Operatorul public de transport în comun a reluat circulaţia tramvaielor pe bulevardul Dorobanţilor. Mijloacele de transport electric circulă pe traseul 23, adică pe ruta Radu Negru - Depou, Bariera Călăraşilor, bulevardul Dorobanţilor, Apollo pod - Chercea şi retur. "Deocamdată se fac probele tehnice cu două tramvaie în ce priveşte liniile de alimentare electrică şi a căii de rulare, astfel încât orice probleme să fie rezolvate în timp util. Ulterior vom creşte progresiv numărul de tramvaie pe traseu, astfel încât să ajungem la o frecvenţă de 15 minute de sosire în staţii", ne-a declarat, ieri, Cornel Săndulescu, directorul general al SC "Braicar" SA.
Reamintim că "Braicar" a fost nevoită să oprească în urmă cu aproximativ 2 ani circulaţia tramvaielor pe bulevardul Dorobanţilor, odată cu intrarea în reabilitare şi modernizare a acestei artere rutiere, inclusiv a căii de rulare a tramvaielor. Lipsa tramvaielor pe Dorobanţi a fost suplinită de autobuze, care au circulat pe linii speciale preluând fluxul de călători, în special din zona Piaţa Halelor. Deocamdată, încă nu este practicabilă ruta între zona Apollo şi Calea Galaţi pentru zona Progresul - Vidin. Proiectul de modernizare a bulevardului Dorobanţilor presupune o investiţie de circa 30 milioane de euro, grosul banilor reprezentând o finanţare nerambursabilă primită de la Uniunea Europeană.
Trebuie remarcat şi faptul că liniile de tramvai au fost repuse în funcţiune cu circa o lună întârziere faţă de termenul anunţat iniţial de Primărie. Astfel, deşi la jumătate lunii octombrie primarul Aurel Simionescu a anunţat că tramvaiele vor circula din nou, până la Str. Apollo de la începutul lunii noiembrie, circulaţia a fost reluată, de fapt, abia acum. Întârzierea a fost motivată prin faptul că "Tancrad" Galaţi, firma care execută reabilitarea bulevardului, a adus o modificare proiectului iniţial, folosind o tehnologie de turnare a asfaltului între linii în aşa fel încât să fie reduse cât mai mult vibraţiile.