"Speram ca in foarte scurt timp sa avem forma finala a ordonantei, speram ca aceasta ordonanta sa fie dezbatuta cu responsabilitate in Parlament, iar motiunea sa fie respinsa", a declarat Vosganian la prezentarea bilantului Garzii Financiare pentru 2007.
El a spus ca in Parlament vor fi discutate si aspecte legate de argumente de moralitate politica, respectiv despre "arta razgindirii".
"Arta razgindirii nu este arta guvernarii (...). Imi manifest speranta ca partidele vor fi responsabile. sintem foarte deschisi la orice modificari de natura tehnica care sa imbunatateasca legea fara sa incalce spiritul european", a aratat Vosganian.
Ministrul a mentionat ca taxa in vigoare a fost votata prin lege de catre majoritatea parlamentarilor, inclusiv de catre cei care au depus motiunea.
"Daca am fi avut majoritate parlamentara tema ar fi fost rezolvata (...) si toata lumea ar fi inteles ca singura forma de protectie pe care o permite UE este cea in care masinile mai ieftine au o taxa mai mica, opinia impartasita de majoritatea tarilor europene", a spus Vosganian.
Potrivit acestuia, Ford a anuntat ca nu va veni in Romania daca se creaza o astfel de deschidere a frontierelor, iar Renault "a spus raspicat" ca-si va muta o buna parte din productie "spre Rasarit".
"Singura problema care se invoca este ca exista oameni mai saraci, care nu au acces decit la masini mai ieftine. Atunci de ce nu deschidem magazine alimentare cu resturi de mincare care ramin de la mesele altora, de ce nu proliferam si magazinele cu haine second-hand? Daca second hand este garantia viitorului Romaniei putem discuta si altfel, dar nu cu mine", a aratat Vosganian.
El a amintit si de importanta poluarii in discutiile de la Bruxelles.
"Cred ca problema Romaniei este legata de calitatea aerului, de calitatea circulatiei, de pozitia Romaniei ca producator important de automobile in Europa Centrala si de Est si de protectia oamenilor", a sustinut Vosganian.
El a dat ca exemplu Bulgaria, o tara cu o populatie de 2 ori mai mica decit a Romaniei, in care au intrat anul trecut o data si jumatate mai multe masini, iar dintre acestea numai 2-3% sint masini noi, iar restul sint masini vechi, iar in Polonia au intrat un milion de masini.
Vosganian a aratat ca, pina in decembrie 2006 pentru orice masina care intra in Romania era platita o taxa vamala de 20%, la care se adauga 3% acciza, iar masinile mai vechi de 8 ani aveau interdictie de intrare.
"Potrivit noului proiect, taxa de poluare pentru masinile noi se reduce la 3-4%", a spus Vosganian.
El a mai spus ca dupa anul 2010 in UE vor fi interzise masinile mai vechi de 10-12 ani in circulatie si se vor pune taxe pentru scoaterea lor din circulatie, de cel putin 200 de euro, iar Romania ar trebui sa aloce cel putin 2-3 miliarde de euro pentru respectarea acestor norme.