Vis frânt | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Vis frânt

La numai 27 de ani realizase cât alţii nu reuşesc într-o viaţă. Devenise UN NUME în advertising-ul românesc şi conducea o companie de succes în acest domeniu. Din păcate, însă, Monica Mircea s-a stins din viaţă brusc, un drum curmat prematur. După o viaţă cu adevărat efervescentă, în care a reuşit să atingă succesul când alţii încă-şi mai toceau coatele pe băncile şcolii, a avut parte de un sfârşit total neaşteptat: a decedat pe masa de operaţie în timpul unei intervenţii chirurgicale.

Cu numai 5 luni în urmă, "Obiectiv" i-a rezervat în paginile sale un loc de cinste pentru a prezenta coordonatele unui traseu ascendent al afacerii de succes puse pe picioare de brăileanca Monica Mircea, fiica profesoarei de limba şi literatura română Florentina Andronache. Punctam la vremea respectivă că avea un cuvânt greu de spus în advertising-ul pe Facebook, renume câştigat în urma unei experienţe de invidiat, acumulate în companii europene cu renume, unde gestionase portofolii importante pentru clienţi foarte importanţi. Iată câteva fragmente ale interviului cu Monica, realizat de "Obiectiv".

"Am terminat Liceul Teoretic Panait Cerna în 2004 şi am început după aceea Sociologia la Universitatea Bucureşti. Am început şi Dreptul la Nicolae Titulescu. Nu am obţinut nicio diplomă de licenţă de la niciuna dintre facultăţi pentru că am fost exmatriculată", îşi începea povestea brăileanca, extrem de amuzată de aceste amintiri. Devine însă serioasă când vorbeşte despre pasiunea ei: advertising-ul. În mod evident, a început de jos şi şi-a croit drum spre vârful piramidei. "Primul job l-am avut ca personal assistant la o firmă de training, în primul an de facultate. Jobul a fost obţinut de mama la firma unei foste eleve de-a ei, întrucât nu mă voia nimeni la vremea aia, adică în 2004. Totuşi, în acelaşi an, am reuşit să obţin primul meu job în advertising ca Account Executive, cea mai de jos poziţie din cadrul unui departament de client service, dintr-o agenţie de profil, la o firmă necunoscută şi mică. Doi ani mai târziu, am plecat ca account manager la agenţia de comunicare online Senior Interactive, parte a unui joint-venture cu Ogilvy Group România. Aici am învăţat tot ce mai târziu a reprezentat fundamentul pe care s-a format Happydigital, compania pe care, alături de Dani Florea, o conduc acum", spunea Monica.
Am întrebat-o la vremea respectivă de ce a ales acest domeniu, relativ de nişă, al advertising-ului prin Facebook. "Am revenit în România pentru a continua ce începusem la Dublin cu Happydigital: o agenţie de Facebook marketing. Acum ne mândrim că avem clienţi precum OMV, Adevărul Holding, Valvis Holding în România, Sony Ericsson în Irlanda şi Zagorra în Marea Britanie şi SUA. Nu aveam drept de muncă în Irlanda şi Marea Britanie, nici eu şi nici partenerul meu, Dani Florea. Astfel că ne trebuia o formă prin care să facturăm agenţia angajatoare din Dublin. Aşa s-a născut Happydigital. Gândul că ar putea fi un business propriu-zis a apărut chiar mai devreme, la sfârşitul anului 2009, încă de la venirea mea în Irlanda după ce am observat ce scump se vând creaţia şi dezvoltarea în regat şi în Irlanda, comparativ cu nivelul mult mai scăzut de preţ pe piaţa din România. Ideea afacerii era clară de la început şi reprezenta scopul pe care l-am avut în minte când am părăsit ţara: acela de a mă întoarce când voi fi în poziţia de a nu mai avea şef".
"Anul acesta, de exemplu, avem ca obiectiv să ne extindem portofoliul de clienţi în spaţiul intracomunitar european. Vedem dacă ne iese, noi suntem încrezători", a încheiat interviul Monica Mircea. Din păcate, însă, toate aceste planuri au fost spulberate de o moarte subită. Dumnezeu să o odihnească în pace!

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro