Soseaua de centura a Brailei a intrat in reparatii capitale si va ramine in acest stadiu multe luni de acum inainte. Lucrarile sint complexe, motiv pentru care constructorului i s-a acordat un termen de realizare de 15 luni, exceptind lunile de iarna. Cu alte cuvinte, din punct de vedere legal, santierul, care s-a deschis in luna ianuarie a anului in curs, s-ar putea prelungi chiar si un an si jumatate. Din fericire, "Vega 93" Galati, firma care a preluat prin licitatie publica acest contract pare suficient de serioasa si bine dotata, asa incit lucrarile inainteaza destul de repede, iar stresul la care sint supusi soferii are toate sansele sa se termine inainte de termen. Deja, calea de rulare a soselei de centura a fost finalizata pe mai multe tronsoane. Autovehiculele pot circula normal, cu exceptia intersectiilor cu DN 22 Braila - Rimnicu Sarat si DN 23 Braila - Focsani si a tronsonului dintre Sos. Focsani si Sos. Baldovinesti, unde lucrarile sint in plina desfasurare, iar traficul este ingreunat. Dupa cum ne-a explicat Doinita Corban, seful Sectiei Drumuri Nationale Braila, in intersectiile respective se vor face sensuri giratorii, operatiune care necesita mai mult timp. In rest, soseaua de centura si prelungirea acesteia, pina in dreptul localitatii Sendreni, va fi suprainaltata cu citeva zeci de centimetri, iar de-a lungul ei vor fi instalate santuri si bazine de decantare, pentru preluarea apei de ploaie, astfel incit fundatia drumului sa nu mai fie afectata de precipitatiile puternice. De asemenea, foarte multi dintre plopii de pe marginea soselei vor fi taiati, in special pe portiunile unde santurile vor fi mai largi si placate cu dale de beton. De taierea copacilor se ocupa firma "Onix" din Iasi. Ambele lucrari, modernizarea soselei si taierea copacilor sint finantate, in cea mai mare parte, cu fonduri externe. De finantare si de incredintarea contractelor de executie s-a ocupat Directia Regionala de Drumuri si Poduri Constanta, in sarcina Sectiei Drumuri Nationale Braila intrind doar urmarirea desfasurarii lucrarilor. Din fericire, treaba merge bine, dupa cum ne-a declarat seful Sectiei, Doinita Corban: "Firmele care au cistigat licitatia au forta de munca si dotarea necesare. Dupa cum lucreaza, vor termina rapid partea carosabila, pentru fluidizarea traficului, urmind ca, ulterior, sa fie finalizata si construirea santurilor de preluare a apelor pluviale".