Fix în ziua în care omul de afaceri Ştefan Mandachi inaugura simbolic primul metru de autostradă construit (din banii proprii) la Suceava, într-o mişcare civică lăudabilă, care s-a bucurat de un succes fără precedent, PSD anunţa, oficial, că „Autostrada Moldova începe azi!”. Asta după ce Dragnea decretase arogant că „ei fac circ, noi facem autostrăzi”.
„Varianta de ocolire, la profil de autostradă, a municipiului Bacău este parte integrantă din autostrada Moldova (coridorul IX pan european). Este un proiect lansat în 2017, în timpul guvernării PSD, în valoare de 144 de milioane de euro, cu finanţare asigurată. Ministrul Transporturilor, domnul Răzvan Cuc, va fi astăzi prezent, începând cu ora 12:30, la începerea lucrărilor pe şantier” - aşa suna anunţul postat vineri, cu mult tupeu, pe pagina oficială a PSD.
Pentru credulii care iau de bun tot ceea ce spune PSDragnea, minciunile debitate de actualii guvernanţi pot fi şi trebuie demontate.
În primul rând, lucrările propriu-zise la Centura Bacău, cu profil de autostradă, nu au demarat pe 15 martie, la ora 12.30, ci pe 8 martie, când se emisese şi ordinul de începere a lucrărilor. Constructorul – asocierea de firme UMB Spedition&Tehnostrade, ale omului de afaceri Dorinel Umbrărescu – demarase deja şantierul cu o săptămână înainte de „inaugurarea” lui Cuc.
A doua mare minciună din anunţul PSD este că ocolitoarea Bacăului în regim de autostradă „este un proiect lansat în 2017”. Proiectul a fost lansat, de fapt, prin 2003-2004 – de Cabinetul Năstase. La realizarea sa concretă s-a trecut în 2007, când a fost efectuat un studiu de fezabilitate (Cabinetul Tăriceanu 2) – cu care nu s-a făcut nimic, dar care a tot fost revizuit, ultima dată în 2012 - în timpul guvernării USL (Cabinetul Ponta 1). Licitaţia propriu-zisă a lucrărilor a fost lansată în aprilie 2013 – tot în timpul guvernării USL (Cabinetul Ponta 2), cu menţiunea că proiectul prevedea construirea doar a unui sens din viitoarea autostradă de centură. În noiembrie 2013 a fost desemnat câştigătorul: firma turcă Eko Insaat, cu suma de 393 milioane de lei. După finalizarea tuturor contestaţiilor, s-a semnat şi contractul, abia un an şi jumătate mai târziu - pe 1 aprilie 2015 (Guvernarea PSD – Cabinetul Ponta 3). O zi parcă predestinată, dată fiind evoluţia contractului.
Ordinul de începere a lucrărilor s-a dat abia un an şi ceva mai târziu, pe 25 mai 2016, în timpul Cabinetului Cioloş, iar lucrările au demarat, timid, abia în septembrie 2016. În aprilie 2017, în guvernarea PSD – Cabinetul Grindeanu, contractul cu turcii se reziliază, chiar la cererea firmei turceşti. Licitaţia a fost relansată în decembrie 2017 – Cabinetul Tudose, de data aceasta pentru ambele sensuri ale autostrăzii de centură, iar noul câştigător a fost desemnat în august 2018 (Cabinetul Dăncilă), respectiv asocierea UMB/Tehnostrade, pentru 669 milioane de lei. Lucrările au demarat, iată, abia pe 8 martie 2019 – cabinetul Dăncilă.
Şi pentru că a venit vorba de Dăncilă, prim-agramata ţării nu s-a putut abţine ieri în a urma sarcina trasată vineri de Dragnea, aceea de a critica iniţiativa „România vrea autostrăzi – #şîeu”, pe care a considerat-o ca fiind „circ”, şi de a se lăuda cu realizări inexistente. „În guvernările PSD s-au făcut peste 500 km de autostradă din cei existenţi (806 în total – n.a.)” – a susţinut cu tupeu Dăncilă. De fapt, cei mai mulţi dintre cei 500 de kilometri despre care vorbeşte Dăncilă fie au fost începuţi de alţii (mai ales), dar finalizaţi în timpul guvernelor PSD, fie au fost demaraţi de PSD, dar finalizaţi de alţii.
Dar, şi dacă afirmaţia Vioricăi Dăncilă ar fi fost adevărată, să spui că în cei 20 de ani în care te-ai aflat la Putere ai construit 500 de km de autostradă nu este chiar ceva de laudă, pentru că asta înseamnă o medie de doar 25 de kilometri pe an! Numai că şi aceasta este o mare minciună. Ca multe altele pe care PSD le lansează public ca având valoare de adevăr.
Din fericire pentru România şi spre disperarea PSD, tot mai mulţi români încep însă să realizeze cine sunt de fapt adevăraţii „circari” ai ţării, specialişti în numere de iluzionism cu spitale şi autostrăzi inexistente.