Noile reguli au fost aprobate prin hotarire de guvern si publicate joi in Monitorul Oficial, a anuntat, vineri, Compania Nationala de Autostrazi si Drmuri Nationale din Romania.
Furnizorul va trebui sa tina evidenta cronologica si sistematica a tichetelor de cintar eliberate, sa nu permita plecarea din punctul de incarcare a vehiculelor necintarite, sa asigure conditii pentru curatarea rotilor vehiculelor inainte de intrarea acestora pe drumul public si sa nu permita intrarea pe drumul public a vehiculelor din care se scurg bunuri divizibile sau reziduuri.
Soferii vor avea obligatia sa nu circule cu vehicule care transporta bunurile divizibile de la furnizorii care nu efectueaza cintarirea sau care nu elibereaza tichet de cintar, sa nu transporte materiale vrac cu vehicule care nu au prelata, iar in cazul in care autovehiculele sint prevazute prin constructie cu obloane, acestea trebuie sa fie asigurate cu sisteme de inchidere care sa asigure etanseitatea.
Utilizatorii trebuie, printre altele, sa comunice furnizorului, in scris, masa maxima admisa prevazuta de legislatia in vigoare pentru vehiculele utilizate si sa transbordeze incarcatura, pe propria cheltuiala, partial sau total, in unul sau mai multe vehicule, astfel incit sa fie respectate masele pe axe maxime admise.
In cazul in care vehiculul depaseste masa totala maxima admisa, transportatorul trebuie sa detina o autorizatie speciala de transport, eliberata de administratorul drumului.
Sanctiunile contraventionale aplicate furnizorilor de bunuri divizibile pot ajunge pina la 40.000 lei, cele aplicate utilizatorilor pina la 10.000 lei, iar cele aplicate conducatorilor auto pina la 4.000 lei.
Daca vehiculul va fi utilizat cu masa pe axe depasita, peste cele ce pot fi autorizate, fara autorizatie speciala de transport, acesta poate fi imobilizat pina la indeplinirea obligatiilor legale, in paralel cu sanctiunile prevazute de lege.