"Parcul auto se primeneste, se achizitioneaza foarte multe masini noi si se aduc si de afara autoturisme bune, cu norme de poluare Euro 3. Tendinta este de schimbare a parcului. Chiar si in domeniul camioanelor problema este clara: incet-incet or sa dispara Saviem-urile si Rabele, iar aceeasi soarta o vor avea si vechile tractoare romanesti", ne-a declarat Valeriu Cruceru, seful RAR Braila.
Parada hirburilor
Nu este, insa, mai putin adevarat ca exista foarte multi braileni care inca nu isi permit nici macar sa isi intretina masinile, daramite sa isi cumpere unele noi. Din 265 de autovehicule controlate in trafic, in perioada 1 octombrie - 14 noiembrie, 134 nu au corespuns, din punctul de vedere al respectarii normelor si cerintelor tehnice in vigoare. Dintre acestea, 3 reprezentau pericol iminent de accidente, iar 30 aveau mari probleme cu caroseria (aripi si fete usi infundate, portiuni cu tabla strapunsa de coroziuni, bare de protectie lipsa). In 26 de cazuri, s-a dovedit ca autovehiculele oprite in trafic aveau anvelopele foarte uzate sau schimbate cu unele de alte dimensiuni decit cele omologate. Nu se incadrau in normele de poluare 16 masini, iar din punctul de vedere al identificarii au fost depistate 5 vehicule vopsite cu alta culoare decit cea din acte sau cu motorul ori alte componente fara seria corespunzatoare. Au fost gasite, de asemenea, 14 autovehicule cu Inspectia Tehnica Periodica expirata, iar 17 conducatori auto nu aveau asupra lor cartea de identitate a masinii.
Proprietarii care si-au modificat masinile fara omologare risca sa piarda certificatele de inmatriculare
Sint si foarte multi soferi care, neavind bani pentru a-si cumpara masini noi si sofisticate, apeleaza la tot felul de solutii pentru a iesi in evidenta pe strada. Astfel, au fost depistate in trafic 44 de autovehicule ce prezentau modificari neomologate, cum ar fi montarea de lampi suplimentare sau de becuri de diverse culori la faruri ori montarea de scari sau de bullbar-uri care modifica gabaritul vehiculului.
In baza constatarilor inspectorilor de la RAR, Politia Rutiera Braila a retinut trei permise de conducere, in vederea suspendarii. De asemenea, au fost retinute 102 certificate de inmatriculare, pina la remedierea defectiunilor depistate.
Valeriu Cruceru spune ca realitatea din teren este mult mai grava si ca, daca s-ar face controale mai des, numarul neregulilor constatate ar creste considerabil. "Numarul de sanctiuni nu reflecta realitatea, fiindca in prezent se fac controale in baza unui protocol incheiat cu Autoritatea Rutiera Romana si Sectia Drumuri Nationale, in doar trei puncte, unde exista cintar pentru verificarea greutatii masinii. Ar trebui sa facem controale in trafic si pe drumuri judetene si comunale si mai ales in oras, unde am observat foarte multe autoturisme cu nereguli. Am discutat cu conducerea Politiei Rutiere sa facem mai multe verificari pe oras, inclusiv pe maxi-taxi, domeniu in care sint incalcari flagrante ale regulilor", ne-a mai spus seful RAR Braila.