Trenul din Polonia a sosit la CTF Făurei pentru teste | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

Trenul din Polonia a sosit la CTF Făurei pentru teste

• ultradotat și cu o viteză de 160 Km/oră, trenul este primul dintr-o serie de 37 care va fi produs pentru țara noastră

 

În sfârșit, după o serie de variante și trasee, trenul electric, fabricat de către ALSTOM România și Polonia, a sosit ieri la Centrul de Testări Feroviare din Făurei. Cu un design deosebit și confort maxim, rama are în componență 6 vagoane, cu 10 uși duble pe fiecare parte a sa, 351 locuri clasele I și II,  zone pentru bar-bistro, bagaje grele în fiecare vagon și transportul bicicletelor, dispozitiv pentru persoanele cu dizabilități etc. Trenul, care poate atinge 160 Km/oră, este primul dintr-o serie de 37 care va  fi produs pentru țara noastră.

Testările, încercările și o serie de alte verificări făcute de polonezi la CTF Făurei vor dura 5 zile, iar după cum ne-a declarat ing. Nicolaie Gheorghe (șeful CTF), “totul este pregătit pentru ca personalul din Polonia să testeze trenul, iar în paralel, lucrăm în două schimburi, pentru testarea a trei rame destinate Serbiei și fabricate de Stadler –Polonia”.

Noi, brăilenii, sperăm ca noile trenuri să circule și pe relația București, Buzău, Brăila, Galați.

 

150 milioane euro, pentru viteze de 200-250 km/oră

Este vorba de o dorință, dar și de posibilitatea ca la CTF Făurei să se ajungă la aceste viteze, mai ales că în anii din urmă, punctual s-a trecut de 200 km/oră. Ca argument în favoarea alocării sumei de 150 milioane euro, stă în primul rând istoria “inelului” de la Făurei. Dat în funcțiune în anul 1978, fiind unic ca profil în acei ani și destinat îndeosebi țărilor CAER, acum este pe locul doi în Europa, după centrul de profil din Valim – Cehia, unde sunt  testate la 300-350 km/oră, binecunoscutele TGV (Franța) și Inter City (Germania). În paralel, cu rezultate deosebite, la CTF Făurei s-au testat trenuri din Polonia, Spania, Bulgaria și Serbia. Iar pentru viitor, vitezele de 200-250 km/oră la CTF Făurei, necesită implicarea ARF (Autoritatea pentru Reformă Feroviară) și a Ministerului Transporturilor.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro