Inspectorii RAR se confrunta cu un numar foarte mare de solicitari din partea cumparatorilor de autoturisme second-hand, pentru inspectii tehnice, omologari si eliberarea cartilor de identitate. Zilnic, intra la verificari circa 20 de masini, iar programarile se intind, deja, pina in luna februarie a anului viitor. Este de asteptat ca triplarea taxei de poluare pentru masinile second-hand importate in Romania sa mai reduca numarul de cereri. Aglomeratia se va mentine, insa, atit timp cit romanii care muncesc pe teritoriul Uniunii Europene vin sa-si inmatriculeze in Romania masinile achizitionate acolo, pentru a plati mai putin pentru asigurarea obligatorie sau inspectiile tehnice periodice. "In situatia in care RCA-ul din Italia costa 1.000 de euro, e normal sa le convina sa aiba masina inmatriculata in Romania, unde plateste doar 100 euro. Cu ITP-ul e la fel: 100 euro in tarile vestice, 20 de euro in Romania", ne-a explicat Adrian Dragu, inspector RAR Braila.
RAR Braila nu are program cu publicul de sarbatori
Inspectorii RAR se confrunta cu un numar foarte mare de solicitari din partea cumparatorilor de autoturisme second-hand, pentru inspectii tehnice, omologari si eliberarea cartilor de identitate. Zilnic, intra la verificari circa 20 de masini, iar programarile se intind, deja, pina in luna februarie a anului viitor. Este de asteptat ca triplarea taxei de poluare pentru masinile second-hand importate in Romania sa mai reduca numarul de cereri. Aglomeratia se va mentine, insa, atit timp cit romanii care muncesc pe teritoriul Uniunii Europene vin sa-si inmatriculeze in Romania masinile achizitionate acolo, pentru a plati mai putin pentru asigurarea obligatorie sau inspectiile tehnice periodice. "In situatia in care RCA-ul din Italia costa 1.000 de euro, e normal sa le convina sa aiba masina inmatriculata in Romania, unde plateste doar 100 euro. Cu ITP-ul e la fel: 100 euro in tarile vestice, 20 de euro in Romania", ne-a explicat Adrian Dragu, inspector RAR Braila.