* șinele sunt atât de degradate încât reparațiile se țin lanț * sudurile repetate, din intersecția respectivă, dar și din alte puncte ale traseului de pe bulevard fac ca trepidațiile provocate de circulația tramvaielor să fie un adevărat coșmar pentru locatarii caselor și blocurilor din zonă * există o speranță: investiția în modernizarea bulevardului Independenței care ar trebui să debuteze în primăvara acestui an
Liniile de tramvai de la intersecția bulevardului Independenței cu strada Școlilor ar putea fi folosite pentru practica școlilor profesionale de sudori. Atât de des au fost sudate în ultimii ani încât probabil cei de la serviciul de întreținere al ”Braicar” au pierdut șirul intervențiilor făcute. Joi, 21 ianuarie, o echipă de lucru a operatorului de transport public brăilean a ”cârpit” din nou calea de rulare a tramvaielor, într-un punct unde șina metalică cedase din nou - a câta oară? - punând în pericol cauciurile mașinilor care circulă prin zonă.
Starea căii de rulare a tramvaielor de pe bulevardul Independenței este foarte proastă, nu doar în intersecția cu strada Școlilor, ci pe întregul traseu, liniile fiind în multe locuri deformate și chiar scufundate în carosabil sau încadrate de ditamai găurile formate în asfalt. Sudurile repetate și executate destul de grosolan, deformările, denivelările, fac ca trepidațiile provocate de circulația tramvaielor să fie un adevărat coșmar pentru brăilenii care locuiesc pe bulevard, atât la casă cât și la bloc.
Reparații capitale ale liniilor de tramvai de pe Independenței nu au mai fost făcute de ani de zile, însă situația ar putea fi rezolvată din primăvara acestui an, când sunt programate să înceapă lucrările de reabilitare și modernizare a bulevardului. Investiția în valoare de circa 15 milioane de euro prevede inclusiv refacerea completă a căii de rulare a tramvaielor, ceea ce ar trebui să îi scape pe locatarii bulevardului de trepidațiile actuale. Asta, bineînțeles, dacă nu se va întâmpla ca pe bulevardul Dorobanților, unde de asemenea s-a intervenit asupra șinelor, promițându-se un sistem de ultimă generație de amortizare a vibrațiilor, care sistem s-a dovedit însă a fi atât de prost implementat încât huruitul provocat de circulația tramvaielor este la fel de deranjant ca înainte de marea ”modernizare”.