Mergi la conţinutul principal

Vicepremierul Shhaideh: În acest an va începe proiectul podului Brăila - Tulcea

• anunţul a fost făcut zilele trecute de oficialul de la Ministerul Dezvoltării Regionale la postul naţional de televiziune

 

În acest an va începe proiectul podului Brăila - Tulcea, investiţie care va fi finanţată din fonduri europene cu o valoare totală estimată undeva la peste 100 de milioane de lei, a declarat, miercuri seară, la TVR1, vicepremierul Sevil Shhaideh, ministru al Dezvoltării Regionale, potrivit Agerpres. “Cred că nu există Guvern al României să nu-şi fi dorit realizarea acestui pod peste Dunăre, să unească Brăila cu Tulcea. El este inclus în strategia de dezvoltare a Deltei Dunării, finanţat prin programul «Infrastructură Mare», deci din fonduri europene, cu investiţie exclusivă pentru teritoriul integrat al Deltei Dunării”, a punctat Shhaideh.

Potrivit oficialului, “Toate programele au rezervat sume pentru toate localităţile din Delta Dunării şi avem un miliard de euro alocaţi acestei structuri, iar proiectul major care se va realiza în cadrul acestei structuri va fi acest pod peste Dunăre. Proiectul este în faza de finalizare a studiului de fezabilitate. Fiind o investiţie majoră, trebuie să parcurgă etape de avizare în comitetul tehnic al Ministerului Transporturilor, iar apoi în comitetul tehnic interministerial pentru că este peste 100 de milioane de lei şi, după ce va avea aceste avize, va fi scos la licitaţie”, a completat Shhaideh.

De precizat că proiectul cu podul peste Dunăre de la Brăila face parte din Strategia integrată de dezvoltare durabilă a Deltei Dunării în cadrul căreia, printre investiţiile de infrastructură pe parte de transport luate în calcul, se numără şi acest proiect. Menţionarea se face în contextul necesităţii reabilitării drumului care leagă Dobrogea de Moldova. De altfel, podul Brăila - Măcin este inclus şi în Master Planul General de Transport (MPGT), urmărindu-se fluidizarea fluxurilor de trafic auto din zonele Galaţi, Brăila şi Tulcea, având asigurate conexiunile la reţelele de transport existente, precum şi la viitorul drum expres, cuprins în Master Planul General de Transport, ce leagă oraşele Galaţi şi Tulcea, de judeţul Constanţa.

Reamintim că numai reactualizarea studiului de fezabilitate pentru pod a însemnat în 2015 un efort de 5,63 milioane lei, bani publici (85% din fonduri FEDR - Fondul European de Dezvoltare Regională şi 15% de la bugetul de stat) plătiţi de fosta CNADNR unui consorţiu format din “Institutul de Studii şi Proiectări Căi Ferate”, SC “E.D.IN” SRL şi SC “S.T.E.” SRL, plus italienii de la “Pegaso Ingegneria” SRL.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro