Mergi la conţinutul principal

Circulaţi liniştiţi, R.A.R. veghează!

Definiţie: Registrul Auto Român (R.A.R) este organismul tehnic de specialitate desemnat de Ministerul Transporturilor ca autoritate competentă în domeniul vehiculelor rutiere, siguranţei rutiere, protecţiei mediului înconjurător şi asigurării calităţii transportului.

 

Două incidente ne-au fost semnalate în ultima vreme de cititorii noştri, ultimele două dintr-un şir lung de reclamaţii ce au avut ca temă transportul public de persoane. Bănuiesc, aţi înţeles deja, este vorba despre călătoria de coşmar de pe ruta Brăila- Piatra Neamţ cu unul dintre microbuzele firmei “Aventin” şi de “senzaţiile tari” trăite de călătorii din microbuzul Braicar de pe linia 13, care la Piaţa Mare aproape şi-a pierdut uşa din mers. Repet, sunt doar ultimele două dintr-un şir lung de poveşti de groază trăite din plin de brăileni în timpul călătoriilor cu Braicar sau alte firme de transport public de persoane pe rute intra sau interjudeţene.

Coşciuge pe roţi, rable, ruine, caşcarabete, mormane de fier vechi... nici nu-mi mai amintesc cum le-am şi le-aţi etichetat de-a lungul vremii, căci, nu e de trecut cu vederea faptul că transportul public de persoane din judeţul Brăila trece printr-o criză permanentă de nici nu mai ştiu câţi ani. De fapt, exact starea dezastruoasă a parcului auto a fost şi motivul pentru care în 2018 s-a renunţat definitiv la transportul privat tip maxi-taxi, întregul serviciu fiind preluat de societatea municipalităţii Braicar. Că a fost o soluţie bună, în interesul cetăţenilor, nici măcar acum nu pot să apreciez... în ciuda investiţiilor masive în autobuze noi, să fii călător în Brăila încă este o aventură, de cele mai multe ori.

Dar nu pe problema aceasta o să insist acum, deja m-am săturat să tot atrag atenţia asupra disconfortului, mizeriei, timpilor de aşteptare în staţii, graficelor alandala şi a tuturor celorlalte probleme cărora Braicar pare incapabil să le dea de cap. NU! Astăzi am să vorbesc despre principalul vinovat de toată această nebunie de pe şoselele Brăilei, generată nu doar de microbuzele şi autobuzele de transport în comun ci şi de autoturismele private. Pentru că da, de departe, Brăila pare un imens cimitir auto, care bârâie, bâţâie şi împroaşcă cu zgomot şi fum. Maşinile noi, în stare bună, par deja stinghere în şirul de la semafor, un şir care se lungeşte tot mai mult, de la o zi la alta, de când Guvernul a dat liber la circulaţie tuturor hârburilor din import. Şi totuşi, oricât de multe critici ar merita Guvernul şi pe tema asta, ca pe foarte multe altele, din punctul meu de vedere, altcineva este principalul vinovat. Nu sunt şofer, habar n-am cum se negociază într-un service, nu ştiu cât costă şi nici ce presupune exact un ITP, cât de fioroşi sunt inspectorii RAR. Dar cu o logică de minim bun simţ pot aprecia că, dacă inspecţiile acestea auto s-ar face corect, cu răspundere, în interesul şi pentru siguranţa cetăţenilor, microbuze şi autobuze cărora să li se deschidă uşile în mers, automobile care îneacă în fum tot bulevardul când ambalează, ruginituri care zdrăngăne din toate încheieturile când bagă un pic de vitează n-ar mai exista pe şosele. Pentru că, ştiţi ce este extrem de ciudat în toate cazurile acestea reclamate la “Obiectiv” de călători care s-au aflat sau s-au simţit în pericol?! Toţi proprietarii maşinilor în cauză ne-au fluturat pe sub ochi documentele de la RAR care atestau starea bună a vehiculului. Înţelegeţi? Chiar şi celebrul autobuz din care a căzut călătorul la curba de la Bulevardul Cuza avea toate ITP -urile şi avizele RAR la zi. Ca şi caşcarabetele patronilor de maxi-taxi, care până şi în ferestre aveau folie lipită cu scoci, ca şi toate BMW-urile astea cică de fiţe, care sufocă Brăila, dar care la 80 km/h zici că se dezintegrează în absolut. Şi încă nu v-am povestit despre taxi-uri...

Categoric asta miroase mai rău ca noxele unui motor non-Euro a cârdăşie şi corupţie. Iar coroborat cu haosul în conducere, avem oglinda perfectă a ceea ce numim triumful şpăgii.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro