Mergi la conţinutul principal

Brăila a mai pierdut un tren

„Ce-ai făcut de Zilele Brăilei?”. “Am fost la Bucureşti” - este una dintre glumele pe care le-am auzit recent printre unii brăileni. Deşi este o glumă, nu este nici chiar departe de adevăr. Nu spun, Zilele Brăilei au fost un succes de public – nimeni nu poate contesta asta. Faleza a fost neîncăpătoare şi mai rar s-a putut vedea atâta puhoi de lume. Dar vorbim despre publicul aflat oricum în Brăila, care locuieşte aici şi care nu pleacă nici în vacanţă prea des. Dar cât public oare a venit din alte oraşe ori din alte zone ale ţării (nu mai spun de zone ale lumii) în Brăila, special pentru a vizita oraşul sau judeţul? Şi nu mă refer doar la Zilele Brăilei.

Câţi oameni din România credeţi că-şi spun, atunci când vor să plece într-un concediu sau într-o mică vacanţă, „Ce-ar fi ca, de data asta, să mergem la Brăila?”. Nu foarte mulţi, este? Sigur cifra tinde spre zero. Garantat sunt infinit mai puţini decât cei care spun „Ce-ar fi să mergem să vizităm Sibiul, Braşovul, Cluj-Napoca sau Bucureştiul?”.

De fapt, adevărul este că, la nivel naţional, se conturează câteva oraşe şi judeţe care atrag atenţia şi interesul general – românilor şi străinilor deopotrivă. Oraşe şi zone care, dincolo de dezvoltarea economico-socială cunoscută în ultimii ani, au devenit adevărate atracţii turistice. Şi nu mă refer la zonele de munte ori la cele de litoral, destinaţii turistice  tradiţionale. Mă refer la destinaţii de vacanţă urbane, de weekend sau aşa-numitul „city break”. Iar Brăila, din păcate, nu se numără printre acestea. Bucureşti, Sibiu, Braşov, Timişoara, Alba Iulia, Iaşi, ba chiar şi Arad, mai nou Oradea, poate şi Constanţa sau Craiova – toate au devenit destinaţii în care îţi poţi petrece liniştit câteva zile de vacanţă, în care chiar ai ce face şi ce vedea, inclusiv prin împrejurimi, despre care se vorbeşte pozitiv şi în legătură cu care oamenii sunt în general foarte încântaţi. Şi, din păcate, cam acestea vor rămâne polii de dezvoltare a ţării, zonele de atracţie pentru investitori, oameni simpli şi turişti deopotrivă. Şi, tot din păcate, având potenţialul cunoscut, în timp ce aceste zone vor cunoaşte un avans tot mai vizibil, restul oraşelor şi judeţelor vor da din ce în ce mai mult înapoi. Până vor decădea cu totul.

Culmea, Brăila chiar avea un potenţial real de dezvoltare – de la Centrul Vechi la faleză, de la Insula Mare la Insula Mică a Brăilei, pescuit, vânătoare, echitaţie (ferma de la Râmnicelu), plajă etc. Un potenţial enorm, nefructificat cu adevărat niciodată. S-a reabilitat Centrul? S-a amenajat Faleza? S-a promovat vreun pic Insula Mică? Se mai ştie ceva despre Insula Mare? Nu, nimic din toate acestea!

Dacă tot n-a devenit un centru economic reprezentativ, Brăila ar fi putut deveni măcar unul turistic. Dar a pierdut şi trenul acesta. Iar trenurile şi maşinile pleacă, pline cu turişti, inclusiv brăileni, spre alte destinaţii.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro