Tudose a facut referire si Ia un proiect de hotarire initiat de edilul-sef aprobat recent in Consiliul Local Municipal, care i se pare total nerealist: "Ultimul sau proiect prezentat consilierilor, fluturat in CLM - si nu ma refer la autostrada Grivita, care este o timpenie si nu se va realiza niciodata - a fost reabilitarea Caii Dorobantilor. E foarte bine sa avem ca o minicentura interioara, Dorobantilor, pe trei benzi, sistematizat, dar nu in conditiile in care vii si spui ca va fi o lucrare care tine doi ani si jumatate. Ginditi-va ce inseamna doi ani si jumatate de santier pe Dorobanti. Eu nu am suficienta imaginatie sau atita masochism ca sa-mi imaginez cum va arata una dintre cele mai aglomerate strazi ale municipiului, rupta in doua timp de minim doi ani si jumatate. Ginditi-va la situatia din Chercea, cu lucrarile incepute si neterminate ani de zile! In conditiile in care niste amarite de gropi stau neastupate pe strada Galati de trei ani si nu s-a facut nimic, ei vor sa tina Dorobantiul doi ani si jumatate in santier?! Dar de ce cer doi ani si jumatate si nu sase luni? De ce nu fac proiectul in asa fel incit sa-l sparga pe tronsoane, sa le faca repede, in paralel? Poate intelegeti dvs. si eu nu inteleg. Si peste asta, acolo este un studiu de fezabilitate care s-a facut pe jumatate de coala, pe care il vom duce la Bruxelles, pe care, daca acesta ni-l aproba, facem un studiu adevarat si apoi facem licitatia, si tot asa... adica in 2014 incepem, de fapt, lucrarile".
Conform specialistilor, durata lucrarilor se ridica la 2 ani si 6
luni, in conditiile in care totul functioneaza perfect
Conform studiului de fezabilitate aprobat de consilierii municipali in
urma cu doua luni, prin reabilitarea Bulevardului Dorobanti se
doreste in primul rind refacerea sistemului rutier, in asa fel incit sa
reziste la sarcini de 10 t/osie, dar si la un trafic de o medie zilnica
anuala de 10.000 de autovehicule. Totodata, se mai doreste
construirea a doua cai moderne de rulare pentru tramvaie, astfel
incit acestea sa fie folosite si pentru traficul auto. Proiectul prevede
si consolidarea canalului colector pe zonele uzate, amenajarea
trotuarelor si sistematizarea intersectiilor. Intrucit la adincimi
diferite, in corpul drumului, se afla amplasate retele de alimentare
cu apa, gaze, energie electrica si termica, care au un grad avansat
de uzura, municipalitatea a luat in calcul si inlocuirea acestora. Asa
cum se arata in studiul de fezabilitate, Bulevardul Dorobanti are o
lungime de 4,7 km si o latime de circa 25 - 30 metri si reprezinta una dintre cele mai circulate si aglomerate artere din municipiu. "Traficul greu si foarte greu si conditiile climatice deosebite din ultimii ani au produs degradari importante ale caii de rulare auto si a tramvaiului, inclusiv a trotuarelor. Starea tehnica este exprimata printr-un indice de degradare clasificat ca “foarte rau”, cu un permanent risc de producere de accidente grave, datorita existentei sub banda mediana a canalului colector a apelor pluviale si menajere. Canalul colector este executat in urma cu 100 de ani si se afla acum intr-o stare de degradare avansata, determinind restrictionarea circulatiei auto si dirijarea acesteia pe strazi laterale", se mai subliniaza in proiect. Conform specialistilor, durata lucrarilor se ridica la 2 ani si 6 luni, asta in conditiile in care totul functioneaza perfect, iar costul estimativ al proiectului este de cel putin 40 de milioane de euro.
Bulevardul Dorobanti este una dintre arterele principale ale
municipiului Braila, care traverseaza orasul de la sud la nord ca o
adevarata centura de comunicatie rutiera. Acest bulevard constituia
pina la cel de-al doilea razboi mondial limita intravilanului orasului
Braila. Datorita pozitiei bulevardului, care inconjoara practic orasul,
in anii 1912 - 1914 a fost amplasat pe mijlocul lui un canal colector
din beton simplu, o noutate in tehnica constructiilor edilitare. De-a
lungul timpului, acest bulevard a fost mai intii pietruit si apoi pavat
cu pavaj de pavele normale si calupuri, asa cum arata si astazi in
unele zone. In urma cu peste 25 de ani, s-a executat si pus in
functiune o linie de tramvai dubla, amplasata peste canalul colector.
In 1984 canalul colector a fost grav avariat, datorita prabusirii
tavanului pe o lungime de 9 metri, asa ca circulatia autovehiculelor
ce depasesc 2,5 tone a fost oprita pe sectorul cuprins intre Calea
Calarasi si Calea Galati.