Mergi la conţinutul principal

Primii someri ai sistemului de invatamint

Miercuri, timp de citeva ore, la Inspectoratul Scolar s-a desfasurat sedinta publica de pretransferare. Au fost depuse 118 dosare, insa nu toti cei care si-au depus dosarul s-au prezentat. Din cele 118 dosare depuse, 77 au fost din cauza restringerilor de activitate. Practic, in scolile respective s-a micsorat numarul de clase, iar urmarea a fost micsorarea numarului de catedre disponibile. Astfel au aparut restringerile de activitate pentru cele 77 de cadre didactice. Majoritatea dosarelor depuse din cauza restringerilor de activitate au fost la invatatori si la invatamintul special, insa probleme grave au aparut pentru maistri instructori. Patru au ramas fara catedre si, ce este mai grav, nici nu se intrevede o posibilitate ca aceste persoane sa obtina alte catedre. Au fost probleme cu o catedra de maistru-instructor, specializarea petrol si gaze, de la Ianca, pentru care nu mai sint ore din cauza ca nu mai exista aceasta specializare, o alta catedra de electromecanica, tot de la Ianca si alte doua de mecanic in constructii de la Braila. Inspectorul de personal, prof. Aristica Balaban, a precizat ca aceste persoane, daca nu vor sa renunte la invatamint, mai au o sansa in toamna sa ocupe posturi de alta specialitate, dar ca suplinitori necalificati, ceea ce inseamna salariul minim din invatamint.
Aceasta tendinta, de disparitie a specializarilor care nu au cautare pe piata muncii va continua in anii urmatori, la fel ca tendinta de scadere a numarului de elevi. Consecinta va fi ca din ce in ce mai multe cadre didactice isi vor pierde posturile.
In procesul de miscare a personalului didactic urmeaza
detasarea in interesul invatamintului. Aici cererile trebuie facute de
catre unitatile scolare si depuse la Inspectoratul Scolar, in perioada 3 - 5 mai. Concomitent, cadrele didactice vizate de aceste detasari, trebuie sa-si depuna si ele dosarele la ISJ, care sa cuprinda un curriculum vitae, un acord privind detasarea in interesul invatamintului si recomandarea inspectorului de specialitate. Aceste dosare trebuie aprobate in Comisia de mobilitate a Inspectoratului Scolar. Posturile ramase dintre cele 1.250 vor fi publicate la Inspectorat in zilele urmatoare.
Inspectorul de personal Aristica Balaban a explicat ca pe 13 mai se va publica pe site-ul Ministerului, la avizierul Inspectoratului Scolar si in fiecare unitate de invatamint lista cu posturile, catedrele vacante si rezervate, pentru concursul de titularizare, detasare la cerere si suplinire. Inscrierea la concursurile amintite se va efectua
la fiecare unitate de invatamint care a scos posturi la concurs intre
15 si 17 mai. Tot pe 13 mai se vor afisa si detaliile pentru acest
concurs.

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro