• contestaţia a fost înregistrată pe pagina web a CNSC în data de 13 noiembrie, la o lună distanţă faţă de prima plângere de acest gen a aceluiaşi contestatar, asocierea reprezentată de China Communication Construction Company Ltd • completul de judecată al Consiliului aşteaptă dosarul de achiziţie de la Compania de Autostrăzi pentru a analiza în detaliu obiecţiunile formulate de asocierea chinezo-româno-spaniolă • prima contestaţie, din luna octombrie, a fost respinsă ca prematur formulată
Asocierea chinezo-româno-spaniolă formată din China Communication Construction Company Ltd (China) - China Road and Bridge Corporation (China) - Eptisa Servicios de Ingenieria SL (Spania) - Euro Construct Trading '98 SRL (Romania) - CCCC Second Harbour Engineering Co Ltd (China) - CCCC Highway Consults Co Ltd (China) a contestat, din nou, rezultatul licitaţiei pentru mega-proiectul investiţional pe parte de infrastructură “Podul suspendat peste Dunăre Brăila - Tulcea”. Este al doilea demers de acest gen iniţiat de asocierea având drept lider China Communication Construction Company Ltd, după ce în data de 19 octombrie a fost înregistrată prima tentativă similară. Pe pagina web a Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) apare menţiunea înregistrării, în data de 13 noiembrie, a unei noi contestaţii formulate de către cel de-al doilea ofertant la licitaţie, în contradictoriu cu autoritatea contractantă, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Demersul administrativ al asocierii a căpătat numărul unic de dosar la CNSC 4107, iar completul de judecată căruia i-a fost repartizat este C7 care acum aşteaptă de la CNAIR dosarul complet al achiziţiei pentru a verifica în ce măsură se confirmă obiecţiunile ridicate de către contestatar.
De precizat că prima contestaţie a celor de la China Communication Construction Company Ltd a fost soluţionată de CNSC prin respingerea acesteia ca prematur formulată, decizia instituţiei putând fi, mai departe, atacată la instanţă în termen de 10 zile de la comunicare. Deocamdată pe pagina web a instanţelor româneşti nu apare nici un dosar în acest sens.
Ca o paranteză, de remarcat că pe lista firmelor asociate care au depus ambele contestaţii la CNSC apare şi firma românească “Euro Construct Trading” cea care a făcut parte din echipa câştigătoare a unui alt proiect important pentru Brăila, modernizarea bulevardului Dorobanţilor (“Tancrad” - liderul asocierii, “Euro Construct”, “Max Boegl” şi “Swietelsky Baugesellschaft”).
Reamintim că, în prima parte a lunii octombrie, CNAIR a anunţat că adjudecatarul licitaţiei pentru proiectul investiţional “Pod suspendat peste Dunăre Brăila - Tulcea” este asocierea Astaldi SpA (Italia) – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd pentru suma de 1,995 miliarde lei, fără TVA.
Cei doi asociaţi declaraţi câştigători au la activ mai multe proiecte, similare celui de la Brăila, în întreaga lume. Italienii de la Astaldi, de exemplu, au realizat al treilea pod peste strâmtoarea Bosfor, dar şi podul din zona Basarab din Bucureşti, în timp ce japonezii de la IHI Infrastructure Systems au participat la realizarea unor poduri suspendate în SUA, Kazhstan, Turcia şi Japonia.
Cum va arăta podul
Mai detaliat, licitaţia s-a finalizat cu atribuirea contractului pentru suma de 1.995.932.260,25 lei, fără TVA, adică echivalentul a circa 433 milioane euro, faţă de o valoare estimată de la care s-a pornit licitaţia, de 2,025 miliarde lei, fără TVA, (aproximativ 450 milioane euro).
Câştigătorul licitaţiei va trebui să proiecteze şi să construiască, în linii mari, podul suspendat, care, de altfel, reprezintă principala structură a proiectului, plus două viaducte a câte 110 metri lungime, un drum principal cu o lungime de aproape 19,1 km şi un drum de legătură cu DN22 (Smârdan-Măcin), în lungime de 4,328 km.
Podul suspendat va avea o lungime totală de 1.974,3 metri, o deschidere centrală de 1.120 metri şi două deschideri laterale de 489,65, respectiv 364,65 metri. Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 m de la nivelul de inundaţii maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigaţie pe fluviu. Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legătură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării. Lăţimea totală a podului va fi de 31,7 metri, din care calea pe pod va avea 22 metri şi va fi alcătuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,5 m lăţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lăţime, două acostamente de 1,50 m lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 m. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având lăţimi de câte 2,8 m fiecare.
Durata contractului este de 4 ani, din care un an pentru proiectare şi restul de 3 pentru execuţie. Mai trebuie adăugat că perioada de garanţie a lucrărilor va fi de 10 ani.