• în şedinţa CLM de săptămâna aceasta au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici pentru modernizarea unui lot de străzi în lungime totală de 10,9 km, din Chercea, precum şi pentru modernizarea Şoselei Focşani, între Comuna din Paris şi Şoseaua de Centură • şefii Primăriei spun că a fost ultima formalitate de îndeplinit, iar din acest moment lucrările pot începe oricând • astfel, şantierul va fi inaugurat imediat cum se va încălzi vremea • printre consilierii locali au existat, totuşi, nemulţumiri legate de faptul că termenul de execuţie a lucrărilor este de 12 luni • consilierul PND Bogdan Botea a solicitat ca acest termen să fie redus la 6 luni, însă amendamentele sale au fost respinse de majoritatea PSD - ALDE din CLM
Veste bună pentru locuitorii mai multor străzi actualmente pline de gropi şi noroaie din cartierul Chercea: ultimul pas birocratic a fost rezolvat, astfel că, odată cu încălzirea vremii, vor putea începe lucrările de asfaltare. În şedinţa Consiliului Local Municipal din această săptămână au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici pentru proiectul de modernizare a Şoselei Focşani, pe tronsonul cuprins între intersecţia cu Str. Comuna din Paris şi intersecţia cu Şoseaua de Centură, precum şi pentru proiectul de modernizare a unor străzi din Chercea, în lungime totală de 10,9 kilometri.
Licitaţiile pentru cele două lucrări au fost câştigate, în toamna anului trecut, de asocierea “Tancrad” SRL - “Add Global Design” SRL, care şi-a adjudecat atât proiectul de modernizare a Şoselei Focşani, cât şi asfaltarea unui lot de 35 de străzi din cartierul Chercea.
Între timp, s-a făcut o actualizare a indicatorilor tehnico-economici, stabilindu-se sumele finale ce vor fi operate în cadrul celor două contracte. Astfel, pentru modernizarea Şoselei Focşani, valoarea aprobată a contractului este de 5.249.435,60 lei, cu TVA, iar pentru asfaltarea celor 35 de străzi, s-a aprobat o sumă de 15.470.056,41 lei cu TVA.
Ambele proiecte de aprobare a indicatorilor tehnico-economici au trecut cu majoritate de voturi. Singurul care a încercat să aducă amendamente, la fiecare dintre ele, a fost consilierul local Bogdan Botea din partea PND. Acesta s-a arătat nemulţumit de faptul că termenul de execuţie, atât pentru Şoseaua Focşani cât şi pentru cele 35 de străzi, este de 12 luni. Botea a propus ca în indicatorii tehnico-economici să fie prevăzut un termen de execuţie de doar 6 luni. “Prin acest termen mai scurt ar trebui să disciplinăm, să punem presiune pe constructor să aducă mai mulţi oameni şi utilaje mai perfomante pentru executarea lucrărilor”, şi-a argumentat Botea poziţia. Amendamentele acestuia au fost, însă, respinse, după ce consilierii PSD şi ALDE, care au majoritatea în CLM, au votat împotriva lor. Amendamentele lui Botea au fost susţinute, însă de colegii săi din PND, de consilierii PNL, dar şi de consilierul independent Lucian Căprariu. De altfel, după vot, Căprariu a reluat discuţia referitoare la termenele de execuţie ale unor lucrări executate din bani publici. Acesta a cerut ca Primăria să aibă mai multă grijă la felul cum întocmeşte caietele de sarcini, astfel încât firmele care câştigă licitaţiile să lucreze mai repede şi mai bine. “Haideţi să facem în aşa fel încât să reducem termenele astea încă de la elaborarea caietului de sarcini. Să luăm exemplul administraţiilor private care reuşesc să facă lucrări în termene chiar foarte scurte şi cu aceleaşi preţuri. Deci haideţi să vedem cum putem face să avem aceeaşi metodologie ca a administraţiilor private. Avem şi exemplu relativ recent: s-a ridicat supermarket-ul Metro la Brăila în doar două luni! Şi vă garantez că dacă greşea vreunul acolo la execuţia contractului i se impuneau nişte daune de plătea toată familia lui! Nu înţeleg de ce nu se poate lucra în acelaşi fel şi în administraţia publică! Văd că toţi îşi respectă termenele în aceste lucrări administrate privat, dar în administraţiile publice nu reuşim!”, a punctat Lucian Căprariu.
În replică, primarul Dragomir a ţinut să-i reamintească lui Căprariu că modalitatea de atribuire a contractelor diferă foarte mult la stat, faţă de mediul privat. “Nu trebuie să uităm că în mediul privat - pentru că şi eu am lucrat în mediul privat inclusiv pe zona de construcţie - expansiune -, poţi să îţi alegi constructorul. Aveam această calitate să îmi aleg singur constructorul. Noi aici, la stat, mergem într-o licitaţie electronică şi lucrăm cu acel constructor care câştigă licitaţia. Nu avem voie să îl selectăm pentru că după aceea comisia răspunde penal. Când lucrăm în mediul public, trebuie să respectăm procedurile legale pentru că altfel răspundem toţi”, a subliniat primarul Marian Dragomir.
