Una dintre cele mai nenorocite strazi ale Brailei este, in prezent, Sos. Focsani, din Chercea, pe portiunea cuprinsa intre liniile de cale ferata si Str. Alexandru Vlahuta. Partea carosabila a acestei strazi este atit de afectata de tasarea terenului, incit unele dintre gropile formate ar putea nu numai sa "rupa" rotile unei masini, ci chiar sa o rastoarne cu totul, daca soferul ar fi atit de neatent incit sa "ia" in plin o astfel de adincitura, cu o viteza de peste 40 km/ora. Situatia este cu atit mai grava cu cit strada a fost refacuta complet, beneficiind de fundatie si covor asfaltic, cu doar 5 sau 6 ani in urma. Lucrarea a fost executata de "Drumuri si Poduri" Braila SA, firma pe care multi dintre locatarii strazii o considera responsabila pentru starea dezastruoasa a carosabilului. Directorul "Drumuri si Poduri", Viorel Balcan, respinge, insa, categoric, aceste acuzatii. "Situatia de pe Sos. Focsani, ca de altfel si de pe Sos. Rimnicu Sarat, unde tot noi am facut asfaltarea, nu a fost provocata de nerespectarea tehnologiei, de catre societatea noastra. Asfaltarea s-a facut foarte bine, problema e cu ceea ce este sub asfalt si sub fundatie. Inainte de a se trece la asfaltare, pe aceste strazi s-au montat conducte de canalizare, iar tasarea actuala a terenului este cauzata de faptul ca nu s-a facut o etanseizare corespunzatoare la innadirea tuburilor. Practic, apa scursa pe la aceste imbinari a “mincat” fundatia pe dedesupt si a dus la tasarea terenului si a asfaltului", ne-a declarat Balcan, adaugind ca o alta cauza a tasarilor a fost reprezentata de pinza freatica, foarte ridicata in zona.
Potrivit locatarilor strazii, canalizarea de pe Sos. Focsani a fost montata, acum 7-6 ani, de catre firma "Tracon", ale carei utilaje si masini de mare tonaj au fost vazute lucrind la acest obiectiv. Se pare, insa, ca lucrarea a fost contractata cu beneficiarul, Regia "Apa", de catre firma "Conif" care, la rindul sau, a subcontractat-o "Traconului".
"Din evidentele noastre reiese ca lucrarea de pe Sos. Focsani a fost contractata cu firma “Conif”", ne-a declarat Elena Dragan, purtatorul de cuvint al RA "Apa". Potrivit acesteia, regia a efectuat, in ultima perioada, investigatii, pentru a stabili exact cauza tasarilor. "S-a constatat ca nu sint probleme cu sistemul de canalizare, situatia fiind cauzata de pinza freatica, ce este foarte ridicata, motiv pentru care erodeaza terenul de sub fundatia strazii. Pentru a se rezolva problema circulatiei rutiere, tasarile se vor umple cu pietris iar apoi portiunile afectate se vor asfalta", ne-a spus Elena Dragan. Conform spuselor sale, operatiunile de refacere a carosabilului soselei Focsani au inceput de marti, 6 iunie. Ieri si nici alaltaieri, insa, in jurul orei 12.00, pe strada respectiva nu se afla nici o echipa de la "Apa" care sa umple gropile cu pietris, in vederea plombarii ulterioare cu asfalt. "N-o sa mai vedem noi, dom'le, strada asta facuta cum trebuie. De cind s-a asfaltat, au tot venit si au aruncat niste piatra in gropi, iar in urma lor terenul s-a lasat la loc. Au zis ca or sa asfalteze?! Astea-s povesti, va spun eu!", ne-a spus, neincrezator, un locatar al Sos. Focsani, care a preferat sa isi pastreze anonimatul.