediei de consum înregistrate în anul 2021, astfel: maximum 0,68 lei/kWh, cu TVA inclus, în cazul în care consumul mediu lunar realizat la locul de consum în anul 2021 este mai mic sau egal cu 100 KWh; maximum 0,8 lei/kWh, cu TVA inclus, în cazul în care consumul mediu lunar realizat la locul de consum în anul 2021 este cuprins între 100,01 kWh și 300 KWh inclusiv, cu mențiunea că acest preț final se aplică doar pentru un consum lunar de maximum 255 kWh, cantitatea de energie electrică ce depășește acest prag urmând să fie facturată cu un preț ajustabil lunar, calculat în conformitate cu reglementările în vigoare. Preț ajustabil lunar, calculat în conformitate cu reglementările în vigoare, în cazul în care consumul mediu lunar realizat la locul de consum în anul 2021 este mai mare de 300 kWh.

 

2. Sumele foarte mari se pot achita eșalonat? Cum trebuie să procedeze doritorii?

Pentru a veni în întâmpinarea clienților casnici, compania Electrica Furnizare le oferă acestora posibilitatea de plată eșalonată a facturilor. Solicitările privind eșalonarea plății pot fi transmise de către clienți folosind formularul de contact online, care poate fi accesat la link-ul https://www.electricafurnizare.ro/asistenta/contactati-ne-in-scris/, sau pot fi depuse în centrele de relații cu clienții. Utilizând canalul de contact online, clienții pot transmite simplu și rapid o solicitare de eșalonare, fiind scutiți de deplasarea în punctele de prezență ale companiei, iar pașii care trebuie urmați sunt:

- completează datele necesare pentru identificare în formularul unic de contact;

- accesează secțiunea „Plăți”, iar apoi subsecțiunea „Eșalonare Plată”;

- descarcă și completează cererea tip din subsecțiunea „Eșalonare Plată”, iar apoi reîncarcă cererea, alături de o copie a actului de identitate.

După înregistarea solicitării, furnizorul analizează cererea de eșalonare și, în funcție de specificul fiecărui client, decide asupra planurilor alternative de plată. Solicitările de eșalonare sunt soluționate în maximum 20 de zile lucrătoare.

 

3. Există vreun risc de întrerupere a furnizării curentului electric pentru cei cu sume uriașe de plată?

Un client Electrica Furnizare care a solicitat și a primit din partea furnizorului un plan de plată eșalonat al facturii nu este supus niciunui risc de întrerupere a energiei electrice atâta timp cât se încadrează în planul de eșalonare.

Pentru a evita diferențele mari dintre consumul real, rezultat în urma citirii contorului de către operatorul de distribuție, și cel estimat, Electrica Furnizare le recomandă clienților să comunice lunar indexul autocitit. Prin comunicarea indexului autocitit în perioada dedicată transmiterii acestuia către furnizor, se va evita situația în care un client este nevoit să achite la momentul regularizării o sumă mai mare, aferentă însă unui consum real, înregistrat de aparatul de măsurare.

Electrica Furnizare pune la dispoziția clienților serviciul gratuit de comunicare a indexului autocitit prin Call Center la numărul 0800 800 048, perioada de comunicare a indexului fiind menționată în factura de energie. Indexul autocitit poate fi transmis și prin aplicația MyElectrica sau utilizând funcția chat bot disponibilă pe site-ul electricafurnizare.ro.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro