Gheorghe Chirtop, un brăilean în vârstă de 77 de ani, susţine că a fost înşelat la cântar de o vânzătoare din Hala Mare, iar când a cerut dreptate la Protecţia Consumatorilor i s-a spus, în derâdere, să facă reclamaţie şi să aştepte răspuns "după 2 - 3 luni". Bătrânul spune că nu e prima dată când i se iau bani mai mulţi decât ar trebui şi că vânzătorii din Piaţa Mare şi-au făcut un obicei din a-i "ciupi" la cântar pe toţi muşterii. "S-a întâmplat să iau mere, 2 kilograme, iar când le-am cântărit acasă am constatat că sunt cu 200 de grame mai puţin. Acum am cumpărat două pulpe de curcan din hală, în cantitate de 1,24 kilograme, pentru care mi s-au cerut 33 de lei. Acasă, când am făcut un calcul, am constatat că trebuia să dau doar 24 de lei. M-am întors la vânzătoare şi am încercat să mă înţeleg cu ea cu vorbă bună, dar nici nu m-a băgat în seamă. N-a ţinut cont că sunt bătrân şi că mă deplasez greu, în baston. Am fost să depun reclamaţie la Protecţia Consumatorilor, iar cei de acolo mi-au spus să scriu pe o hârtie ce s-a întâmplat şi să aştept, că o să îmi trimită ei răspuns peste 2 - 3 luni. Păi e posibil aşa ceva? Pe noi cine ne protejează de hoţii ăştia care ştiu numai să înşele lumea?", ne-a spus bătrânul, aproape plângând.
Conducerea Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Brăila susţine că cele reclamate de Gheorghe Chirtop ţin de competenţa Poliţiei. "De înşelăciuni, inclusiv înşelăciuni la cântar, se ocupă Poliţia, noi, ca Protecţie a Consumatorilor nu avem competenţe legale pentru a sancţiona aceste fapte. În ceea ce priveşte cele afirmate de cetăţeanul în cauză, nu cred că în cadrul instituţiei noastre i s-a spus că va avea de aşteptat câteva luni pentru a primi un răspuns la o reclamaţie formulată. Termenul legal pentru soluţionarea unei sesizări este de 30 de zile, doar în cazul unor situaţii excepţionale putând fi prelungit la 45 de zile. Acestea fiind reglementările, nu avea cum să i se dea un termen de aşteptare de 2 - 3 luni", afirmă Dumitru Marta, directorul CJPC Brăila.