Nu trebuie uitat că ideea a plecat de la fostul primar, liberalul Constantin Cibu, care însă nu a reuşit să obţină finanţarea necesară deşi la putere se afla, culmea, tocmai Partidul Naţional Liberal. Norocul actualului primar, Aurel Simionescu, a fost că a putut face echipă şi cu şeful Consiliului Judeţean, Gheorghe Bunea Stancu, ambii reuşind să găsească deschidere tocmai la un ministru PD-L, cum este Vasile Blaga. Totuşi, acum devine mai puţin important cine şi ce a făcut pentru concretizarea proiectului. Ceea ce contează cu adevărat este că Brăila avea nevoie de această finanţare - în cea mai mare parte din fonduri europene - şi că bulevardul Dorobanţi va fi, în sfârşit, reabilitat. Evident, greul de-abia de-acum începe. În primul rând, fiind o licitaţie internaţională, principala bătălie nu se va da pentru titularul contractului de execuţie a lucrărilor, ci pentru subcontractarea acestora. În al doilea rând, se vor găsi destui care să comenteze că lucrările îi deranjează, că blochează circulaţia, că îi umple de praf, că o să-i înebunească zgomotul etc. În mod cert, operaţiunea de reabilitare nu va fi deloc simplă, cu atât mai mult cu cât este vorba nu doar de o arteră rutieră, ci şi de o linie de tramvai, de o grămadă de conducte şi reţele electrice, dar mai ales de vechiul canal colector. În acest context, optimismul primarului, cum că totul va fi gata în doi ani, este de-a dreptul debordant, dar cam nerealist. La cum se construieşte în general în România când este vorba de contracte cu statul, lucrările din Dorobanţi vor dura cu siguranţă mai mult. Cu toate acestea, pot să pariez că atât primarul, cât şi şeful CJ, vor avea grijă ca totul să fie gata până la următoarele alegeri locale. În nici un caz mai târziu, pentru că totul se va întoarce împotriva lor (întârzierea lucrărilor în Chercea, de exemplu, cântărind foarte mult în pierderea mandatului de către Cibu), dar nici prea devreme, deoarece oamenii uită repede că au nişte bulevarde reabilitate, dacă marea parte a oraşului este la pământ. Pentru că, probabil, pentru reabilitarea Căii Călăraşilor şi pentru refacerea Căii Galaţi - ca să amintesc doar două dintre arterele principale - va mai fi nevoie de alte două mandate. Rămâne însă de văzut cine va veni cu proiectele şi cine le va şi pune în practică.