• instanţa a respins cererea operatorului privind suspendarea rezilierii contractului pentru cele două trasee • “Vom câştiga întreg procesul cu dumnealor”, se declară încrezător primarul municipiului, Marian Dragomir • astăzi soseşte primul lot de 9 mini-autobuze care vor intra după înmatriculare pe liniile 16 şi 17
Operatorul de transport în regim maxi-taxi “TCF Imex” a pierdut prima partidă în litigiul cu municipalitatea în încercarea de a răsturna decizia autorităţii de a-i rezilia unilateral contractul în baza căruia a operat, până luna aceasta, pe liniile secundare 16 şi 17. Mai precis, “TCF Imex” a atacat în instanţă actul administrativ emis de Primăria Brăila privind rezilierea unilaterală, iar în paralel a cerut suspendarea aplicării actului respectiv până la judecarea pe fond a litigiului. Tribunalul Brăila s-a pronunţat zilele trecute cu privire la acest ultim capăt de cerere: “Respinge excepţia lipsei calităţii procesuale pasive invocată de pârâtul Serviciul de Transport Public Local de Călători şi Administrare Portuară Brăila. Respinge ca nefondată cererea de suspendare formulată de reclamanta SC TCF Imex SRL, în contradictoriu cu pârâtul Consiliul Local Municipal Brăila prin Serviciul de Transport Public Local de Călători şi Administrare Portuară”.
Cu alte cuvinte, rămâne valabilă decizia autorităţii locale de a înlocui, începând cu 1 octombrie, microbuzele celor de la “TCF Imex”, pe traseele 16 şI 17, cu autobuzele “Braicar”, până când instanţa va hotărî altceva cu o decizie definitivă şi irevocabilă. Sau până când un alt operator particular va licita pentru cele două trasee şi va câştiga dreptul de a presta serviciul de utilitate publică de transport în comun de persoane.
Primarul municipiului, Marian Dragomir, se arată încrezător că autoritatea locală va câştiga procesul deschis de “TCF Imex”: “Aşa cum era de aşteptat, le-a fost respins capătul de cerere privind suspendarea actului administrativ cu rezilierea. Iar în final vom câştiga şi procesul pentru că discutăm de o prevedere contractuală, aceea privind vechimea maşinilor din traseele secundare, prevedere care a făcut parte dintr-un caiet de sarcini la o procedură de achiziţie publică, organizată pe lege, toate condiţiile aferente fiind asumate de către ambele părţi la momentul respectiv”, a spus sursa citată.
Astăzi vin primele mini-autobuze
În acest context, Dragomir a punctat că în cursul acestei zile va fi recepţionat primul lot de 9 mini-autobuze achiziţionate recent de “Braicar”, furnizor fiind acelaşi dealer de la care s-a cumpărat în ultima perioadă, de altfel, întreaga flotă de autobuze (Isuzu şi Karsan) - “Anadolu Automobil Rom”. “Cele 9 autobuze de capacitate mică vor fi înmatriculate cât mai repede, urmând ca imediat după aceea să intre pe liniile 16 şi 17. Celelalte 3 maşini vor veni până la finele acestei luni. A fost aleasă varianta achiziţiei de autobuze mici pentru a putea intra pe străzile unde nu încap autobuzele Braicar, astfel încât să se respecte traseele, aşa cum au fost ele aprobate de Consiliul Local Municipal. Mai departe, în funcţie de cum vor primi brăilenii această achiziţie şi de cât de mulţumiţi vor fi de prestaţia Braicar, ne gândim ca anul viitor să facem noi achiziţii de autobuze de mică şi medie capacitate, după metoda majorării de capital a companiei prin aportul municipalităţii”, a mai spus sursa citată, adăugând că, tot anul viitor, ar urma să fie îmbunătăţit sistemul de vânzare a biletelor de călătorie.
Reamintim că în cursul acestui an Primăria Brăila a notificat toţi operatorii de transport persoane în regim maxi-taxi cu privire la obligativitatea respectării unei clauze contractuale care stabileşte că microbuzele în trasee nu pot avea o vechime mai mare de 10 ani de când au ieşit din fabrică. Câteva dintre firmele de transport au renunţat la o parte dintre trasee, dar şi le-au păstrat pe acelea unde au putut asigura maşini nu mai vechi de 10 ani. Mai departe, municipalitatea a preluat traseele abandonate (este vorba despre liniile 13, 34 şi 35) şi le-a predat celor de la “Braicar” să execute serviciul de transport cu mijloace proprii. Un caz aparte l-a constituit operatorul “TCF Imex” care nu s-a conformat solicitării municipalităţii privind vechimea microbuzelor folosite pe traseele 16 şi 17, context în care autoritatea a trecut la rezilierea unilaterală a contractului pe care îl avea încheiat cu această companie în urma licitaţiei organizată în 2011 pentru delegarea gestiunii serviciului de transport persoane în municipiu. Astfel, începând cu 1 octombrie microbuzele au fost retrase din trasee, în locul lor intrând în circulaţie autobuzele “Braicar”. De precizat că prevederea privind vechimea microbuzelor în traseele secundare a fost inserată în contractele cu operatorii privaţi încă din 2004, când serviciul a fost reglementat prin hotărâre a Consiliului Local Municipal şi s-au organizat primele licitaţii pentru traseele secundare aşa cum le-au definit şi stabilit consilierii municipali la acea vreme.