• aplicaţia ISTORIC VEHICUL funcţionează cu condiţia ca autovehiculul pentru care se solicită date să fi trecut cel puţin o dată pe la Registrul Auto Român
Registrul Auto Român (RAR) anunţă că, începând din data de 21 martie, orice persoană care deţine sau intenţionează să achiziţioneze un vehicul poate verifica istoricul acestuia, prin accesarea site-ului oficial www.rarom.ro. Pentru ca acest istoric să existe, condiţia este ca maşina în cauză să fi trecut cel puţin o dată pe la RAR.
Datele se obţin dacă solicitantul introduce în aplicaţia „ISTORIC VEHICUL” adresa de email şi numărul de identificare al vehiculului (seria de caroserie/şasiu). Aplicaţia va genera un cod de acces, îl va expedia pe adresa de email introdusă şi, după validarea lui, va furniza către aceeaşi adresă de email informaţiile utile pentru deţinătorul sau viitorul deţinător al unui vehicul. Astfel, datele obţinute se referă la activităţile derulate la RAR şi numărul de kilometri înregistraţi în bordul maşinii (kilometri regăsiţi în baza de date a RAR sau a staţiilor ITP autorizate), existenţa/valabilitatea cărţii de identitate a vehiculului, câteva date tehnice şi de identificare, gradul de poluare, valabilitatea ITP.
“Atenţie! Datele oferite reflectă configuraţia vehiculului şi statutul acestuia şi sunt valabile la data interogării acestora în sistemul nostru informatic. Aceste date nu sunt destinate comercializării, iar folosirea aplicaţiei se supune unor termene şi condiţii, care sunt detaliate în momentul accesării aplicaţiei ISTORIC VEHICUL. Dacă aplicaţia se accesează în mod abuziv, solicitantului îi va fi restricţionat accesul în consecinţă. Aplicaţia poate fi accesată şi de pe smartphone”, se precizează într-un comuncat de presă emis de RAR.
Roxana Dima, purtătorul de cuvânt al instituţiei ne-a mai informat că aplicaţia reprezintă politica RAR de a sprijini cumpărătorul unui vehicul şi de a-l informa, pentru ca acesta să facă o achiziţie în cunoştinţă de cauză. “Principalele beneficii pe care le-am identificat se referă la posibilitatea verificării în timp real a corectitudinii datelor cuprinse în documentele însoţitoare ale vehiculului, a valabilităţii ITP şi a succesiunii înregistrărilor valorilor odometrului, care ar trebui să fie sub forma unei creşteri continue. Orice punct de inflexiune ridică un semn de întrebare cu privire la posibila fraudare a kilometrajului real al unui autovehicul. În viitor, avem în vedere extinderea domeniului informaţiilor pe care le oferim, prin includerea şi a unor date referitoare la eventuale daune şi/sau reparaţii care interesează structura de rezistenţă a unui vehicul. Întrucât acestea sunt informaţii care nu ne aparţin, este posibil ca furnizarea lor să comporte anumite costuri” ne-a declarat reprezentantul RAR.