Marea problemă, din punctul meu de vedere, o reprezintă însă infrastructura acestor viitoare regiuni. Şi, mai cu seamă, legăturile dintre capitala regiunii şi restul aşezărilor. Să luăm, de exemplu, regiunea care va cuprinde Brăila: singura legătură rutieră directă între judeţul nostru şi Constanţa este un drum judeţean - cel care porneşte din Viziru, trece prin Cuza-Vodă şi Spiru Haret, ajunge în Ialomiţa (reabilitat recent doar până la limita judeţului nostru) şi apoi se conectează cu drumul naţional care trece Dunărea pe la Vadul Oii. Cam aceeaşi direcţie o are şi trenul spre Constanţa. Nu ştiu dacă s-a gândit cineva că atât Brăila şi Galaţi, dar şi Vrancea şi Buzău vor fi legate de capitala viitorului mega-judeţ doar printr-un DJ. Şi mă îndoiesc că viitoarea regiune va acorda vreo atenţie deosebită acestui aspect. Da, un mega-judeţ ar putea atrage mai mulţi bani europeni pentru proiecte regionale, în special pentru infrastructură. Un mega-judeţ şi-ar putea rezolva altfel problemele zonale, ar putea administra eficient şi integrat sumele alocate, ar putea gestiona mai bine problemele de interes local. Asta în teorie, pentru că practica de până acum a demonstrat contrariul.
Comentarii
Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.