O nouă rundă de reparații pe podul peste Dunăre | Obiectiv Vocea Brailei Mergi la conţinutul principal

O nouă rundă de reparații pe podul peste Dunăre

• sensul de mers Tulcea - Brăila are nevoie de plombări asfaltice pentru remedierea denivelărilor și spărturilor apărute pe carosabil • responsabilii de pe șantier dau vina pe camioanele de mare tonaj care cară piatră provenită din carierele din județul Tulcea • pe de altă parte, se vehiculează ideea că trebuie făcută o reasfaltare completă, cu o altă rețetă de asfalt, fapt ce ar confirma acuzațiile că asfaltul folosit inițial nu a respectat standardele de calitate pentru o lucrare de o asemenea anvergură

 

Suprafața circulabilă a podului peste Dunăre de la Brăila a intrat din nou în reparații, pentru a treia oară de la inaugurarea din vara anului trecut. La fel ca și în cazul intervențiilor precedente, reparațiile sunt necesare pentru eliminarea denivelărilor și spărturilor apărute pe covorul asfaltic turnat în urmă cu nici un an de zile. Problemele persistă în special pe sensul de mers dinspre Tulcea spre Brăila, iar responsabili cu lucrările, citați de presa centrală, spun că de vină ar fi în principal camioanele grele, de 40 - 50 tone, care transportă piatră provenită din carierele din județul Tulcea. Dincolo de aceste explicații, este clar că este ceva în neregulă cu asfaltul turnat anul trecut, care în mod normal ar fi trebuit să facă față ani de zile condițiilor dificile de trafic, dar care a cedat mult prea repede. De altfel, surse de pe șantier afirmă că se ia în calcul o reasfaltare completă, cel puțin a sensului de mers Tulcea - Brăila, cu o rețetă a asfaltului diferită de cea inițială. Deocamdată, însă, se fac aceste lucrări de peticire a respectivului sens de mers. Ieri, se lucra pe prima bandă, procedându-se la decopertarea porțiunilor cu probleme și turnarea de plombe asfaltice noi. Astfel, prima bandă era complet închisă circulației, traficul auto fiind permis doar pe banda a doua.

Actualele reparații prin plombare asfaltică vin după ce, luna trecută, constructorul a trebuit să intervină pentru remedierea unei tasări care afecta rampa de urcare pe pod dinspre Brăila spre Tulcea. Pentru eliminarea acestei probleme s-au folosit piloni forați la mare adâncime, pentru stabilizarea terenului.

Din cauza deficiențelor de tot felul care continuă să apară la podul recent inaugurat - în condițiile în care vorbim despre cea mai mare investiție în infrastructură din România ultimelor trei decenii, de circa jumătate de miliard de euro - autoritățile centrale atrag atenția că nu vor recepționa lucrările până când constructorul - firma We Build Italia - nu va remedia toate problemele.

”Colegii mei de la CNAIR, în urmă cu o săptămână au terminat evaluarea lucrărilor de la pod. Există neconformităţi pe care cei care au realizat această lucrare trebuie să le îndrepte (..) după care vom trece la recepţia acestei lucrări. Până când aceste neconformităţi nu sunt înlăturate şi lucrările în aceste zile sunt pe înlăturarea acestor neconformităţi, noi nu vom face recepţia. Punct”, a declarat, zilele trecute, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, citat de presa națională. Ministrul a arătat că a transmis acest lucru nu doar conducerii locale a acestei multinaţionale, ci şi conducerii centrale de la Roma, arătând că acesta este parcursul normal. Din câte se pare, constructorul condiționează deschiderea circulației pe drumul de legătură între pod și localitatea Jijila din județul Tulcea, drum pe care l-ar fi finalizat recent, cu recepționarea lucrărilor la pod, fapt pe care oficialii români îl consideră inacceptabil. ”Nu vreau să intru într-un soi de şantaj. (...) A fost terminată partea de pe Jijila, de pe malul tulcean al Dunării. În acest moment e un soi de semişantaj în care, domnule, nu vă dăm în circulaţie până nu ne recepţionaţi şi podul”, a spus Grindeanu, precizând că nu se poate recepţiona o lucrare atât timp cât există porțiuni neconforme. ”Înţeleg că au început să îndepărteze aceste neconformităţi”, a mai spus ministrul Transporturilor, referindu-se la plombările asfaltice care se efectuează în prezent pe pod.

 

 


Invităm cititorii la dialog civilizat şi constructiv, bazat pe respect faţă de autori sau alţi cititori. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare. Aceste tipuri de comentarii vor fi şterse de către moderatori şi pot duce până la blocarea accesului la a mai posta comentarii pe obiectivbr.ro. Totodată, autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate. Pentru a avea acces la comentarii si a putea comenta trebuie sa fiti logati in disqus.com / facebook.com / google.com / twitter.com in browserul in care accesati site-ul nostru.


 

 
 

• Director general: Monica Paraschiv

• Director: Silvia Preda

• Şef departament publicitate: Sorin Preda

• Redactor Şef: Florentin Coman

• Redactor Şef Adjunct: Ionuţ Condoliu

  • Adresa: Brăila, Str. Mihai Eminescu, nr. 56, etaj 2
  • Telefon: 0239-611053, 0740-080289
  • E-mail: redactie@obiectivbr.ro