• cum se pot accesa banii de la stat, circa 44.000 euro per proiect
Veşti bune pentru antreprenorii care-şi fac încălzirea pentru accesarea programului guvernamental de sprijinire a mediului de afaceri autohton: ministrul pentru Mediul de Afaceri, Alexandru Petrescu a declarat zilele acestea în presa centrală că de joi, 15 iunie, programul Start-up Nation va fi operabil.
După cum v-am prezentat în ediţiile noastre precedente, pentru accesarea finanţării prin Startup Nation, firmele solicitante trebuie să îndeplinească mai multe condiţii, dintre care, cele mai importante: sunt SRL-D, SRL sau cooperaţii; sunt înfiinţate după data 30 ianuarie 2017; nu au datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale, au codul CAEN autorizat la ONRC în momentul depunerii primei cereri de tragere, creează minim 1 loc de muncă şi îl menţine pe o perioadă de cel puţin 2 ani după implementarea proiectului; acţionarul sau acţionarii nu au sau nu au avut aceeaşi calitate într-un alt IMM (SRL, SA sau SRLD) care desfăşoară sau a desfăşurat aceeaşi activitate autorizată pentru care aplică în cadrul programului în anul anterior înscrierii sau în anul înscrierii până la deschiderea sesiunii de înscriere.
Regula jocului spune că suma maximă pentru un proiect este de 200.000 de lei (sau aproximativ 44.000 de euro), reprezentând o contribuţie de maximum 100% din valoarea proiectului. Cu aceşti bani se pot finanţa, printre altele, achiziţii de echipamente tehnologice, maşini, utilaje şi instalaţii de lucru, inclusiv software-ul aferent, necesare desfăşurării activităţilor pentru care s-a solicitat finanţare, cu excepţia jocurilor de noroc mecanice, electrice, electronice, meselor de biliard, automatelor muzicale. De asemenea, se pot cumpăra aparate şi instalaţii de măsură, control, reglare, cititoare pentru cod de bare, cântare electronice cu sau fără printer pentru etichetare, aparate de marcat electronice fiscale. Sunt eligibile şi investiţiile în active necorporale referitoare la brevete de invenţie, mărci de produse şi servicii (francize, etichetare ecologică, licenţe), software pentru comerţul on-line, software-uri necesare desfăşurării activităţii pentru care se solicită finanţare.
Se mai finanţează şi achiziţia de echipamente IT tehnică de calcul, dar şi a unor spaţii de lucru, spaţii de producţie şi spaţii pentru prestări servicii şi comerţ. Important de punctat că şi realizarea unei pagini web pentru prezentarea activităţii solicitantului şi a produselor sau serviciilor promovate, inclusiv cheltuieli înregistrare domeniu (fără hosting) pot fi suportate prin acest program.
Înscrierea se face online (varianta offline nu mai este disponibilă), pe o perioadă de 30 zile calendaristice.
Este prevăzută şi o grilă de evaluare a dosarului depus de fiecare candidat la ajutorul de minimis care acordă punctaj în funcţie de tipul activităţii desfăşurate, numărul de locuri de muncă suplimentar create, dar şi perioada asumată pentru menţinerea acestor raporturi de muncă, în plus faţă de perioada minim impusă.
Condiţia de eligibilitate este ca un proiect să aibă minimum 50 de puncte.
Aviz beneficiarilor: luaţi în calcul faptul că trebuie să aveţi bani pentru salarii, chirie şi utilităţi până la primele decontări.