De ce ar avea nevoie Braila de un website de prezentare? Sau, si mai bine, ce e un website de prezentare? Pentru a intelege mai bine, va propun sa luam exemplul unui oras american cu aceeasi populatie ca Braila. Am ales Cleveland din statul Ohio.
Ca si in cazul Brailei, veti gasi pe Internet un website de prezentare oficiala a orasului (www.city.cleveland.oh.us). Informatia de acolo e mai degraba de ordin politic, legal, economic, de interes, poate, pentru investitorul cu bani multi care ar vrea sa deschida o companie in oras. Din punctul de vedere al investitorului mic si mijlociu, al turistului sau omului de rind, insa, nu prea gasesti acolo lucruri interesante. Braila are si ea doua astfel de website-uri oficiale. Unul judetean (www.portal-braila.ro, care se si apropie cel mai mult de un website de prezentare adevarat, dar al carui handicap este lipsa totala a unei versiuni in engleza, franceza, germana sau spaniola) si unul apartinind prefecturii (www.prefecturabraila.ro, in care informatia, chiar si cea in limba romana este cit se poate de sumara).
Spre deosebire de orasul nostru, insa, Cleveland are o serie intreaga de website-uri, concepute si administrate fie de Camera de Comert a orasului (www.cleveland.com), fie de organizatii locale interesate de promovarea turismului si a afacerilor locale. O simpla vizita pe cleveland.com va poate da o idee despre avantajele pe care le ofera un website cu design atractiv, care iti prezinta locuri de vizitat, restaurante, hoteluri, oportunitati de afaceri s.a.m.d. Prin comparatie, website-ul Camerei de Comert, Industrie si Agricultura din Braila (http://www.cciabr.ro, care are si o versiune in limba engleza, care e in permanenta constructie) pare o gluma, un website construit din obligatie, pentru ca asa s-a trasat sarcina de la Centru. De altfel, majoritatea website-urilor brailene al caror scop ar trebui sa fie sa te faca sa nu vrei nimic altceva decit sa ajungi cit mai repede in orasul de pe Dunare si sa iti cheltuiesti banii acolo, par a fi concepute in aceeasi maniera plictisita si cenusie, pe care parca scrie cu litere de o schioapa: "Sarcina de partid!". Si pina cind nu vom invata sa vindem ceea ce avem in oras si sa gasim modalitati de a aduce cit mai multi bani din surse externe, Braila nu va putea fi repusa pe harta turistica si economica a tarii. Iar internetul este una dintre cele mai ieftine metode de reclama.