* anunțul a fost făcut, joi, de către ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, pe pagina sa de Facebook * acesta a anunțat că urmează, în curând, și restul drumurilor care au legătură cu podul suspendat peste Dunăre de la Brăila * europarlamentarul Mihai Tudose nu s-a arătat impresionat de anunțul lui Drulă, dar recunoaște că e bine măcar că lucrurile au început să se miște * podul se află și în atenția parlamentarilor AUR Brăila, care au făcut o vizită recentă pe șantier, pentru a urmări stadiul lucrărilor, dar și pentru a afla unde s-au blocat lucrurile în privința drumurilor de legătură
Încep să se miște lucrurile în privința realizării drumurilor de legătură ale podului suspendat peste Dunăre. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat, joi, pe rețelele de socializare că a fost emisă autorizația de construire pentru primii
7 km din drumurile de legătură ale podului. Acesta a ținut să precizeze că urmează și restul sectoarelor de drum care au legătură cu acest mega-proiect, să intre pe făgașul normal, astfel încât podul să ”nu ajungă un muzeu”, așa cum tot Drulă declara pentru presa Centrală în urmă cu aproape o lună.
„Vestea bună pe care o așteptam pentru Podul de la Brăila: tocmai a fost emisă autorizația de construire pentru primii 7km din drumurile de legătură. Urmează în curând și pentru restul acestor drumuri, fără de care Podul nu ar putea fi dat în trafic la finalul anului viitor. În mod normal, construcția drumurilor trebuia să înceapă simultan cu Podul, dar birocrația (exproprieri, acorduri) nu a fost rezolvată la timp. Am făcut un pas mare astăzi pentru evitarea scenariului negativ în care, la sfârșitul anului 2022, Podul terminat ar rămâne «muzeu»”, a declarat Drulă.
Fostul premier al României și cel care a semnat pentru începerea lucrărilor podului, europarlamentarul Mihai Tudose, nu s-a arătat impresionat de anunțul ministrului. Totuși, PSD-istul a recunoscut că este bine că lucrurile au început să se miște, adăugând și un comentariu ironic la adresa unui anunț mai vechi al fostului prefect, Cătălin Boboc, care explica faptul că unul dintre motivele întârzierilor de la pod îl reprezenta faptul că anumite păsări își fac cuib în zona respectivă.
”Atâta s-a putut! Șapte kilometri! Să sperăm că următorul «mare șantier» nu o să fie pentru următorii 3 km. Apoi un alt «mare șantier» și o «mare realizare» pentru următorii 200 m. Dar e bine că îi fac și pe ăștia 7 km. Le vine mintea la cap mai greu, dar bine că le vine. Măcar în ultimii ani de zile au plecat păsările lui Boboc, au venit hârciogii USR-iști, dar poate ne ajută Dumnezeu să scăpăm de ei în curând, cu animalele lor cu tot!”, a declarat Tudose.
Parlamentarii AUR Brăila, în vizită la pod
Parlamentarii Alianței pentru Unirea Românilor (AUR) Brăila, deputatul Ciprian Ciubuc și senatorul Andrei Hangan au făcut o vizită pe șantierul podului suspendat peste Dunăre, vinerea trecută, pe 26 februarie. Aceștia au mers însoțiți de Alexandru Stănilă, recomandat ca inginer, inventator și expert în construcții, alături de care au dorit să vadă evoluția lucrărilor, dar și pentru a afla impedimentele cu care se confruntă firmele care derulează acest mare proiect investițional.
După cum ne-a informat, ulterior vizitei, deputatul Ciprian Ciubuc, problema semnalată de către constructori pentru întârzierile de la drumurile de legătură ale podului o reprezintă faptul că nimic nu forțează mâna companiilor care trebuie să relocheze utilitățile din zonă să își facă treaba la timp. Ciubuc susține că va încerca să inițieze un proiect de lege prin care să schimbe această situație.
”Constructorii, reprezentanții companiei Astaldi și Ihi - compania japoneză responsabilă de cablaje -, s-au plâns că există o tergiversare și birocrație din parte companiilor de stat sau private ce funcționează ca stat în stat. Aceștia spun că se află la mâna lor pentru autorizații și avize. De exemplu: Distribuție Dobrogea sau TransGaz sau RCS RDS, ca să-și mute contra cost rețelele din calea podului pentru a facilita construcția, sau Romsilva pentru defrișarea a 10 m de fâșie de pădure. De asemenea, constructorii ne-au informat că fiecare zi de întârziere a lucrărilor conform contractului ar costa statul român 28.000.000 lei, unde România ar pierde aceste procese prin tribunale europene de arbitraj. Personal mă voi documenta ca să reglementăm legislația prin care aceste companii de stat să fie obligate într-un termen de 30 zile să elibereze avize și autorizații acolo unde vorbim de proiecte de interes național cum e podul suspendat peste Dunăre!”, a declarat Ciubuc.
Parlamentarii AUR Brăila au realizat și o filmare din timpul vizitei lor la pod, pe care ulterior au distribuit-o pe paginile personale de Facebook: https://fb.watch/40VUHj32fi/