• cei de la Primărie spun că spărtura din intesecţia străzii Carantinei cu Vadul Rizeriei a apărut după ce CUP Dunărea a intervenit la o avarie subterană • CUP Dunărea susţine că n-a avut nicio avarie în zonă şi că piatra cubică a fost dislocată de camioanele de mare tonaj care circulă spre port • între timp, groapa s-a tot adâncit şi lăţit, iar circulaţia în intersecţia respectivă tinde să devină imposibilă • conducerea Primăriei ar fi somat CUP Dunărea, în urmă cu două săptămâni, să facă reparaţiile necesare • cei de la compania de apă - canal au promis că se vor conforma, dar deocamdată groapa e la locul ei, nederanjată de nimeni
Cum orice problemă nerezolvată la timp tinde să se acutizeze, o groapă apărută de mai bine de un an de zile în intersecţia străzii Carantinei cu Vadul Rizeriei, unde piatra cubică s-a dislocat pe o suprafaţă de câţiva metri pătraţi, a ajuns la dimensiuni atât de mari încât afectează serios circulaţia în zonă. Situaţia este cu atât mai complicată cu cât prin acea intersecţie trec zilnic, spre sau dinspre port, TIR-uri încărcate cu diverse mărfuri. Care TIR-uri au contribuit din plin la mărirea spărturii din carosabil. În prezent, nu doar camioanele de mare tonaj întâmpină mari dificultăţi când trec prin intersecţia în cauză, ci şi maşinile de mai mici dimensiuni, conduse de brăilenii care au serviciul în zona portului sau pe Vadul Rizeriei. Asta în contextul în care pe acolo se duc la muncă sute de oameni, la diferite firme - Hercules, Poliţia de Frontieră, atelierele din port, padocul de câini al Poliţiei etc. Iar pe lângă imensa groapă din intersecţie, şoferii se confruntă şi cu nenumăratele spărturi din carosabilul Vadului Rizeriei. “Când ieşim la misiune, pierdem timp preţios cu slalomul pe care îl facem printre gropi, iar când ajungem la intersecţia cu Carantinei aproape că nu mai putem ocoli obstacolul format acolo”, ne-a spus, sub protecţia anonimatului, unul dintre oamenii legii care se confruntă zilnic cu această situaţie.
Despre groapa formată în intersecţia străzii Carantinei cu Vadul Spitalului v-am mai informat în cotidianul nostru şi în luna august a anului trecut. Atunci problema nu era atât de acută, iar reprezentanţii Primăriei ne declarau că partea carosabilă ar trebui reparată de Compania de Utilităţi Publice “Dunărea”, care ar fi avut o intervenţie la o avarie şi n-ar fi repus pietrele cubice pe poziţie cum ar fi fost normal. Conducerea CUP Dunărea spunea, însă, că avaria n-ar fi fost în acel loc şi că groapa ar fi fost cauzată strict de traficul greu spre şi dinspre portul Brăilei. Ei bine, şi în prezent lucrurile au rămas în acelaşi stadiu: Primăria se contrazice cu CUP Dunărea pe tema obligaţiei de a face reparaţii, iar groapa creşte nestingherită, de la o zi la alta. În urmă cu două săptămâni, conducerea Primăriei ar fi somat încă o dată compania de apă-canal să facă reparaţia necesară şi i s-ar fi dat asigurări că, de data asta, chiar se va face o reparaţie amplă, cu turnarea unui strat de asfalt în locul pietrei cubice dislocate. “În urma constatărilor făcute la faţa locului, s-a purtat o discuţie cu conducerea CUP Dunărea, solicitându-se să se intervină cât mai repede posibil. Am primit asigurări că se va turna asfalt în toată intersecţia, pentru a se elimina problemele cauzate în timp de piatra cubică. Aşteptăm ca lucrările să înceapă efectiv, aşa cum şi-au luat angajamentul cei de la compania de apă”, ne-a declarat Marius Termegan, directorul Direcţiei Tehnice din cadrul Primăriei Brăila.
În ceea ce priveşte situaţia carosabilului plin de gropi de pe Vadul Rizeriei, şeful Direcţiei Tehnice ne-a spus că este posibil să se facă reparaţii şi aici, de această dată sub coordonarea Primăriei, dar doar dacă se va rezolva problema fondurilor necesare, odată cu rectificarea bugetară aşteptată pentru luna iulie sau august.