Mergi la conţinutul principal

Posturi «gârlă» la CJ Brăila

Consiliul Judeţean Brăila încă îşi mai "coase rănile" apărute în urma mega-scandalului în care au fost implicaţi fostul preşedinte Gheorghe Bunea Stancu şi ex-vicele Florin Mija, acuzaţi de procurorii DNA de fapte de corupţie. Este vorba despre situaţia incertă a mai multor poziţii cheie în cadrul aparatului de specialitate al instituţiei. Mai exact, 12 funcţionari publici sunt cercetaţi în "Dosarul Stancu" şi riscă să îşi piardă oricând locul de muncă, lăsând, astfel, descoperite mai multe direcţii ale instituţiei. Potrivit preşedintelui interimar al CJ, Viorel Mortu, recent, a fost emisă o solicitare către Tribunalul Vrancea pentru a vedea dacă aceştia mai pot rămâne pe poziţii sau nu, însă până în prezent nu s-a primit niciun răspuns. De precizat că la nivelul CJ Brăila mai există alte 21 de posturi vacante, din 144 existente şi deja au apărut plângeri din partea directorilor în privinţa numărului insuficient de personal. Subiectul a fost ridicat chiar în cadrul celei mai recente şedinţe ordinare a CJ Brăila, atât de arhitectul şef al judeţului, Costel Drăgan, cât şi de directorul executiv al Direcţiei Administraţie Publică, Contencios, Mioara Duţu, care s-au plâns în privinţa numărului redus de oameni. Problematica a agitat spiritele şi în rândul consilierilor judeţeni, însă Viorel Mortu a precizat că se lucrează în prezent la o nouă organigramă, care ar trebui să rezolve mare parte dintre problemele instituţiei.

Se aşteaptă răspuns din partea Tribunalului Vrancea

Situaţia este în continuare una incertă în ceea ce îi priveşte pe cei 12 funcţionari publici trimişi în judecată în mega-dosarul orchestrat de procurorii DNA în care este implicat fostul preşedinte CJ Brăila, Gheorghe Bunea Stancu. Întrebat în legătură cu acest subiect, preşedintele interimar al mini-parlamentului judeţean, Viorel Mortu, a afirmat că funcţionarii încă se prezintă la locul de muncă, însă, spune acesta, a fost cerută o decizie în acest sens din partea Tribunalului Vrancea, pe rolul căruia se află dosarul. "Tribunalul Vrancea încă nu a trimis un răspuns. Este posibil să dureze mai mult. Nu ştiu. Eu aştept hârtia, numai în baza acesteia pot opera", a declarat Viorel Mortu. Problema este, însă, una destul de serioasă, deoarece două compartimente - Achiziţii Publice şi Direcţia Tehnică -, riscă să rămână total descoperite în cazul în care decizia finală va fi pentru eliminarea funcţionarilor din CJ. De asemenea, trebuie precizat, că pe durata derulării procesului, joburile deţinute de cei 12 funcţionari nu pot fi acoperite decât temporar de noi angajaţi, până la pronunţarea unei decizii finale a instanţei. "Prin noua organigramă pe care o pregătesc îmi iau măsuri ca în cazul în care vine şocul şi aceşti funcţionari trebuie să plece, să nu rămân cu niciun compartiment descoperit", a mai specificat preşedintele CJ Brăila.
Reamintim că, cei 12 funcţionari publici anchetaţi în "Dosarul Stancu" sunt: Nicolae Moisiu (şef în cadrul Biroului Achiziţii Publice), Georgel Ghenea (consilier superior în cadrul Compartimentului Administrare Bunuri şi Reglementare Rutieră), Vasile Puia (consilier superior în cadrul Compartimentului Administrare Bunuri şi Reglementare Rutieră), Ionică Popescu (consilier superior în cadrul Biroului Achiziţii Publice), Cezar Antoniu Mocanu (şef în cadrul Biroului Tehnic), Mircea Bădescu (consilier superior în cadrul Compartimentului Implementare, Monitorizare Proiecte), Ionel Puşcă (director executiv în cadrul Direcţiei Tehnice şi de Gospodărire Comunală), Lucian Sebastian Buzuleac (consilier superior în cadrul Compartimentului Implementare, Monitorizare Proiecte), Nicu Sava (inspector superior în cadrul Compartimentului Disciplină Contractuală şi Executare Silită), Lenuţa Roşioru (inspector de specialitate în cadrul Compartimentului Gospodărire Comunală), Jenica Dumitraşcu (fost şef în cadrul Departamentului Tehnic, înlocuită de Ionel Puşcă după pensionare) şi Rodica Ştefan (salariat în cadrul Primăriei Vădeni).

Contre în CJ Brăila pe tema posturilor vacante

În cadrul celei mai recente şedinţe ordinare a CJ Brăila, consilierii judeţeni au purtat o discuţie extrem de lungă în privinţa celor 21 de posturi vacante de la nivelul aparatului tehnic al instituţiei. Mai exact, pe ordinea de zi, s-a aflat un proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii al aparatului de specialitate al CJ Brăila prin transformarea unor posturi vacante. Concret, acesta se referă la transformarea funcţiei publice vacante de consilier juridic, grad profesional principal, în cea de consilier juridic, grad profesional debutant (în cadrul Compartimentului Juridic contencios al Direcţiei Administraţie Publică, contencios). De asemenea, la transformarea funcţiei vacante de inspector, grad profesional asistent, în cea de inspector, grad profesional principal (în cadrul Compartimentului Cancelarie şi Arhivă al Direcţiei Administraţiei Publică, contencios). Totodată, la transformarea funcţiei vacante de referent, grad profesional superior, în cea de inspector, grad profesional debutant (în cadrul Compartimentului Disciplină în Amenajarea Teritoriului şi Urbanism al Instituţiei Arhitectului Şef).
Cel care a dat tonul discuţiilor a fost liberalul Gicu Mitache, care a cerut lămuriri suplimentare în privinţa faptului că doar 3 posturi din cele 21 care sunt vacante, suferă transformări pentru a putea fi ocupate cu mai multă uşurinţă, acuzând faptul că hotărârea este netransparentă şi dată, cel mai probabil "pentru trei pupile". Explicaţia din partea Roxanei Costea (şef Birou Resurse Umane, salarizare) a fost următoarea: "Încercăm pe această cale să atragem absolvenţi tineri, cu studii superioare. Într-adevăr, am introdus un alt post cu studii medii şi directorul a dorit să se transforme într-un post cu studii superioare. La momentul acesta mi se pare normal având în vedere că majoritatea celor care vin la un concurs au studii şi atunci le oferim această posibilitate". O părere asemănătoare cu a lui Mitache a avut şi fostul vice CJ Ovidiu Nechita, care a cerut lămuriri suplimentare de la Mioara Duţu (director executiv în cadrul Direcţiei Administraţie Publică, Contencios), în privinţa faptului că doreşte să angajeze debutanţi, în contextul în care s-a plâns de volumul de lucru prea mare. "Este necesară transformarea în posturi de debutanţi pentru că în toată această perioadă avem o mare lipsă de personal la compartimentul juridic. Este adevărat că ne-a plecat un om, dar din compartimentul cancelarie - arhivă, şi ne va mai pleca un om şi din compartimentul juridic. La acest moment vom rămâne fără niciun consilier juridic în cadrul compartimentului. Este necesară transformarea acestui post pentru că nimeni nu vine pe un salariu - scuzaţi-mi expresia -, mizerabil, de funcţionar public, de 770 de lei. Nimeni nu va veni cu o experienţă juridică. Încercăm să dăm şansa debutanţilor care termină studii juridice, dacă doresc să vină să înveţe", a declarat Duţu.

Şi Arhitectul Şef s-a plâns de lipsă de personal

În cadrul şedinţei ordinare a CJ Brăila şi Arhitectul Şef al judeţului, Costel Drăgan, a dorit să îşi facă publice nemulţumirile vizavi de numărul mic de subordonaţi. Acesta a subliniat că în prezent cinci dintre funcţionarii pe care îi avea în subordine au ieşit la pensie şi că este depăşit de volumul mare de muncă. "Ceea ce am solicitat noi sunt nişte mici cârpăceli de avarie într-un complet mai mare care se numeşte un stat de funcţii şi o organigramă nouă. Cel puţin la compartimentul meu, pentru ştiinţa dumneavoastră, Legea Urbanismului prevede la Instituţia Arhitectului Şef o structură de direcţie generală sau de departament. Deci ar însemna să existe un director general care să aibă şi director, să aibă şef de servicii, să aibă şef de birouri sau de compartimente. Vreau să vă informez că la momentul ăsta am rămas singur. Eu centrez, eu dau cu capul, eu mă îmbolnăvesc, eu plec în concediu, trebuie să coordonez totul. Vă spun că mi-au plecat 5 oameni la pensie. Pentru mine, ca să blochez un asemenea compartiment care eliberează autorizaţii de construire la capătul unor politici urbanistice şi investiţionale la nivelul judeţului, este inadminisbil. Şi vreau să vă mai aduc la cunoştinţă că acest compartiment aduce într-un mandat de-al dumneavoastră vreo 70 de miliarde în casierie", a declarat Drăgan vizibil supărat.

Viorel Mortu: "Avem o încărcătură din vechi, care vine peste noi aşa cu fel de fel de ciudăţenii şi ambiguităţi"

Vizibil deranjat de reacţia liberalilor, profesorul Viorel Mortu a ţinut să sublinieze chiar în cadrul şedinţei că situaţia la nivelul instituţiei nu este una tocmai bună şi că transformarea celor trei posturi nu reprezintă altceva decât o măsură temporară. Preşedintele interimar al CJ a mai punctat că are în plan să refacă de la zero întreaga organigramă a instituţiei şi că speră ca astfel să rezolve mare parte dintre probleme. "Peste o şedinţă sau două, vă voi propune - şi o voi face cu o lună mai devreme ca să avem timp de zăbovire şi de analiză -, o nouă organigramă a instituţiei. Acum este uşor vulnerabilă. Îmi asum răspunderea acestei afirmaţii: evenimentele din august, au creat o stare de ambiguitate, de tensiune, o anumită vulnerabilitate la nivelul tuturor comisiilor şi al tuturor direcţiilor din Consiliul Judeţean. Nu pot face publice toate chestiunile de detaliu acum, dar în mod cert există o temă care produce o tensiune în instituţie. De aceea, în urmă cu trei zile, o discuţie la nivelul directorilor a dus către o concluzie: trebuie să gândim o nouă organigramă care să facă instituţia mai rezistentă, mai puternică şi mai coerentă în toate domeniile sale", a declarat Viorel Mortu. Mergând mai departe, liderul interimar al CJ Brăila a ţinut să îi roage pe consilieri să intervină la realizarea noii organigrame pentru ca aceasta să fie votată în unanimitate, atunci când va fi supusă dezbaterii. "Există compartimente care acum aproape că sunt paralizate. Ne chinuim de jumătate de an să dăm copiilor un corn. Suntem singurul judeţ din ţară care nu dăm copiilor un corn. Abia acum, peste câteva zile, se va încheia. Suntem singurii care nu dăm măr copiilor. Deci avem şi o încărcătură din vechi, care vine peste noi aşa cu fel de fel de ciudăţenii şi ambiguităţi, pe care dumneavoastră ba le ştiţi, ba nu le ştiţi, ba vreţi să le vedeţi, ba nu vreţi să le vedeţi. Din interior, însă, lucrurile au un pitoresc grav şi cer soluţii aproape la urgenţă. De aceea o să vă propun în acest februarie - martie o nouă organigramă care să ne scoată din această zodie a ambiguităţii. (...) Lucrurile sunt complicate. Vrem să funcţioneze instituţia prin toate direcţiile, să fim eficienţi, să gestionăm problemele judeţului exemplar, nu numai aşa ocazional, şi de aceea se impun astfel de măsuri, în funcţie şi de ceea ce ni se oferă. Nu cumva să credeţi că la 1.000 de lei pe lună şi la o răspundere juridică precum cea din Consiliul Judeţean se înghesuie lumea cum aveţi dumneavoastră opinia. Nu este adevărat! Vă rog să aveţi o formă de reflexivitate peste o lună de zile şi să contribuiţi la o nouă organigramă. Nu doar să o votăm. Oricum, eu garantez transparenţa tuturor deciziilor", a conchis sursa citată. Proiectul privind transformarea celor trei posturi vacante a fost adoptat în cele din urmă. De precizat că liberalul Vasile Cortez a votat împotrivă iar ex-PDL-iştii Marian Sârbu, Gicu Mitache şi Alfredo Pascale s-au abţinut.

Demisii la Compartimentul Juridic

Interesant, în ultima perioadă s-au înregistrat 2 demisii în cadrul Compartimentul Juridic din cadrul CJ, un departament extrem de important în activitatea Consiliului Judeţean. Potrivit unor surse din administraţia locală, demisiile ar avea legătură cu perioada tulbure din ultimele luni în care presiunile politice, mai cu seamă ale PSD, au bulversat activitatea juriştilor, în contextul în care colegi de-ai lor s-au trezit cu dosare penale pentru că au executat nişte ordine ilegale. Mai mult decât atât, potrivit aceloraşi surse, preşedintele interimar Viorel Mortu ar fi interesat să scape şi de alte persoane aflate în funcţii cheie în administraţia judeţului, nu pe motiv de incompetenţă, ci pentru simplul fapt că ar fi membri ai altui partid decât PSD. Această "cruciadă" este cu atât mai ciudată cu cât acelaşi Viorel Mortu n-are nicio problemă să lucreze cu funcţionarii trimişi în judecată de DNA în dosarul "Stancu". (Alexandru Ionescu)

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053
  • Fax: 0239-611054
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro