"Aventin Trade" pare a fi oaia neagra a transportului de calatori brailean. Dupa ce firma concurenta "Duotex Com" a acuzat "Aventin" ca ii face concurenta neloiala, imbarcind ilegal calatori dintr-o statie neautorizata, aflata linga Gara CFR, un alt operator de transport reclama acelasi lucru, la adresa "Aventin Trade". De aceasta data este vorba despre "Gebamy Trans Impex" al carei administrator, George Baba, spune ca s-a ajuns pina acolo incit cei de la "Aventin" intra cu forta in masinile sale si fac presiuni asupra calatorilor sa coboare si sa urce in masinile lor. Iar asta in conditiile in care "Aventin" nici macar nu are voie sa faca statie in Braila, pe traseul respectiv. "Ei au licenta pentru ruta Macin-Bucuresti, dar fara oprire in Braila. Cu toate astea, zilnic, opresc si in Braila, linga statia noastra, exact la aceeasi ora cind avem noi plecare cu cursa Braila-Bucuresti. Situatia asta dureaza de doi ani si am facut nenumarate plingeri la Autoritatea Rutiera Romana. Numai in primavara anului asta am inaintat vreo opt reclamatii catre ARR, agentia Braila, si una catre Parchet, dar fara nici un efect. Vazind ca nu se ia nici o masura, chiar am renuntat sa mai fac sesizari, dar azi (ieri n.n.) chiar au intrecut orice limita. Dispecerul de la “Aventin” a intrat peste soferul meu si a fortat calatorii sa vina in masina lor. Cica facusera rezervare la ei. Pai, cum e posibil sa faci rezervare pentru o cursa pentru care nu ai statie trecuta in caietul de sarcini din licenta?!", se intreaba George Baba. Acesta a reclamat, ieri, incidentul la ARR, agentia Braila. Constantin Mihaila, seful agentiei, ne-a spus ca a luat nota de plingerea formulata de "Gebamy Trans Impex" si ca a chemat conducerea "Aventin Trade", pentru a da explicatii. "Au spus ca facusera rezervare pentru o cursa ocazionala catre Bucuresti, pentru un grup organizat. A ramas ca, la inceputul saptaminii viitoare, sa prezinte si documentele justificative", ne-a declarat Mihaila. Culmea, insusi seful ARR Braila recunoaste ca "Aventin Trade" este un operator de transport foarte greu de disciplinat. "A primit foarte multe sanctiuni contraventionale, iar pina acum, nu s-a putut face mai mult impotriva lor, pentru nerespectarea caietului de sarcini. De pe 26 septembrie, situatia se schimba, insa. Atunci au aparut procedurile pentru ridicarea licentelor de transport, iar acum avem cadrul legal pentru anularea licentelor, in cazul nerespectarii caietelor de sarcini. Din acest moment, operatorii prinsi in neregula isi pot pierde licentele", ne-a declarat Constantin Mihaila.
Reclamatii din toate directiile
Reamintim ca, in urma cu citeva zile, si Alexe Papenov, administratorul "Duotex Com", firma care detine autogara "Pax", a reclamat "Aventin Trade" ca face ilegal statie la Braila, pe traseul Galati-Brasov. In replica, Gheorghe Zaharia, administratorul "Aventin", a explicat ca a obtinut, la 5 septembrie 2007, modificarea caietului de sarcini, pe traseul respectiv, obtinind autorizatie pentru a face statie si la Braila. "Nu este legal! Reinnoirea licentei se poate face o data pe an, pina pe 1 iulie, in nici un caz pe 5 septembrie. In plus, legea spune ca nu se poate ca un operator sa primeasca ore de plecare dintr-o statie decit la un interval de 30 de minute diferenta de operatorii care au deja opriri in statia respectiva. Or, lui “Aventin” i s-a dat ora de plecare 6.00, din statia Galati, in conditiile in care si “Gebamy” Braila si “Mercado Sud” Constanta au plecari, tot de acolo, de la aceeasi ora", a precizat Alexe Papenov, care spune ca aceasta anomalie nu ar fi fost posibila daca "Aventin Trade" nu ar fi fost "tinuta in brate" de ARR, agentia Braila. Constantin Mihaila ne-a precizat, insa, ca agentia locala nu a avut nici o implicare in schimbarea caietului de sarcini a licentei in cauza, deoarece cursele interjudetene intra strict in sarcina biroului de la Bucuresti al ARR. Cu toate astea, Graficul de Circulatie al Licentei de Traseu primit de "Aventin Trade", pentru cursa Galati-Sibiu, poarta stampila ARR, agentia Braila. Un alt aspect reclamat de "Duotex Com" si "Gebamy Trans Impex" este faptul ca "Aventin" face imbarcari catre toate directiile pe care are licenta, din fata unui punct de lucru, ce nu este autorizat ca autogara. Conducerea "Aventin" zice ca are contract de folosire a peroanelor vechii autogari "Atlas", iar de la punctul de lucru situat in fata Garii CFR ar pleca doar cursele ocazionale, facute la comanda, pentru grupuri organizate. Vom reveni.