Influentati de-a lungul ultimilor 15 ani de o multime de factori, majoritatea conjuncturali, romanii descopera acum avantajul enorm pe care ti-l poate oferi o afacere cu o masina buna la mina a doua.
Din anul 2005 a aparut o noua forma de organizare in avantajul clientilor: dealerii de vehicule de ocazie. Acestia si-au constituit parcuri proprii cu autoturisme rulate, provenite din programe buy-back (inlocuirea masinii rulate cu alta noua prin plata diferentei) din contracte de leasing intrerupte, ori chiar din masinile folosite pentru drive teste sau de angajatii proprii. Sint masini de un an, doi sau trei, in stare perfecta de functionare, dar care au un pret mult mai mic fata de cel de catalog. Acesta este tipul de comert cu masini rulate catre care se indreapta Romania, unul avantajos pentru toata lumea si foarte sigur.
Un exemplu elocvent in acest sens il constituie Grupul de Firme "APAN -PRISMA", care are deja un parc auto bine organizat, raspunzind la toate exigentele cumparatorilor, situat pe Soseaua Dig Braila-Galati, la kilometrul 4. Aici masinile sint verificate si aduse la cea mai buna forma. Viitorul client va beneficia in cazul acestor autoturisme de asistenta similara celei oferite la cumpararea de vehicule noi: informatii complete, garantie, service specializat. Singurele diferente dintre cele doua tipuri de masini sint pretul si anul de fabricatie. Iar pretul, intr-adevar, face intotdeauna diferenta.
"APAN-PRISMA" - nume de referinta in piata auto
Pe plan local, "APAN - PRISMA" este primul dealer care a demarat, pe linga vinzarea de autoturisme noi, o divizie de vinzare vehicule rulate. "Grupul nostru de firme a dezvoltat serviciul de preluare a masinii rulate ca avans pentru una noua inca din anii trecuti. De la inceputul acestui an avem un departament specializat de vehicule de ocazie, o locatie de 2.000 mp destinata expunerii vehiculelor de ocazie si ne ghidam dupa proceduri de lucru si principii concepute in avantajul clientului", a precizat Stefan Podaru, responsabilul de vinzari vehicule de ocazie al Grupului de firme "Apan-Prisma".
Sursa citata a explicat ca masinile expuse in scopul vinzarii sint in proprietatea "APAN - PRISMA" si provin, pe de o parte, de la clientii care si-au achizitionat alte masini noi sau de ocazie. "Procedura este simpla: un client care doreste sa-si schimbe masina vine la noi si i se evalueaza masina din punct de vedere tehnic, estetic si istoric. Masinile pe care noi le evaluam in vederea preluarii indeplinesc 4 conditii principale: nu sint mai vechi de 5 ani, sint achitate integral, nu sint avariate si nici nu au suferit avarii in trecut si nu au fost folosite pentru taximetrie. In urma evaluarii se stabileste pretul care se ofera clientului, valoare care se constituie avans pentru masina noua. Pe de alta parte, masinile pot fi recuperate de catre firmele de leasing de la clientii care au incetat sa mai achite ratele si vindute printr-un dealer specializat cum sintem si noi", a adaugat Stefan Podaru.
Autoturismele propuse spre vinzare de catre Grupul de firme "Apan-Prisma" (Soseaua Dig Braila-Galati, km.4) sint atent verificate in service-urile proprii autorizate, noului proprietar i se garanteaza numarul real de kilometri, asistenta in trafic si, mai ales, de garantie pentru 6 luni.
Important de mentionat este ca acestea sint avantaje de care clientii nu pot beneficia intr-un tirg auto. Majoritatea celor care cumpara o masina din Germania, de exemplu, apeleaza la artificii nu tocmai ortodoxe. Ca sa beneficieze de un pret bun trebuie sa aleaga fie o masina avariata, fie una cu multi kilometri pe care urmeaza sa-i "regleze" in tara. Insa se poate discuta si de dealeri care importa masini la scara mare si care, datorita volumelor pe care le fac, obtin si discount-uri pe masura, ceea ce le permite sa efectueze un import corect.
O alta tendinta pe care specialistii o prevad este specializarea dealer-ilor de vehicule de ocazie pe anumite segmente de pret. Vor aparea, de exemplu, dealeri care vor comercializa numai masini rulate de lux.
Parcurile cu masini de ocazie - o alegere de viitor
Asadar, romanii cumpara si vor cumpara din ce in ce mai multe masini second-hand. Asa cum se intimpla peste tot in lume, tranzactiile private, care se fac prin anunturi de mica publicitate, vor domina ca numar. Dar achizitia unui turism de marca, bine intretinut, cu garantie si service, se va face din ce in ce mai intens prin firme de specialitate. Viitorul acestui segment al pietei de autovehicule va apartine, fara indoiala, dealerilor. Ei sint cei care isi pot permite sa cumpere masinile de la vechii proprietari, sa le reconditioneze si sa le vinda cu preturi potrivite, iar clientii pot beneficia de asistenta. Cumparatorii vor sti ca e de preferat sa viziteze un parc cu masini rulate decit sa citeasca rubrica de anunturi. Pentru ca in spatele unui anunt se poate ascunde oricind o masina reparata superficial, cu defecte invizibile, unele chiar implicate in accidente rutiere grave, ce afecteaza structura automobilului. Si nimeni nu va putea fi tras de guler pentru o teapa de asemenea proportii.