Pe raza municipiului se afla in derulare binecunoscutele proiecte de asfaltare a tuturor strazilor pe care s-a extins sistemul de canalizare, din cartierele Chercea, Radu Negru si Brailita. Dupa cum se stie lucrarea este executata de firma greceasca "Athena", care a depasit cu un an termenul de finalizare, zeci de strazi fiind impracticabile, in momentul de fata. Oficialii Primariei isi fac, totusi, sperante ca, pina in septembrie a.c., "Athena" va finaliza si preda "la cheie" toate strazile incluse in proiectul finantat cu 17,7 milioane de euro, suma asigurata in proportie de 75% de Uniunea Europeana, din fonduri de preaderare, si 25% de Consiliul Local Municipal.
Mai exista, de asemenea, proiectul in valoare de 7,2 milioane de euro, de reabilitare a 23 de strazi din zona centrala a municipiului. Toate acestea trebuie sa beneficieze de inlocuirea retelelor subterane de apa si canalizare si de refacerea partii carosabile. Dupa cum v-am mai informat, si acest program, executat de firma spaniola "Sedesa" a inceput cu stingul, astfel ca, din martie pina in decembrie 2007, doar pe trei strazi au inceput lucrarile, iar asta in conditiile in care pina in septembrie 2008 totul ar trebui sa fie gata. Responsabilii din cadrul Primariei se declara constienti de faptul ca este, practic, imposibil ca proiectul "Sedesa" sa fie gata, in primele trei trimestre ale anului in curs. Se spera ca, totusi, in ianuarie, dupa ce vremea se va mai incalzi, vor incepe lucrarile pe fosta Regala, actuala strada Mihai Eminescu. Dupa cum se stie, reabilitarea acestei strazi cu aer istoric a iscat vii dispute intre Primarie si conducerea Muzeului de Istorie. Primaria intentiona sa o redea circulatiei rutiere, dar directorul Muzeului, Ionel Cindea, s-a opus, solicitind doar trafic pietonal. In final, se pare ca pe Str. Mihai Eminescu se va putea circula, dar doar pe un singur sens.
Primaria mai are in vedere doua proiecte majore, de modernizare a partii carosabile a bulevardului Dorobanti si a strazii Grivita. Deocamdata, se lucreaza la documentatie, pentru accesarea de fonduri europene, dar sint sanse ca lucrarile sa inceapa anul acesta. Exista o mare diferenta fata de proiectele executate de "Athena" si "Sedesa": de data aceasta, licitatia pentru stabilirea constructorului se va tine la Braila si nu la Bucuresti, ca pina acum, iar Primaria isi propune sa impuna conditii mult mai stricte, astfel incit sa nu mai avem de-a face cu firme care isi iau angajamentul sa faca lucrarile pina la un anumit termen, dupa care intirzie executia la nesfirsit.
Si Consiliul Judetean are proiecte marete, in ceea ce priveste drumurile judetene. Prioritatea numarul 1 este "drumul marii", mai exact DJ 212, intre localitatile Viziru si Mihai Bravu, la granita cu judetul Ialomita. Exista un studiu de fezabilitate si se nutreste speranta ca se va accesa o finantare europeana de 19 milioane de euro, astfel incit in prima jumatate a lui 2008 sa inceapa executia, ce va consta in largirea soselei si reasfaltarea partii carosabile. CJ intentioneaza sa toarne covoare asfaltice pe cel putin 20 km de drumuri judetene, pe tronsoanele cel mai greu circulabile in momentul de fata, cum ar fi DJ 255A, intre Scortaru Vechi si Traianu, sau DJ 211B, intre Tataru si Baraganu. Pe restul drumurilor judetene se vor face reparatii prin plombari, in limita posibilitatilor financiare, dupa cum ne-a informat vicepresedintele CJ Niculina Moisescu.