Mergi la conţinutul principal

Batogu. Satul fără poştaş, fără pensii, fără facturi

• localnicii din Batogu, sat din componenţa comunei Cireşu, se plâng că, de câteva luni nu îşi mai primesc nici pensiile şi nici facturile la timp • asta, după ce agenţia poştală din satul lor s-a desfiinţat, iar serviciile au fost preluate de poştaşul din satul Lişcoteanca • poştaşul respectiv ar fi evitat, însă, să meargă până la Batogu, speriat de starea foarte proastă a unei porţiuni de drum judeţean • între timp şi acesta şi-a dat demisia

 

Localnicii mai în vârstă din Batogu, sat situat undeva la marginea judeţului Brăila, pe raza comunei Cireşu, se plâng că, de câteva luni, de când a fost desfiinţată agenţia poştală din localitate, îşi încasează pensiile cu foarte mari întârzieri. Nu doar pensionarii din sat sunt afectaţi, însă, de această situaţie ci şi familiile mai tinere care ar fi ajuns în postura de a fi debranşate de la reţeaua de electricitate deoarece nu şi-au plătit facturile la timp. Iar facturile nu le-au achitat deoarece n-au fost livrate la timp de poştaş...

Toate aceste aspecte ne-au fost aduse la cunoştinţă prin intermediul unei sesizări primite la redacţie. “De câteva luni de zile nu avem poştaş. Este o harababură, pensionarii stau aşteptând să vină pensia pentru a putea să-şi cumpere pâinea cea de toate zilele... În luna iulie, alocaţiile nu au venit nici până pe data de 25... sunt persoane la care nu a ajuns factura de la Electrica şi li s-a tăiat curentul. Poştaşul de la Lişcoteanca refuză să facă traseul, din cauza drumului prost dintre Lişcoteanca şi Ioneşti. Am apelat şi la Primărie dar nimeni nu face nimic!”, precizează, în sesizarea respectivă, Mara M., o localnică din Batogu.

Primarul comunei Cireşu, Radu Popa, confirmă faptul că a primit mai multe sesizări referitoare la situaţia din satul Batogu şi spune că a transmis, la rândul său, nemulţumirile oamenilor către conducerea Oficiulului Judeţean Brăila al Poştei Române. “De la Poştă mi s-a spus că poştaşul din Batogu a plecat din sistem şi că s-a apelat la cel din Lişcoteanca, dându-i-se jumătate de normă la oficiul din Batogu. Acum, de ce nu reuşeşte acesta să ducă pensiile la timp, nu pot să spun. Cei de la Poştă mi-au transmis că vor lua măsuri pentru remedierea problemei. În ceea ce priveşte porţiunea de drum dintre Lişcoteanca şi Ioneşti, într-adevăr, are o stare foarte proastă. Eu am făcut încă de acum câteva săptămâni o sesizare către proprietarul acestui drum, care este Consiliul Judeţean. Am înţeles că urmează să se reabiliteze, dar când anume or să înceapă lucrările nu se ştie”, ne-a declarat primarul Popa.

 

Conducerea CJ spune că drumul nu e chiar aşa de prost, conducerea Poştei afirmă că poştaşul şi-a făcut treaba

Vicepreşedintele Consiliului Judeţean, Ionel Epureanu, ne-a informat, totuşi, că anul trecut s-au făcut reparaţii prin pietruiri pe circa 4 kilometri de drum, între Lişcoteanca şi satul Ioneşti, urmând ca anul acesta să se facă acelaşi gen de reparaţii, între Ioneşti şi satul Batogu. “Pe porţiunea reparată în 2016, drumul se prezintă într-o stare rezonabilă. Am fost recent pe acolo şi pot să spun că se circulă decent, cel puţin între Lişcoteanca şi Ioneşti, deci starea drumului nu poate fi un motiv invocat de un poştaş care nu livrează la timp pensiile şi corespondenţa. Urmează să intre în reparaţii şi o porţiune de 2 km, între Ioneşti şi Batogu, pentru rezolvarea completă a problemei”, ne-a declarat Ionel Epureanu.

Din punctul de vedere al conducerii Poştei Române, neajunsurile semnalate de sătenii din Batogu nu se confirmă. Cel puţin aşa reiese dintr-un punct de vedere formulat de Departamentul de Comunicare al Poştei Române, de la Bucureşti, căruia cotidianul nostru i-a transmis, pentru verificare, sesizarea primită de la localnica din Batogu. În răspunsul primit ni se aduce la cunoştinţă că, de fapt, poştaşul din Lişcoteanca ar fi livrat la timp toată corespondenţa, în Batogu. Vestea proastă este că, de la 1 august, factorul poştal din Lişcoteanca va înceta, oficial, să mai livreze pensii sau facturi, din simpul motiv că şi-a dat demisia. Vestea bună ar fi că - pe viitor, nu se ştie exact când - la Batogu va fi reangajat un poştaş, însă doar cu jumătate de normă.

“În urma desfiinţării agenţiei Batogu din judeţul Brăila, în aprilie 2017, activitatea acesteia a fost preluată de agentul poştal de la agenţia Lişcoteanca. Salariatul a achitat drepturile băneşti conform graficului în vigoare şi nu au existat cazuri de persoane care să nu-şi fi primit facturile sau alte trimiteri, până în acest moment. Factorul poştaş şi-a prezentat, însă, demisia, începând cu data de 1 august 2017. Pentru asigurarea continuităţii serviciilor poştale, compania are în vedere reînfiinţarea agenţiei poştale Batogu, cu o jumătate de normă, respectiv 4 ore de activitate zilnică. Precizăm că Poşta Română  gestionează cu responsabilitate orice situaţie legată de angajaţi care ne este adusă la cunoştinţă”, se precizează în punctul de vedere formulat de Poşta Română

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro