* în lipsa indicatorilor tehnico-economici pentru acest proiect investiţional sunt deschise larg porţile unei posibile fraudări, avertizează un consilier juridic al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR)
Anunţul de licitaţie pentru de proiectarea şi construcţia podului suspendat pesteş Dunăre în zona Brăila, este ilegal pentru că nu are indicatorii tehnico-economici aprobaţi prin Hotărâre de Guvern, susţine Alin Goga, consilier juridic în cadrul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), titrează Cotidianul.ro. Conform sursei citate, CNAIR (instituţie aflată în subordinea Ministerului Transporturilor) “a introdus în anunţ două condiţii rezolutorii care deschid posibilitatea unei fraude uriaşe de 500 de milioane de euro pentru că societatea beneficiară, CNAIR, poate refuza semnarea contractului pe motiv că nu s-a obţinut HG-ul de aprobare a indicatorilor tehnico-economici, introducând un arbitrariu uriaş în decizia beneficiarului care poate face deliberat chestiuni formale, astfel încât să nu se obţină aprobarea acelor indicatori”.
De asemenea, adaugă Goga, compania poate să condiţioneze un eventual câştigător să accepte anumiţi subcontractori, eventuale beneficii materiale necuvenite pentru semnarea contractului condiţionat de asigurarea finanţării lucrării, introducând, iarăşi decizia arbitrară a beneficiarului care poate să nu facă demersurile legale şi la timp pentru obţinerea finanţării.
Reamntim că CNAIR a anunţat la finele lunii aprilie, într-un comunicat de presă, demararea procedurii pentru atribuirea contractului privind realizarea podului Brăila – Tulcea, inclusiv partea de proiectare, catalogând această investiţie drept cel mai complex proiect de infrastructură din perioada post-comunistă. Contractul are o valoare estimată de 2,025 de miliarde de lei, fără TVA, echivalentul a aproximativ 500 de milioane de euro.