Referitor strict la lucrările din cartierul Chercea, viceprimarul Alexandru Jantea ne-a declarat, ieri, că, din punct de vedere tehnic, nu se mai pot reduce termenele de execuţie la contractele semnate cu “Tancrad” SRL şi “Add Global Design” SRL. În schimb, viceprimarul Jantea a dat asigurări că Primăria va urmări cu stricteţe graficul de execuţie a lucrărilor şi va sancţiona drastic orice întârzieri de la termenele prevăzute în contract.
Lista străzilor din Chercea care urmează să beneficieze de asfaltare
Aşa cum v-am mai informat, lista străzilor care vor intra la asfaltare în prima parte a anului viitor este următoarea:
- str. 24 Ianuarie 1859 între şoseaua Focşani şi str. Agricultorilor;
- str. 9 Mai 1877 între şoseaua Focşani şi str. Brazdei;
- str. Agricultorilor între str. Brazdei şi str. Comuna din Paris;
- str. Argeşului între str. Tecuci şi şoseaua Baldovineşti;
- str. Armata Poporului (tronson 1) între str. Tecuci şi şoseaua Baldovineşti;
- str. Armata Poporului (tronson 2) între str. Codrului şi str. Oltului;
- str. Baladei între str. Rapsodiei şi str. Radu Popescu;
- str. Borzeşti între lim. proprietate privată - str. Tecuci şi şoseaua Baldovineşti;
- str. Câmpului între str. Lanului şi str. Magaziilor;
- str. Codrului între str. Magaziilor şi str. Brazdei;
- str. Decebal între str. Costache Negri şi şoseaua Baldovineşti;
- str. Doinei între str. Cărăbuşului şi str. Radu Popescu;
- str. Fânăriei între str. Cărăbuşului şi str. Radu Popescu;
- str. Garabet Ibrăileanu între str. Tecuci şi şoseaua Baldovineşti;
- str. Gheorghe Şincai între str. Brazdei şi str. Comuna din Paris;
- str. Gospodarilor între şoseaua Focşani şi str. Cantonului;
- str. Livezilor (tronson 1) între str. Magaziilor şi str. Oltului;
- str. Livezilor (tronson 2) între str. Oltului şi şoseaua Baldovineşti;
- str. Magaziilor între str. Lanului şi şoseaua Baldovineşti;
- str. Maramureş între str. Tecuci şi şoseaua Baldovineşti;
- str. Negru Vodă între str. Codrului şi şoseaua Baldovineşti;
- str. Nufărului între şoseaua Focşani şi str. Brazdei;
- str. Oltului între str. Magaziilor şi str. Brazdei;
- str. Petre Ştefănescu Goangă între str. Tecuci şi şoseaua Baldovineşti;
- str. Petru Rareş (tronson 1) între str. Cărăbuşului şi str. Radu Popescu;
- str. Petru Rareş (tronson 2) între str. Petru Rareş şi str. Decebal;
- str. Rapsodiei între str. Baladei şi str. Radu Popescu;
- str. Someşului între şoseaua Focşani şi str. Brazdei;
- str. Spicului între str. Câmpului şi str. Magaziilor;
- str. Tecuci între str. Magaziilor şi str. Armata Poporului;
- str. Titu Maiorescu între str. Tecuci şi şoseaua Baldovineşti;
- str. Traian Demetrescu între str. Tecuci şi şoseaua Baldovineşti;
- str. Trotuşului între str. Codrului şi şoseaua Baldovineşti;
- str. Victor Valcovici (tronson 1) între şoseaua Focşani şi str. Brazdei;
- str. Victor Valcovici (tronson 2) între str. Tecuci şi şoseaua Baldovineşti.
Acestea vor beneficia de modernizarea părţii carosabile, inclusiv borduri noi, amenajarea spaţiului verde existent şi propus, aducerea la cotă a gurilor de scurgere existente, înlocuirea gurilor de scurgere degradate, realizarea trotuarelor pietonale şi refacerea acestora, devierea reţelelor de utilităţi, dacă este cazul, realizarea marcajelor rutiere şi semnalizarea rutieră finală.
În afară de străzile menţionate mai sus, care urmează să intre în lucru din primăvara acestui an, urmează să mai fie scoase la licitaţie şi alte loturi de străzi, din cartierele Chercea, Radu Negru, Lacu Dulce şi Brăiliţa. Reamintim că Marian Dragomir a anunţat în repetate rânduri că îşi doreşte ca până la finele mandatului de primar să asfalteze toate străzile din cartierele periferice ale municipiului.